Σ’ αυτό το τεύχος, το περιοδικό δίνει έμφαση στο ρόλο του παιδικού βιβλίου. Το παιδικό βιβλίο είναι ένας ολόκληρος κόσμος, με τις ιδιομορφίες του, τα ήθη και τα έθιμά του, τους καλλιτέχνες και τους τεχνίτες του, τους θεωρητικούς του, γιατί έχει να κάνει με ένα εξαιρετικά ζωντανό αντικείμενο κι ένα ευαίσθητο κοινό που του αξίζει το καλύτερο.
Τεύχος 503/Ιανουάριος 2010
Σ’ αυτό το τεύχος, το περιοδικό δίνει έμφαση στο ρόλο του παιδικού βιβλίου. Το παιδικό βιβλίο είναι ένας ολόκληρος κόσμος, με τις ιδιομορφίες του, τα ήθη και τα έθιμά του, τους καλλιτέχνες και τους τεχνίτες του, τους θεωρητικούς του, γιατί έχει να κάνει με ένα εξαιρετικά ζωντανό αντικείμενο κι ένα ευαίσθητο κοινό που του αξίζει το καλύτερο. Η κριτικός λογοτεχνίας Μαρίζα Ντεκάστρο αποτιμά τις τάσεις στο παιδικό βιβλίο για τη χρονιά που πέρασε και ο Γιάννης Σ. Παπαδάτος παρουσιάζει ης τελευταίες εκδόσεις στην αγορά του παιδικού βιβλίου.
Ο Γιάννης Μπασκόζος γράφει για το πώς επιλέγουμε ένα βιβλίο για παιδιά.
Στις σελίδες του επίσης βρίσκουμε ένα αφιέρωμα στο γνωστό συγγραφέα Ζοζέ Σαραμάγκου.
Άθεος σε ένα έθνος καθολικών. Κομμουνιστής, ακόμα και σε μια αντικομμουνιστική εποχή. Απαισιόδοξος, που πιστεύει πως αν ο κόσμος τελικά αλλάξει, αυτό θα προκύψει από τον πεσιμισμό και όχι από τους αισιόδοξους Αγκάθι στα πλευρά της εξουσίας, ή, ίσως, ένας άνθρωπος που είναι πολύ μεγάλος πια για να αλλάξει μυαλό. Βραβευμένος με το Νόμπελ Λογοτεχνίας, είναι σήμερα ένας παράξενος γερο-σοφός προφήτης του μέλλοντος. Επιμέλεια αφιερώματος: Mαρία Ξυλούρη. Με ένα κείμενο του Χάρολντ Μπλουμ.
Στο ίδιο τεύχος, ο Αλέξης Ζήρας γράφει για το νέο πολιτισμικό περιβάλλον που δημιουργείται στις νέες γενιές, από την αξιοσημείωτη επέκταση της ανάγνωσης, σε μια εποχή μεγάλων ανακατατάξεων, ο Γιώργος - Ίκαρος Μπαμπασάκης γράφει για την έντονη στροφή στο αστυνομικό μυθιστόρημα από παλιούς και νέους αναγνώστες και ο Κώστας Μποτόπουλος γράφει για το σπάνιο αστέρι της λογοτεχνικής σκηνής, το Χιλιανό Ρομπέρτο Αλιέντε.
Το άνοιγμα σε άλλες τέχνες, όπως η ζωγραφική και το θέατρο, που έγινε με τη συνέντευξη στο ζωγράφο Εδουάρδο Σακαγιάν στο τεύχος Νοεμβρίου 2009 του «Διαβάζω», συνεχίζεται...
Η πολυβραβευμένη Καναδέζα θεατρική συγγραφέας Carole Frechette έγραψε ένα χαμηλόφωνο διακριτικό έργο για τη διαλεκτική σχέση απώλειας και ζωής Η συγγραφέας επισκέφτηκε την Αθήνα στο πλαίσιο της επίσημης πρεμιέρας του έργου της «Το Κολιέ της Ελένης» από το θέατρο «Τρένο στο Ρουφ» και μίλησε στο Λευτέρη Καλοσπύρο.