Πλώρη για τον Πειραιά φαίνεται να βάζει το «Κωνσταντίνος Γ.», που βρίσκεται πάνω από ένα χρόνο αγκυροβολημένο στην προκυμαία της Μυτιλήνης λόγω δικαστικής διαφοράς της πλοιοκτήτριας εταιρείας με το πλήρωμα του πλοίου.
Πλώρη για τον Πειραιά φαίνεται να βάζει το πλοίο «Κωνσταντίνος Γ.», που εδώ και πάνω από ένα χρόνο βρίσκεται αγκυροβολημένο στην προκυμαία της Μυτιλήνης λόγω δικαστικής διαφοράς της πλοιοκτήτριας εταιρείας με το πλήρωμα του πλοίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη η εταιρεία έχει ξεκινήσει διαδικασίες για την πληρωμή των οφειλών στο προσωπικό, προκειμένου το πλοίο ν’ αναχωρήσει για το λιμάνι του Πειραιά, όπου ούτως ή άλλως θα χρειαστεί να γίνουν εργασίες συντήρησης, ενώ συζητιέται έντονα τους τελευταίους μήνες και το ενδιαφέρον αγοράς του πλοίου από τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου.
Το πλοίο «Κωνσταντίνος Γ.» εκτελούσε το δρομολόγιο Μυτιλήνη - Δικελί Τουρκίας και Χίος - Τσεσμέ Τουρκίας. Από τις 20 Οκτωβρίου τού 2009, το πλήρωμα ξεκίνησε επίσχεση εργασίας διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους, με αποτέλεσμα το πλοίο να ακινητοποιηθεί στην προκυμαία Μυτιλήνης μέχρι να λήξει η δικαστική διαμάχη. Το Λιμενικό Ταμείο από το περασμένο καλοκαίρι ξεκίνησε ενέργειες προκειμένου το πλοίο να μετακινηθεί από τη «βιτρίνα» της πόλης, ιδιαίτερα μάλιστα όταν ξεκίνησαν αντιδράσεις και από ιδιοκτήτες καφετεριών, καθώς βρισκόταν κυριολεκτικά μπροστά από τα μαγαζιά τους.
Όμως και τότε προέκυψε μια σειρά «εμποδίων», με αποτέλεσμα το «Κωνσταντίνος Γ.» να παραμένει αμετακίνητο στην ίδια θέση.
Παρεμβάσεις
Ο κ. Κορδώνης ξεκίνησε σειρά επαφών και είχε και συνάντηση με το Γ.Γ. Ναυτιλιακής Πολιτικής προκειμένου να βρεθεί λύση, ενώ το θέμα είχε φέρει στη Βουλή με ερώτησή του ο βουλευτής της Ν.Δ. Σπύρος Γαληνός, ο οποίος κατέθετε την πρόταση να μετακινηθεί στο εμπορικό λιμάνι της πόλης.
Η απάντηση που τότε είχε δοθεί στο βουλευτή από την αρμόδια Γενική Γραμματεία ανέφερε, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι το πλοίο καλώς βρίσκεται εκεί, αφού λόγω αυξημένης κίνησης στο εμπορικό λιμάνι δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα. Επιπλέον, στη θέση που βρίσκεται, υπάρχει η δυνατότητα να ελέγχεται από το Λιμεναρχείο Μυτιλήνης.
Το Λιμενικό Ταμείο δε σταμάτησε τις ενέργειες προκειμένου να βρεθεί κάποια άλλη εναλλακτική, έστω προσωρινή λύση. Μόλις την περασμένη βδομάδα, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Κώστας Κορδώνης, συναντήθηκε και με το διευθυντή τη μαρίνας Μυτιλήνης και συζήτησε το ενδεχόμενο να μετακινήσει το πλοίο στην εξωτερική πλευρά της μαρίνας. Η διοίκηση της ΕΤΑ που διαχειρίζεται τη μαρίνα επρόκειτο να εξετάσει την πρόταση αυτή, όμως οι εξελίξεις δείχνουν να πρόλαβαν το ενδεχόμενο αυτό.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη έχουν καταβληθεί τα δεδουλευμένα στο πλήρωμα και μένει να πληρωθεί και ο καπετάνιος, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία άρσης της επίσχεσης και το πλοίο ν’ αναχωρήσει από την προκυμαία της Μυτιλήνης.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν, μάλιστα, ότι υπάρχει ενδεχόμενο ακόμη και στα μέσα της άλλης εβδομάδας το πλοίο ν’ αναχωρήσει.
Ενδιαφέρον από τη ΝΕΛ;
Από το περασμένο καλοκαίρι, όταν η ΝΕΛ έκανε γνωστή την πρόθεσή της να συνδέσει την Ελλάδα με την Τουρκία μέσω της Μυτιλήνης, έπεσε στο τραπέζι και η δυνατότητα αξιοποίησης του πλοίου «Κωνσταντίνος Γ.», το οποίο εκτελούσε το συγκεκριμένο δρομολόγιο και έχει και τη δυνατότητα μεταφοράς φορτηγών. Οι επαφές που υπήρξαν, όμως, ανάμεσα στη ΝΕΛ και την πλοιοκτήτρια εταιρεία, δεν κατέληξαν σε συμφωνία, αφού το ποσό που φέρεται να ζητούσε η πλοιοκτήτρια φάνηκε «εξωφρενικό» από την πλευρά της Ναυτιλιακής. Το θέμα, ωστόσο, δε φαίνεται να έχει κλείσει, παρ’ ότι επισήμως η ΝΕΛ δείχνει να έχει αποσύρει το ενδιαφέρον της για την αξιοποίηση του συγκεκριμένου πλοίου.