Έφυγε το τουρκικό ναυάγιο

01/07/2012 - 05:56
Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν δυο δεκαετίες μέχρι να βρεθεί η λύση στο «γρίφο» του τουρκικού ναυαγίου «Cihan», το οποίο σάπιζε στην περιοχή της Σκάλας Λουτρών, και να κινηθούν οι διαδικασίες ώστε να βρεθεί ανάδοχος για να αναλάβει την ανέλκυσή του και τη μεταφορά του σε καρνάγιο.
Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν δυο δεκαετίες μέχρι να βρεθεί η λύση στο «γρίφο» του τουρκικού ναυαγίου «Cihan», το οποίο σάπιζε στην περιοχή της Σκάλας Λουτρών, και να κινηθούν οι διαδικασίες ώστε να βρεθεί ανάδοχος για να αναλάβει την ανέλκυσή του και τη μεταφορά του σε καρνάγιο, απ’ όπου είτε θα σταλεί στην Τουρκία είτε θα παραμείνει και θα διαλυθεί για παλιοσίδερα. Χθες το πρωί ολοκληρώθηκε η πολύχρονη διαδικασία και ο κόλπος της Γέρας «ανάσανε» μετά την απομάκρυνση του πλοίου.

Το Δεκέμβριο του 1991 το φορτηγό πετρελαιοφόρο πλοίο «Cihan» είχε ξεκινήσει ταξίδι από την Τουρκία μαζί με το «αδελφό» πλοίο «Ντελάρα». Οι ισχυρότατοι άνεμοι που έπνεαν έβγαλαν και τα δύο πλοία εκτός γραμμής, με αποτέλεσμα να προσκρούσουν σε βράχια ανοιχτά του Μολύβου. Τα δυο πλοία ευτυχώς δε μετέφεραν πετρέλαιο σε εκείνο το μοιραίο ταξίδι, κάτι που απέτρεψε εκτεταμένη ρύπανση της θάλασσας. Ένα χρόνο μετά, αρχές του 1992, τα δύο πλοία μεταφέρθηκαν στην Πέτρα από ντόπιο ιδιοκτήτη καρνάγιου. Ο Τούρκος ιδιοκτήτης των δυο πλοίων, όμως, μετά από επικοινωνία που έγινε μαζί του, συμφώνησε να πάρει πίσω μόνο το «Ντελάρα», καθώς προέκυψε οικονομική διαφορά με τον ιδιοκτήτη του καρνάγιου που έκανε την ανέλκυση για το «Cihan».
Η διαφωνία αυτή έμελλε να «παγώσει» επ’ αόριστον την όλη διαδικασία απομάκρυνσης του πλοίου από την περιοχή. Στη συνέχεια, με εντολή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας τότε, μεταφέρθηκε στη Σκάλα Λουτρών στη θέση «Καμάρι», όπου και το πλοίο έμεινε… αμανάτι για δύο δεκαετίες περίπου!

Πολύχρονη διαδικασία

Οι φορείς της περιοχής με επικεφαλής το Τοπικό Συμβούλιο Λουτρών, τον Περιβαλλοντικό Σύλλογο «Το Δελφίνι», αλλά και το δήμο Μυτιλήνης ασκούσαν όλα αυτά τα χρόνια πιέσεις στο λιμεναρχείο που ήταν η υπεύθυνη αρχή για την απομάκρυνσή του, όμως οι διαδικασίες ήταν πραγματικά μακροχρόνιες και εξαιρετικά δύσκολες. Χρειάστηκε να γίνουν επαφές και συζητήσεις του λιμεναρχείου Μυτιλήνης με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αλλά και τα προξενεία Ελλάδας και Τουρκίας, προκειμένου να βρεθεί λύση τη στιγμή που η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν έδειχνε κανένα ενδιαφέρον για να πάρει το πλοίο πίσω.
Με ενέργειες του λιμεναρχείου ορίστηκε μια πενταμελής επιτροπή υπό την προεδρία ενός αξιωματικού του λιμεναρχείου Μυτιλήνης και τη συμμετοχή εκπροσώπων τοπικών φορέων, οι οποίοι ανέλαβαν όλη τη διαδικασία της διενέργειας διαγωνισμού για να βρεθεί νέος ανάδοχος για το πλοίο.
Η διαδικασία αυτή διήρκησε συνολικά ενάμιση χρόνο. Μετά την ολοκλήρωσή της και αφού βρέθηκε Έλληνας ανάδοχος, ξεκίνησαν οι ενέργειες για την ανέλκυσή του, καθώς το πλοίο ήταν μισοβυθισμένο. Χθες το πρωί ολοκληρώθηκαν οι εργασίες και το κουφάρι του πλοίου μεταφέρθηκε σε κοντινό καρνάγιο. Από εκεί θα μεταφερθεί σε χυτήριο στην Τουρκία για να διαλυθεί, ενώ υπάρχει και ένα ενδεχόμενο να γίνει αυτή η διαδικασία στο νησί.
Την ικανοποίησή του για την εξέλιξη αυτή εξέφρασε χθες το πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Λουτρών, Βασίλης Μαμώλης. «Επιτέλους, μετά από τόσα χρόνια και τόσες πιέσεις που ασκήθηκαν, απομακρύνθηκε το πλοίο αυτό που αποτελούσε περιβαλλοντική απειλή για την περιοχή μας. Θέλω να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου όσους συνέβαλαν στο να απαλλαγεί ο κόλπος της Γέρας από αυτό το ναυάγιο», τόνισε χαρακτηριστικά.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey