Καταλήψεις, εκτός των άλλων κινητοποιήσεών τους, ξεκίνησαν χθες οι γονείς και οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων Λισβορίου και Μανταμάδου, διαμαρτυρόμενοι για το κλείσιμο και για τον υποβιβασμό αντίστοιχα των σχολικών μονάδων των χωριών τους.
Καταλήψεις, εκτός των άλλων κινητοποιήσεών τους, ξεκίνησαν χθες οι γονείς και οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων Λισβορίου και Μανταμάδου, διαμαρτυρόμενοι για το κλείσιμο και για τον υποβιβασμό αντίστοιχα των σχολικών μονάδων των χωριών τους. Μαζί τους συντάσσονται και οι γονείς και μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Μεσαγρού που, αν και δεν πραγματοποιούν προς το παρόν άλλη κατάληψη, θα συμμετάσχουν κι αυτοί στη διαμαρτυρία που θα πραγματοποιηθεί αύριο το πρωί στην πόλη της Μυτιλήνης και στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Δε θα υποχωρήσουμε μέχρι να δικαιωθούμε», δηλώνουν οι γονείς του Λισβορίου, που χθες ξεκίνησαν κατάληψη επ’ αόριστον, έχοντας αποφασίσει να κρατήσουν με κάθε τρόπο το σχολείο του χωριού τους ανοιχτό και να μη γίνει η συγχώνευσή του με αυτό του Πολιχνίτου. «Ρωτάμε “γιατί το δικό μας Σχολείο”», λέει στο «Ε» η κ. Αναστασία Γαβριήλ. «Είμαστε ένα χωριό με ενεργό πληθυσμό, το Σχολείο μας συμμετέχει σε πάρα πολλά προγράμματα και από του χρόνου τα παιδιά μας θα αυξηθούν, αφού θα έρθουν εδώ οικογένειες από τον Πολιχνίτο. Υποβάθμισαν άλλα σχολεία σε μονοθέσια και διθέσια με λιγότερα παιδιά, χωρίς να τα κλείσουν. Και ρωτάμε: εκεί δεν εφαρμόζονται παιδαγωγικά κριτήρια;»
«Το Σχολείο μας είναι ιστορικό και προσφέρει παιδεία σε σωστές βάσεις», προσθέτει ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Λισβορίου, Θοδωρής Χατζηπαναγιώτης. «Το να κλείσει θα είναι αρνητικό, πέρα από συναισθηματικούς, και για πρακτικούς λόγους, αφού αυτήν τη στιγμή έχει 26 παιδιά, τα έξι από τα οποία ήδη έρχονται εδώ από το Σκαμνιούδι. Προβληματιζόμαστε για θέματα μεταφοράς και ασφάλειας των μαθητών και πιστεύουμε ότι με διαφορετικά κριτήρια αποφασίστηκαν οι συγχωνεύσεις.»
Η τοπική επιτροπή αγώνα έχει προσκαλέσει για σήμερα το απόγευμα το δήμαρχο Λέσβου, Δημήτρη Βουνάτσο, προκειμένου να συζητηθεί το θέμα του Σχολείου του Λισβορίου.
«Δεν υποχωρούμε»
Τριήμερη κατάληψη με συμμετοχή πολλών γονέων και μαθητών ξεκίνησε χθες η αντίστοιχη επιτροπή αγώνα και στο Δημοτικό Σχολείο Μανταμάδου, διαμαρτυρόμενη για την υποβάθμιση του Σχολείου από εξαθέσιο σε πενταθέσιο. Η επιτροπή έχει ξεκινήσει τις κινητοποιήσεις της ήδη από το Φεβρουάριο, πριν τις τελικές αποφάσεις για αλλαγές στο σχολικό χάρτη του νησιού, με αποχή των μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία και κυλιόμενη κατάληψη.
«Δε θα επιτρέψουμε στο σχολικό “Καλλικράτη” να αφανίσει τα σχολεία και τα χωριά μας», λένε οι κάτοικοι του Μανταμάδου, δηλώνοντας ενωμένοι και αποφασισμένοι να νικήσουν για το σχολείο που τους ανήκει μέσα από συλλογικές δράσεις και πρωτοβουλίες. «Δεν υποχωρούμε και δε συμβιβαζόμαστε με μετριοπαθείς λύσεις. Θέλουμε το εξαθέσιο Σχολείο μας να παραμείνει εξαθέσιο και εμμένουμε σε αυτό» επιμένουν, ενώ μέσα στην εβδομάδα θα αποφασίσουν και εάν θα συνεχίσουν την κατάληψη.
Με το Σχολείο τους ανοιχτό, αφού έχουν ήδη πραγματοποιήσει πολυήμερη κατάληψη και έχουν χαθεί πολλά μαθήματα, συνεχίζουν τη διαμαρτυρία τους για την επικείμενη συγχώνευση του Δημοτικού Σχολείου τους με αυτό του Παπάδου και οι κάτοικοι του Μεσαγρού.
Τόσο αυτοί, όσο και οι γονείς και οι μαθητές των άλλων σχολείων που συγχωνεύονται ή υποβιβάζονται, θα βρεθούν αύριο το πρωί στη Μυτιλήνη προκειμένου να πραγματοποιήσουν πορεία διαμαρτυρίας στην προκυμαία της πόλης και στις αρμόδιες διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Αποφασισμένοι να αντισταθούν στο κλείσιμο των σχολείων τους οι γονείς των δημοτικών της Λέσβου
ΕΠΩΝΥΜΩΣ
«Να εφαρμοστούν ενιαία κριτήρια»
Στις αρχές του χρόνου το Υπουργείο Παιδείας, με εσωτερική διαδικασία, αλλά και με πρόσκληση στις δημοτικές αρχές, ζητούσε προτάσεις για το νέο εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας. Στα τέλη Φεβρουαρίου, η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των Δήμων Λέσβου, Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου δημοσιοποίησε εισηγητική πρόταση για συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς και καταργήσεις σχολικών μονάδων στο χώρο ευθύνης της.
Η κ. Τσολερίδου τεκμηρίωνε την πρότασή της με απόλυτα εκπαιδευτικά κριτήρια, που γίνονται σεβαστά ή κατανοητά ή αποδεκτά ή ανεκτά ή και απαράδεκτα (κατά περίπτωση), τόσο από την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και από τις τοπικές κοινωνίες. Η πρόταση της κ. Τσολερίδου κάτω από την πίεση μικροπολιτικών συμφερόντων θεσμικών και υπηρεσιακών παραγόντων αλλοιώθηκε ως προς το περιεχόμενο και τους στόχους της. Το Υπουργείο Παιδείας με την πρότασή του εφαρμόζει διαφορετικά μέτρα και σταθμά σε ίδιες περιπτώσεις. Αδικεί κατάφορα δημοτικά σχολεία με προσφορά στον τόπο και οδηγείται σε επιλεκτικές συγχωνεύσεις.
Για τους παραπάνω απλούστατους λόγους το Δημοτικό Σχολείο του Μεσαγρού πρέπει να παραμείνει σε λειτουργία. Σε αντίθετη περίπτωση, κάποιοι πολιτικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες πρέπει να δώσουν εξηγήσεις γιατί η πρόταση της κ. Τσολερίδου άλλαξε επιλεκτικά για κάποια σχολεία.
Ήμουν ο τελευταίος κοινοτάρχης του Μεσαγρού και με επιτυχία είχα δώσει μάχες για τη μέγιστη οργανικότητα του Δημοτικού Σχολείου του χωριού. Γι’ αυτό δικαιούμαι να δηλώσω δημόσια ότι για λόγους Δημοκρατίας και Ισοπολιτείας ζητώ να εφαρμοστούν ενιαία κριτήρια συγχωνεύσεων, υποβιβασμού και συνενώσεων για τα τρία νησιά του τέως Νομού Λέσβου.
Παναγιώτης Χατζηβασιλείου
Διευθυντής του 4ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης,
τελευταίος αιρετός πρόεδρος της Κοινότητας Μεσαγρού