Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Σύσκεψη όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών με στόχο τη διευκόλυνση της διαδικασίας εκπόνησης του προγραμματικού σχεδίου (ή master plan) λιμένα Μυτιλήνης πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στο κτήριο του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου.
Ομοφωνία φορέων διαπιστώθηκε στο ζήτημα της δημιουργίας του νέου λιμένα Μυτιλήνης στη θέση Καρά Τεπέ και η μεταφορά του κύριου όγκου των δραστηριοτήτων του υπάρχοντος λιμένα, εκεί.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν και εκπρόσωποι της μελετητικής εταιρείας που έχει αναλάβει την εκπόνηση του master plan, οι οποίοι προχώρησαν σε ενημέρωση των υπηρεσιών για τη σπουδαιότητα της άρτιας και γρήγορης εκπόνησης του εγχειρήματος.
Η πρώτη, έστω και άτυπη, συζήτηση φορέων για ένα μείζονος σημασίας θέμα για το νησί και ειδικότερα για την περιοχή της Μυτιλήνης διεξήχθη χθες στα γραφεία του Λιμενικού Ταμείου.
Το master plan αποτελεί για κάθε λιμάνι απαραίτητη προϋπόθεση για οποιαδήποτε μικρή ή μεγάλη παρέμβαση και προαπαιτούμενο για την ένταξη λιμενικού έργου σε κοινοτικό πρόγραμμα χρηματοδότησης.
Στην ουσία περιλαμβάνει το επίσημο πρόγραμμα όλων των έργων που θα εκτελεσθούν στο λιμάνι της Μυτιλήνης σε χρονικό ορίζοντα 25ετίας και επιπλέον εμπεριέχει σαφή καθορισμό της ιεράρχησης και προτεραιότητας των επιμέρους έργων και των απαιτούμενων μελετών.
Πρόκειται ουσιαστικά για το πρώτο από μία σειρά αναγκαίων βημάτων που πρέπει να εκτελεσθούν, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τις προγραμματισμένες παρεμβάσεις στο υπάρχον λιμάνι, αλλά και για τη δημιουργία του νέου. Ουσιαστικά η ανάγκη για τη δημιουργία του νέου λιμανιού θα προκύψει τεκμηριωμένα μόνο μέσα από master plan του υπάρχοντος λιμένα.
Η διαδικασία της καταγραφής των μελλοντικών απαιτήσεων και των δυνατοτήτων του λιμανιού θα αποτυπώσει με σαφήνεια εάν και εφόσον αυτό μπορεί να αντεπεξέλθει στις ανάγκες του νησιού σε ορίζοντα 25ετίας.
Συμφώνησαν
Ταύτιση απόψεων μεταξύ όλων των αντιπροσώπων φορέων υπήρξε γύρω από το ζήτημα της μεταφοράς του κύριου όγκου των δραστηριοτήτων που διεξάγονται στο υπάρχον λιμάνι, στο νέο λιμάνι τού Καρά Τεπέ. Το μοντέλο λειτουργίας που επικράτησε ως πρόταση για το νέο λιμάνι, είναι ουσιαστικά αυτό που το θέλει να λειτουργεί και ως επιβατικό και ως εμπορικό και με πρόβλεψη για δημιουργία ιχθυόσκαλας και ειδικών εγκαταστάσεων εκφόρτωσης καυσίμων.
Ομοφωνία υπήρξε και στην πρόταση του εμπορικού κόσμου για δημιουργία υποδομών ώστε το παλιό λιμάνι να δέχεται τα κρουαζιερόπλοια και να μπορεί να παρέχει αναγκαίες υπηρεσίες σε σκάφη αναψυχής και μικρά αλιευτικά σκάφη ερασιτεχνών αλιέων. Ακόμα, υπήρξαν και ειδικότερες προτάσεις για παρεμβάσεις στην παραλιακή ζώνη από εκπροσώπους φορέων.
Για το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου, το συγκεκριμένο έργο θεωρείται ως νευραλγικό για την πόλη, διότι το λιμάνι αποτελεί μέρος του πολεοδομικού συγκροτήματός της και κατ’ επέκταση αφορά συνολικά στη λειτουργία της.
Ταυτόχρονα, όμως, το master plan είναι και απολύτως δεσμευτικό ως προς το είδος και το μέγεθος των παρεμβάσεων και των δραστηριοτήτων που θα πραγματοποιηθούν στη ζώνη λιμένα τις επόμενες δεκαετίες.
Συμμετείχαν
Οι φορείς που συμμετείχαν στη συνάντηση, ήταν οι Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης, Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων, Δήμος Λέσβου, Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, Αυτοτελές Γραφείο Δημόσιας Περιουσίας Λέσβου, Τελωνείο Μυτιλήνης, Εμπορικό Επιμελητήριο Λέσβου, Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος - Περιφερειακό Τμήμα Βορειοανατολικού Αιγαίου, Αστυνομική Διεύθυνση, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ένωση Φορτοεκφορτωτών Λιμένος Μυτιλήνης.