Η Αττάλεια, παραλιακή πόλη της ΝΑ Τουρκίας, με τις σημαντικότερες τουριστικές υποδομές στη γειτονική χώρα, «έπιασε» την περασμένη βδομάδα τα 9.000.000 τουριστών, αριθμός ρεκόρ σε όλα τα χρόνια.
Εννιά εκατομμύρια τουρίστες φέτος στην Αττάλεια
Η Αττάλεια, παραλιακή πόλη της ΝΑ Τουρκίας, με τις σημαντικότερες τουριστικές υποδομές στη γειτονική χώρα, «έπιασε» την περασμένη βδομάδα τα 9.000.000 τουριστών, αριθμός ρεκόρ σε όλα τα χρόνια. Την περασμένη βδομάδα, με βάση τις στατιστικές στον έλεγχο διαβατηρίων του διεθνούς αεροδρομίου της Αττάλειας, η οικογένεια του Rene και της Souzan Lotse, απ’ το Ανόβερο της Γερμανίας, ήταν αυτοί με τους οποίους συμπληρώθηκε ο αριθμός των εννέα εκατομμυρίων τουριστών. Οι Αρχές της πόλης επιφύλαξαν θερμή υποδοχή στους έκπληκτους Γερμανούς μόλις κατέβηκαν απ’ το αεροπλάνο, αφού δε γνώριζαν βέβαια τις στατιστικές. Μεταξύ των τιμών και των περιποιήσεων που τους έκαμαν, ήταν και η παράταση για μία ακόμη βδομάδα των διακοπών τους, με έξοδα του δήμου.
Η Αττάλεια, λόγω του κλίματος, των υποδομών και των χαμηλών προσφερόμενων τιμών, τα τελευταία χρόνια έχει καταστεί ένα απ’ τα δημοφιλέστερα τουριστικά κέντρα της Μεσογείου.
Προαστιακό τραίνο στο Αλί Αγά
Πεντακόσια εκατομμύρια λίρες στοίχισαν οι εργασίες εκσυγχρονισμού και λοιπών εγκαταστάσεων (ανισόπεδες διαβάσεις κ.λπ.) στη σιδηροδρομική γραμμή Σμύρνη - Αλί Αγά.
Με τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της ηλεκτροκίνησης του δικτύου, που συντελέστηκε αυτές τις ημέρες, η απέναντί μας πόλη τού Αλί Αγά απ’ το τέλος Νοεμβρίου συνδέεται με τη Σμύρνη ως προάστιο της μεγαλούπολης. Η διαδρομή των 60 χλμ. θα καλύπτεται (μαζί με τις στάσεις) σε χρόνο λιγότερο από μία ώρα. Η καινούργια αυτή υποδομή, εκτός του ότι εξασφαλίζει σημαντική μείωση χρόνου διαδρομής, έχει το πλεονέκτημα ότι οι επιβάτες αποβιβάζονται στο κέντρο της πόλης, στο σταθμό του Αλσαντzάκ. Ο προαστιακός τού Αλί Αγά θα διευκολύνει και την κίνηση απ’ το Αϊβαλί, αφού αποφεύγεται το μποτιλιάρισμα που συνήθως αντιμετωπίζουν οι επισκέπτες στην είσοδο της Σμύρνης.
Ωραίες εκδόσεις απ’ το «Lozan Vakfι»
Δυο ωραίες εκδόσεις, το βιβλίο «Πόλη νοσταλγία μου» και το Χάρτη της Βόρειας Ελλάδας (Θεσσαλονίκη και πέριξ) στα τουρκικά, επιμελήθηκε και κυκλοφόρησαν αυτές τις ημέρες στην Κωνσταντινούπολη το ίδρυμα «Lozan Vakfι». Το «Πόλη νοσταλγία μου» αναφέρεται στη ζωή της ελληνικής κοινότητας στην Πόλη μέσα στο χρόνο, στην προσφορά τους στην πρόοδο και τον πολιτισμό, αλλά και στη σημερινή «νοσταλγία» των περισσοτέρων και των απογόνων τους που εξαναγκάστηκαν να την εγκαταλείψουν. Το βιβλίο είναι τρίγλωσσο (ελληνικά, τουρκικά και αγγλικά) και ένα μέρος της δαπάνης του χρηματοδοτήθηκε απ’ τον οργανισμό «Κωνσταντινούπολη, πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 2010». Ο Χάρτης περιλαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες της περιοχής, με τα τοπωνύμια στα σημερινά ελληνικά τους ονόματα αλλά και αυτά που χρησιμοποιούσαν πριν την ανταλλαγή των πληθυσμών (1923).
Αποτελεί πολύτιμο βοήθημα για τους σημερινούς Τούρκους επισκέπτες, ειδικά γι’ αυτούς που η καταγωγή τους είναι απ’ τη σημερινή Ελλάδα. Τώρα, μάλιστα, που με τις ρυθμίσεις στο θέμα της βίζας τα ταξίδια έγιναν ευκολότερα, ο χάρτης αυτός εκτιμάται ότι θα βοηθήσει πολύ. Ανάλογο χάρτη ετοιμάζεται να εκδώσει το «Lozan Vakfι» (ίδρυμα απογόνων ανταλλαγέντων απ’ τη Συνθήκη της Λωζάννης) και ήδη άρχισαν να συλλέγουν πληροφορίες και να ερευνούν αρχεία για την Κρήτη και τη Λέσβο.
Ανάπλαση στο κέντρο του Αϊβαλιού
Όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος του Αϊβαλιού, Χασάν Μπουλέντ Τουρκοζέν, ο δήμος, εξετάζοντας τα προβλήματα που συσσωρεύονται απ’ την κυκλοφορία των οχημάτων και την κίνηση των πλοιαρίων αναψυχής, συνέταξε μελέτη ανάπλασης του όλου χώρου γύρω απ’ το άγαλμα του Κεμάλ, το «Μεϊντάν» όπως αποκαλούν οι ντόπιοι. Με βάση το σχεδιασμό, θα μεταφερθούν οι αφετηρίες των λεωφορείων λίγο πιο κάτω, εκεί που λειτουργούσε η ιχθυαγορά, θα φύγει το σημερινό διάζωμα, θα διαμορφωθεί χώρος πρασίνου και αναψυχής των δημοτών και των επισκεπτών της πόλης κι αν υπάρξει ευχέρεια, θα εξετάσουν αν θα παραμείνει ή όχι η πιάτσα των ταξί. Όπως ο δήμαρχος, απ’ τους μελετητές καταβάλλεται προσπάθεια η όλη επέμβαση να εναρμονίζεται (υλικά, κατασκευές, φωτισμός κ.λπ.) με τη φυσιογνωμία του ελληνικής αρχιτεκτονικής κέντρου της πόλης. Στόχος είναι ο εξωραϊσμός στο «Μεϊντάν» να γίνει άμεσα, ώστε να ανακουφισθεί η πόλη στην επόμενη τουριστική περίοδο.