Σε «μάστιγα» εξελίσσεται η «πειρατεία» για τους οδηγούς ταξί, καθώς βλέπουν καθημερινά να χάνουν μέρος από τη δουλειά τους από επιτήδειους που με διάφορους τρόπους αναλαμβάνουν να μεταφέρουν επιβάτες από το λιμάνι ή το αεροδρόμιο βγάζοντας σε «δημοπρασία» το κόστος της μεταφοράς.
Σε «μάστιγα» εξελίσσεται η «πειρατεία» για τους οδηγούς ταξί, καθώς βλέπουν καθημερινά να χάνουν μέρος από τη δουλειά τους από επιτήδειους που με διάφορους τρόπους αναλαμβάνουν να μεταφέρουν επιβάτες από το λιμάνι ή το αεροδρόμιο βγάζοντας σε «δημοπρασία» το κόστος της μεταφοράς. Το φαινόμενο αυτό, που παλιότερα εμφανιζόταν σποραδικά, το τελευταίο διάστημα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις όπως λένε οι Οδηγοί Ταξί.
Η «πειρατεία» απασχόλησε συνάντηση που έγινε τέλη Μαΐου μεταξύ των Οδηγών Ταξί και του Σωματείου Αγοραίων Λέσβου. Οι Οδηγοί αναφέρθηκαν σε περιστατικά που τους έχουν καταγγελθεί ή έχουν πέσει στην αντίληψή τους και συμφώνησαν να ζητήσουν τη συνδρομή της Τροχαίας, της Αστυνομίας και του Λιμενικού προκειμένου να ενταθούν οι έλεγχοι.
«Η πειρατεία έχει πολλές μορφές δυστυχώς, και τελευταία έχει αυξηθεί ανησυχητικά και στο νησί μας», λέει στο «Ε» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξί Μυτιλήνης, Παναγιώτης Σπανός.
Κάθε είδους…
Συχνό φαινόμενο είναι ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων που έχουν πολυθέσια αυτοκίνητα, να τα χρησιμοποιούν - κυρίως όταν φθάνουν τουρκικά πλοία στο λιμάνι - για να επιβιβάσουν τους επισκέπτες, τους οποίους μεταφέρουν στα δωμάτιά τους. Συχνά μάλιστα συνεννοούνται οι ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων και μπορεί ένας ν’ αναλάβει να «μοιράσει» και τους άλλους επιβάτες. Συνήθως δε ζητούν χρήματα για αυτήν τη μεταφορά, αφού στόχος τους είναι να εξασφαλίσουν πελάτες για τα δωμάτιά τους. Όμως υπάρχουν και περιπτώσεις που βάζουν και «ταρίφα» στους ανυποψίαστους επιβάτες.
Τους «πειρατές» κάνουν και αρκετοί κάτοικοι σε χωριά. Όταν πρόκειται να κατέβουν με το αυτοκίνητό τους στη Μυτιλήνη, βάζουν σε «δημοπρασία» τη διαδρομή και λένε π.χ. σε μια ηλικιωμένη «θα σου πάρω 10 ευρώ για τη Μυτιλήνη και όταν τελειώσω τις δουλειές μου, θα σε πάρω να γυρίσουμε πίσω». Ιδιαίτερα η επιστροφή είναι πολύ ισχυρό δέλεαρ και τον τελευταίο καιρό όλο και πιο πολλοί προτιμούν συγχωριανούς τους για τις μετακινήσεις τους, οι οποίοι τους ζητάνε και λιγότερα χρήματα απ’ ό,τι το ταξί.
Τα «κρούσματα» που έχουν καταγραφεί δεν αφορούν μόνο ιδιώτες, αλλά και… οδηγούς ταξί. Πολλές φορές οι ίδιοι οι οδηγοί, όταν θέλουν π.χ. να πάρουν δυο κούρσες από το αεροδρόμιο για περιοχή εκτός Μυτιλήνης και λόγω απόστασης δεν μπορούν να το κάνουν, μπορεί κάποιος να «μεταβιβάσει» την κούρσα σε ιδιωτικό αυτοκίνητο με άλλο δικό του πρόσωπο, να τους μεταφέρει και να πάρει την άλλη κούρσα με το ταξί.
Επίσης υπάρχουν και παλιοί οδηγοί ταξί οι οποίοι ασχολούνται με άλλο επάγγελμα ή έχουν βγει στη σύνταξη, που έχουν διατηρήσει την «πελατεία» τους με επισκέπτες που έρχονται στο νησί για προσκυνηματικό τουρισμό και αναλαμβάνουν να τους μεταφέρουν με ιδιωτικά αυτοκίνητά τους σε Άγιο Ραφαήλ, Μανταμάδο, Αγιάσο, έναντι αμοιβής βεβαίως.
Πειρατές, όμως, γίνονται ακόμη και οδηγοί τουριστικών λεωφορείων, οι οποίοι έχει συμβεί να λειτουργούν αυτόνομα - χωρίς να γνωρίζει τίποτα το πρακτορείο τους - και να καλούν επιβάτες για να τους μεταφέρουν σε προσκυνήματα ή τουριστικές περιοχές, βάζοντας δική τους «ταρίφα».
«Παλιά τα περιστατικά “πειρατείας” ήταν πολύ σποραδικά. Ακούγαμε να γίνονται συζητήσεις για κάτι που μπορεί να συνέβαινε μια φορά το χρόνο. Τώρα γίνεται, όμως, όλο και πιο συχνά. Έχει αυξηθεί πάρα πολύ, και αν δεν πάρουμε άμεσα μέτρα θα έχει μεγάλες επιπτώσεις στη δουλειά μας. Η νομοθεσία προβλέπει ότι όποιος συλλαμβάνεται να κάνει κάτι τέτοιο, οδηγείται στο αυτόφωρο», λέει στο «Ε» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξί, κ. Σπανός.
Αυτά, πάντως... δεν είναι «πειρατικά»
Αποφάσεις Οδηγών Ταξί και Αγοραίων
Στη συνάντηση που έγινε την Κυριακή 29 Μαΐου, στα γραφεία της Ένωσης Αυτοκινητιστών Ραδιοταξί Μυτιλήνης, μεταξύ του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ταξί Μυτιλήνης και του Δ.Σ. του Σωματείου Αγοραίων Λέσβου, συζητήθηκαν κοινά ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο και πάρθηκαν αποφάσεις να ζητηθεί από τις αρμόδιες αρχές να εντείνουν τους ελέγχους.
Συγκεκριμένα αποφασίστηκε να ζητηθεί:
- Αστυνόμευση σε αεροδρόμιο και λιμάνι και να ελέγχονται όσοι αμέσως ή εμμέσως εμπλέκονται στη μεταφορά επιβατών.
- Να γίνουν προσωρινές παρεμβάσεις με διαγραμμίσεις σε αεροδρόμιο και λιμάνι για την καλύτερη, ασφαλέστερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση ντόπιων και ξένων επισκεπτών-επιβατών.
- Να ενταθεί ο έλεγχος και να καταγγέλλονται άμεσα όσοι επιβιβάζουν λαθραία πελάτες (πειρατικά ταξί).
- Να ελέγχεται αποτελεσματικά η λειτουργία των εταιρειών ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων και να λειτουργούν σύμφωνα με τις σχετικές άδειες που τους έχουν χορηγηθεί.
- Η λειτουργία των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ να γίνεται σύμφωνα με τις άδειες δρομολογίων και στάσεων που διαθέτουν.