Στη δημιουργία παραρτήματος στη Λήμνο του Κέντρου Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ) Λέσβου προχώρησε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου.
Στη δημιουργία παραρτήματος στη Λήμνο του Κέντρου Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ) Λέσβου προχώρησε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, επιλύοντας ένα σημαντικό πρόβλημα για δεκάδες παιδιά και γονείς που αναγκάζονταν να ταξιδέψουν σε περίπτωση διαπίστωσης προβλήματος μέχρι τη Μυτιλήνη.
Στο μεταξύ, ακόμη μια σημαντική εξέλιξη για την εκπαίδευση στη Λήμνο αφορά στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, το οποίο ξεκινούσε τη λειτουργία του χθες Δευτέρα. Περισσότεροι από 60 κάτοικοι της Λήμνου, αποφάσισαν να δώσουν μια «δεύτερη ευκαιρία» στη γνώση, παίρνοντας το απολυτήριο γυμνασίου που κάποτε είχαν στερηθεί.
Προχωρά η στελέχωση
Σ’ ό,τι αφορά στη λειτουργία του ΚΕΔΔΥ, ήδη έχει προχωρήσει η διαδικασία για τη στελέχωσή του, με την πρόσληψη ενός λογοθεραπευτή και ενός ψυχολόγου, ενώ θα προσληφθεί άμεσα και ένας δάσκαλος ειδικής αγωγής. Το σχολείο δημιουργήθηκε και στελεχώθηκε για να καλύψει τις ανάγκες 50 περίπου μαθητών, που μέχρι σήμερα, για να αξιολογηθούν, μετέβαιναν στη Μυτιλήνη.
Σχετικά με τη στέγαση του παραρτήματος του ΚΕΔΔΥ στη Λήμνο, είχε μια πρόσφατη συνεργασία η διευθύντρια Περιφερειακής Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, Ματούλα Κοντέλλη, με το δήμαρχο Μύρινας, Νάσο Σκαμάγκη, ο οποίος υποσχέθηκε στην Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου ότι θα παραχωρήσει συγκεκριμένο χώρο για το σκοπό αυτό.
Για την απόφασή της να προχωρήσει στη δημιουργία παραρτήματος ΚΕΔΔΥ στη Λήμνο, μίλησε στο «Ε» η διευθύντρια Περιφερειακής Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, Ματούλα Κοντέλλη, «Από την πρώτη μέρα που ανέλαβα τα καθήκοντά μου», είπε, «διαπίστωσα αυτό το σημαντικό έλλειμμα για τη Λήμνο. Είναι πολύ σημαντικό να ανιχνευτούν οι μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών από τη πρώτη δημοτικού, γιατί αν περάσουν την τρίτη δημοτικού τότε εδραιώνονται και τα μαθησιακά κενά και οι μαθησιακές δυσκολίες, και είναι δύσκολος ο χειρισμός τους. Με τη δημιουργία του παραρτήματος σταματάει και η οικονομική ταλαιπωρία των γονέων που αναγκάζονταν να έρθουν στη Μυτιλήνη, αλλά κυρίως η ταλαιπωρία των παιδιών σε τόση μικρή ηλικία.»
Σκοπός των ΚΕΔΔΥ είναι η προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών και κυρίως εκείνων που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας.