Το βιβλίο της Γλώσσας μου στο Νηπιαγωγείο

01/07/2012 - 05:56
Δυο εξαιρετικά βιβλία, γραμμένα σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, πραγματικά απολαυστικά, που θα τα ευχαριστηθούν εκπαιδευτικοί, γονείς και μικροί αναγνώστες.
Νίκος Χατζόπουλος, Διονύσης Βαλεριάνος
Το βιβλίο της Γλώσσας μου στο Νηπιαγωγείο
Εικονογράφηση - σκίτσα: Θανάσης Γκιόκας
Ελληνοεκδοτική
Αθήνα 2010, σελ. 136


Νίκος Χατζόπουλος, Διονύσης Βαλεριάνος
Το βιβλίο των Μαθηματικών μου στο Νηπιαγωγείο
Εικονογράφηση - σκίτσα: Θανάσης Γκιόκας
Ελληνοεκδοτική
Αθήνα 2010, σελ. 127


Δυο εξαιρετικά βιβλία, γραμμένα σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, πραγματικά απολαυστικά, που θα τα ευχαριστηθούν εκπαιδευτικοί, γονείς και μικροί αναγνώστες.
Το πρώτο είναι ένα βιβλίο με πολλές πρωτότυπες και ευχάριστες δραστηριότητες, που στόχο έχουν να εισαγάγουν σταδιακά τους μικρούς μας φίλους στον κόσμο της προφορικής επικοινωνίας, να υποβοηθήσουν τις δυνατότητές τους στην ανάγνωση και να τους ασκήσουν στη γραφή και στη γραπτή έκφραση. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, τους οποίους θέτει και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, προσφέρονται ελκυστικές ασκήσεις παιγνιώδους μορφής, στις οποίες ο μαθητής, εκτός από τη γνώση, προσλαμβάνει και διαθεματικά ερεθίσματα, καθώς οι περισσότερες δραστηριότητες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τη Μελέτη Περιβάλλοντος. Οι δραστηριότητες που παρουσιάζονται έχουν οργανωθεί ως εξής:
- Γνωριμία με τις γραμμές (οριζόντια, κάθετη και πλάγια)
- Αντιστοιχίσεις εικόνων - λέξεων, με σκοπό την αναγνώριση του αλφαβητικού συστήματος
- Το αλφάβητο (τρόπος γραφής, κατανόηση και χρήση κάθε γράμματος στη λεκτική επικοινωνία)
Παράλληλα, η προσέγγιση και κατάκτηση των παραπάνω διδακτικών στόχων υποβοηθείται από επαναληπτικές ασκήσεις που πλαισιώνουν τις δραστηριότητες του βιβλίου.



Το δεύτερο βιβλίο στόχο έχει να δημιουργήσει λογικομαθηματικά ερεθίσματα στους μικρούς μαθητές, ώστε σταδιακά να αναπτύξουν τις ικανότητές τους στην παρατήρηση, τη σύγκριση, την ταξινόμηση κ.α.. Μέσα από ένα ευρύ και ταυτόχρονα διαθεματικό πλαίσιο καταστάσεων προβληματισμού, οι μικροί μας φίλοι μαθαίνουν να επεξεργάζονται και να εμπεδώνουν τις έννοιες των ποσοτήτων, των μεγεθών, των χρωμάτων, των σχημάτων, του χώρου και του χρόνου, των αριθμών, ενώ παράλληλα αναπτύσσουν ως διαδικασία τις πρακτικές της δοκιμής, της επαλήθευσης και του ελέγχου. Επίσης, μέσα από συγκεκριμένες δραστηριότητες γίνεται προσπάθεια να καλλιεργηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η λεπτή κινητική δεξιότητα της γραφής.
«Το βιβλίο των Μαθηματικών μου στο νηπιαγωγείο» περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:
- Χρώματα
- Χωροχρονικές έννοιες (πίσω - μπροστά, μέσα - έξω, κάτω - πάνω, ψηλά - χαμηλά, μακριά - κοντά, γύρω - γύρω, απέναντι - δίπλα, πρώτος - μεσαίος - τελευταίος, δεξιά - αριστερά, πριν - τώρα - μετά, μεγάλα - μικρά, στενό - πλατύ, στενό - φαρδύ, λεπτά - χοντρά, λίγα - πολλά, γεμάτο - άδειο)
- Γραμμές - γραμμούλες - σχήματα
- Ομαδοποιήσεις - ταξινομήσεις
- Αριθμοί (1 - 20)
- Συγκρίσεις μεγεθών και ποσοτήτων
- Εισαγωγή στις βασικές έννοιες της πρόσθεσης και της αφαίρεσης

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey