Κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό, το επιστημονικό περιοδικό «Σύγχρονη Κοινωνία, Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία» που εκδίδουν στη Μυτιλήνη, ο Ευστράτιος Παπάνης, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου, ο Παναγιώτης Γιαβρίμης, Λέκτορας Πανεπιστημίου Αιγαίου, και η Αγνή Βίκη, Δρ. Γενικής Πειραματικής Ψυχολογίας.
Σκέψυ
Τεύχος 3 / Απρίλιος 2010
σελ. 303
Κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό, το επιστημονικό περιοδικό «Σύγχρονη Κοινωνία, Εκπαίδευση και Ψυχική Υγεία» που εκδίδουν στη Μυτιλήνη, ο Ευστράτιος Παπάνης, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου, ο Παναγιώτης Γιαβρίμης, Λέκτορας Πανεπιστημίου Αιγαίου, και η Αγνή Βίκη, Δρ. Γενικής Πειραματικής Ψυχολογίας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αποφάσισε την αποδελτίωση των τευχών του «Σκέψυ» και την ένταξή του σε διεθνείς βάσεις δεδομένων. Όλα τα τεύχη του περιοδικού, βρίσκονται στην ιστοσελίδα www.ba.aegean.gr/site 3/.
Στο παρόν τεύχος, φιλοξενούνται 21 επιστημονικά κείμενα από όλους τους τομείς του επιστητού, με μια ιδιαίτερη έμφαση στα προβλήματα της εκπαίδευσης. Αναλυτικότερα δημοσιεύονται τα εξής:
Αγνή Βίκη, Ευστράτιος Παπάνης: «Η επίδραση του φύλου των μαθητών και του μορφωτικού επιπέδου των γονέων τους στη διαμόρφωση επαγγελματικών τύπων. Εμπειρική έρευνα με χρήση της Δοκιμασίας Δομής Γενικών Ενδιαφερόντων», Απόστολος Σπάθης: «Στερεότυπα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ρόλο των δύο φύλων στο σχολείο», Δέσποινα Δεσλή, Ασημίνα Κουιρουκλή: «Αντιλήψεις νηπιαγωγών και δασκάλων για την επιμόρφωση στα μαθηματικά», Δημήτριος Καντζάβελος: «Η επίδραση της αλλαγής νομοθεσίας στην επιλογή επαγγελματικού λυκείου από τους μαθητές στην περιοχή της Τρίπολης», Ευγενία Παντσίδου, Αδαμάντιος Παπασταμάτης: «Ο ρόλος της διά βίου εκπαίδευσης στην παραγωγή κοινωνικού και ανθρώπινου κεφαλαίου: μεταξύ “ανάγκης” και “αναγκαιότητας”», Ευθυμία Παντέρη, Κωνσταντίνος Πετρογιάννης: «Πολιτισμικές αξίες και αιτιακές αποδόσεις Τσιγγάνων μητέρων για την ανάπτυξη των παιδιών τους σε δύο οικισμούς της Κομοτηνής», Ευστάθιος Δημητριάδης, Δημήτριος Παπαδόπουλος: «Ανάπτυξη και επικύρωση ερευνητικού εργαλείου για τη μέτρηση της αντίληψης και των συναισθημάτων των μεταναστών για την Ελλάδα και τους Έλληνες», Μάγδα Ντίνου, Γεωργία Παπαντωνίου, Ιωάννα Παλλαντζά: «Ατομικές διαφορές στον έλεγχο της δράσης κατά την παιδική ηλικία», Μανώλης Μπελαδάκης: «Ο εκπαιδευτικός στο ολοήμερο σχολείο. Νέοι ρόλοι και προβληματισμοί», Μαρία Μποντίλα: «Ο ρόλος, η οργάνωση και η λειτουργία των μαθητικών συσσιτίων στη δεκαετία 1949 - 1950 στο νομό της Θεσσαλονίκης. Πτυχές της δράσης κρατικών και μη κρατικών συλλογικών φορέων», Μιχάλης Τσάκαλος, Ευστράτιος Παπάνης, Παναγιώτης Γιαβρίμης, Αικατερίνη Μπαλάσα: «Μετανάστευση και κοινωνικοπολιτισμικό πεδίο. Θεωρητικές εμπράγματες διαπραγματεύσεις των ψυχοκοινωνικών και συμβουλευτικών διαπολιτισμικών παρεμβάσεων», Νίκος Παλιεράκης: «Επίδραση της αυτόματης αναγνώρισης συλλαβών στην ανάγνωση λέξεων. Ένας πειραματισμός σε παιδιά με αναγνωστικές δυσκολίες», Παναγιώτης Τσουκαρέλης: «Δυσχέρειες κοινωνικής προσαρμογής μαθητών λυκείου. Οι απόψεις των εκπαιδευτικών», Σουζάννα - Μαρία Νικολάου: «Η εγκατάλειψη της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Στοιχεία και προβληματισμοί», Σωτηρία Τριαντάρη: «Η “εργασία” ως γνωστική μέθοδος στο φιλόσοφο Αντόνιο Γκράμσι», Τρυφαίνη Σιδηροπούλου, Μαρία - Ελένη Κριαρά: «Λεκτική επικοινωνία των μικρών παιδιών: η χρήση των πολύσημων λέξεων της διαλέκτου», Alexandros Papanis: «The Greek influence on the English language. The Greek Thesaurus in English», Efthymios Valkanos, George Mardas, Dimitris Mardas: «Employment policy within the framework of the production system inflation and unemployment», Iosif Fragkoulis, Paraskevi Florou: «The effectiveness of the integrationist approach system in the promotion of sensitive social groups in the job market», Danai Lazarou: «Illness Representations as Predictors of Avoidance Behaviour, Depression and Anxiety in Patients with Irritable Bowel Syndrome».