Το μακροχρόνιο πρόβλημα της Λήμνου αλλά και αρκετών νησιών στο ΑΙΓΑΙΟ, είναι το ακτοπλοϊκό. Αφενός μεν λόγω της γεωγραφικής θέσεως τους, αφετέρου δε λόγω της χαμηλής ποιότητας και γερασμένης ακτοπλοΐας που έχουμε στην περιοχή μας, έτσι ώστε να δημιουργεί αναστάτωση σε κάθε νησιώτικη κοινωνία.
Το μακροχρόνιο πρόβλημα της Λήμνου αλλά και αρκετών νησιών στο ΑΙΓΑΙΟ, είναι το ακτοπλοϊκό. Αφενός μεν λόγω της γεωγραφικής θέσεως τους, αφετέρου δε λόγω της χαμηλής ποιότητας και γερασμένης ακτοπλοΐας που έχουμε στην περιοχή μας, έτσι ώστε να δημιουργεί αναστάτωση σε κάθε νησιώτικη κοινωνία κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, που για τους περισσότερους πολίτες, καλοκαίρι σημαίνει νησί, σημαίνει διακοπές, ξεκούραση.
Ακόμη και σήμερα, δεν έχει δοθεί κάποια λύση, παρά τις προσπάθειες των τοπικών παραγόντων για μια ακόμη φορά, να γίνουν πλοιοκτήτες λαϊκής βάσεως χωρίς καμία επιτυχία ή προοπτική. Αυτό το ίδιο σενάριο το έχουμε ζήσει στο παρελθόν και το πρόβλημα διαιωνίζεται.
Πάντως φαίνεται τώρα ότι μαζί με τα ψηφίσματα και τις επιστολές στον πρωθυπουργό, χρειάζεται μελέτη πλοίου από ειδικούς μελετητές. Τέλος, οι αυτοαποκαλούμενες συντονιστικές επιτροπές, (οι οποίες παρουσιάζονται με τη μορφή του κινηματία ήρωα - σωτήρα) πολύ γρήγορα αδρανοποιούνται! Ούτε αυτοί κατόρθωσαν να δώσουν σοβαρή λύση στο διαχρονικό ακτοπλοϊκό πρόβλημα του νησιού μας, που διεκδικούμε τη λύση κάθε άνοιξη και έχει γίνει πια κάθε χρόνο, σαν τις πολιτιστικές εκδηλώσεις του καλοκαιριού .
Είναι πλέον φανερό ότι οι τοπικοί φορείς με τις προτάσεις και τις αποφάσεις τους, δεν κατάφεραν να μην αφήσουν το νησί χωρίς πλοία και φέρουν ακεραία την ευθύνη διότι οι διαγωνισμοί που έγιναν και οι τελικές προδιαγραφές των πλοίων (μήκος, καμπίνες, επιβάτες, αυτοκίνητα) είναι αποκλειστική ευθύνη των τοπικών αρχών και παραγόντων. Πού είναι τα δρομολόγια Αλεξανδρούπολη - Κύμη - Βόλος; Χάθηκαν μετά τις παιδαριώδεις προτάσεις που κατέθεσαν οι φορείς. Διότι έθεσαν όρους ώστε να αποκλείονται ακτοπλοϊκές εταιρίες παρότι οι επιδοτήσεις διπλασιάστηκαν. Έτσι δεν σκέφτηκαν τότε τον κίνδυνο, που έγινε σήμερα πραγματικότητα, δηλαδή μικρότερη μεταφορική επιβατική δύναμη και λιγότερες προσεγγίσεις.
Εντούτοις το πρόβλημα υπάρχει και συνεχώς μεγαλώνει κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, με σωρεία προβλημάτων (καθυστερήσεις, σοβαρά προβλήματα στον κλιματισμό) και κυρίως τώρα που έχουμε στον κύριο άξονα της άγονης γραμμής, πλοίο με μικρό πρωτόκολλο επιβατών και επομένως μικρότερη επιβατική μεταφορική δύναμη. Δυστυχώς, οι φορείς με εμφανή πολιτική κόπωση και αδύναμο πολιτικό λόγο, δεν αντιδρούν και μοιρολατρικά τραβάμε το δρόμο της αδιαφορίας. Ρωτώ πού είναι οι δυνατοί του παρελθόντος, την περίοδο που εγώ τότε ως Έπαρχος, δεχόμουν καταιγισμό κατηγοριών ακόμη και σε προσωπικό επίπεδο; Λες και θα έλυνα εγώ το πρόβλημα ή θα καθόριζα μόνος μου τις προδιαγραφές των πλοίων. Οι κύριοι αυτοί τι κάνουν τώρα;
Είναι δυνατόν χωρίς σωστές συγκοινωνίες, ένα νησί με αμέτρητες ομορφιές, να γίνει τουριστικός προορισμός;
Οι εκάστοτε παράγοντες του τόπου, αν και φιλοδοξούν να γράψουν με χρυσά γράμματα το όνομα τους, ως σωτήρες, και έχοντας λύσει το ακτοπλοϊκό πρόβλημα, μόνο συσκέψεις κάνουν και γράφουν αμέτρητες σελίδες ψηφισμάτων και διαμαρτυριών, αφού τους προτρέπουν να γίνουν ήρωες, ορισμένοι κομματικοί παραγοντίσκοι .
Έτσι αρχίζουν οι συσκέψεις, οι επιστολές στον εκάστοτε πρωθυπουργό (που ουδέποτε φτάνουν στα χέρια του) αφού τις βλέπουν μόνο οι ειδικοί σύμβουλοι του, ενώ ακολουθούν τα ψηφίσματα, οι μεγαλόστομες υποσχέσεις, έχοντας απέναντι ακτοπλόους απαιτητικούς και ένα υπουργείο που τις περισσότερες φορές, παρακολουθεί με απάθεια μέσα στα πλαίσια ενός διεθνούς διαγωνισμού με κοινοτικές οδηγίες, και με μια φτωχή ακτοπλοϊκή αγορά, αδύναμη να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Αποτέλεσμα όλων αυτών των παραγόντων, είναι οι πρόσκαιρες λύσεις και η κακή επικοινωνία των νησιών μας, που τις περισσότερες φορές προκαλεί την έντονη αγανάκτηση και ταλαιπωρία των κατοίκων, αλλά κυρίως των επισκεπτών. Ποιος λοιπόν θα προωθήσει λύσεις και ποιος θα δώσει απαντήσεις στους αγανακτισμένους επιβάτες, που είτε δεν βρίσκουν ακτοπλοϊκό ή αεροπορικό εισιτήριο, είτε ταλαιπωρούνται από αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και τις απαράδεκτες λιμενικές εγκαταστάσεις;
Για το ακτοπλοϊκό στην περιοχή μας, οι ευθύνες είναι συλλογικές και κυρίως των αρμόδιων υπουργείων αλλά και των τοπικών παραγόντων, αφού οι γραμμές ως άγονες ΕΠΙΔΟΤΟΥΝΤΑΙ και είναι αυτονόητο ότι χρειαζόμαστε καλές υπηρεσίες. Αλλά δυστυχώς τα υπουργεία υπόσχονται ενώ οι τοπικοί άρχοντες ακόμα εξακολουθούν να συσκέπτονται!
Χρειάζεται επιτέλους μια ειλικρινής νησιωτική πολιτική σε σωστές αναπτυξιακές βάσεις, από την εκάστοτε κυβέρνηση, δεδομένου ότι όλοι γνωρίζουν ότι το πρόβλημα είναι μόνιμο, το οποίο δεν λύνεται με ευχολόγια. Επομένως εάν δεν ζήσεις το πρόβλημα ως κάτοικος ή ως επισκέπτης, δεν μπορείς να το καταλάβεις ως πολιτικός.