Δεύτερη ευκαιρία στο ΕΣΠΑ

01/07/2012 - 05:56
Στην επαναδημοπράτηση του έργου «Κατασκευή-αναβάθμιση οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου» προχωρά στις 27 Μαρτίου το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δίνοντας μία ακόμη, δεύτερη ευκαιρία να υλοποιηθεί μέσω του ΕΣΠΑ το σημαντικότατο έργο.
Επαναδημοπρατείται στις 27 Μαρτίου ο οδικός άξονας Σιγρίου - Καλλονής

Στην επαναδημοπράτηση του έργου «Κατασκευή-αναβάθμιση οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου» προχωρά στις 27 Μαρτίου το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δίνοντας μία ακόμη, δεύτερη ευκαιρία να υλοποιηθεί μέσω του ΕΣΠΑ το σημαντικότατο για το νησί της Λέσβου έργο. Στην πρώτη δημοπρασία, που λόγω αποχής των Μηχανικών του Δημοσίου αναβλήθηκε δύο φορές, δεν υπήρξε τελικά ενδιαφέρον από καμμία εργοληπτική εταιρεία να καταθέσει προσφορά, παρ’ ότι αρκετές είχαν προμηθευτεί την αναλυτική προκήρυξη.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, αντικείμενο της δημοπράτησης είναι η κατασκευή-αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονή - Σίγρι στη Λέσβο, συνολικού μήκους 46,7 χιλιομέτρων, έναντι 52 χιλιομέτρων που είναι σήμερα η υπάρχουσα οδός. Σε σημαντικό μήκος, περίπου 21 χιλιόμετρα, η νέα οδός χαράσσεται πάνω στη σημερινή, με αναβάθμιση και βελτίωση του δρόμου, αλλά και με αύξηση του πλάτους του. Στο υπόλοιπο μήκος (περίπου 25,7 χιλιόμετρα) η νέα οδός εγκαταλείπει την υπάρχουσα και προβλέπεται κατασκευή εξ ολοκλήρου νέων τμημάτων.

Σε τρία χρόνια

Συνοπτικά, όπως περιγράφεται στην προκήρυξη, στην εργολαβία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
- Πλήρης κατασκευή του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου Λέσβου μήκους 46,7 χιλιομέτρων
- Πλήρης κατασκευή οκτώ ισόπεδων κόμβων και πέντε ισόπεδων συνδέσεων
- Πλήρης κατασκευή της γέφυρας Άντισσας (τριών ανοιγμάτων και συνολικού μήκους 44 μέτρων), καθώς επίσης και των προβλεπόμενων κατά μήκος του συνολικού έργου 14 τοίχων αντιστήριξης
- Πλήρης κατασκευή 164 οχετών, καθώς επίσης και των λοιπών προβλεπόμενων έργων αποχέτευσης-αποστράγγισης
- Έργα σήμανσης-ασφάλισης, ηλεκτροφωτισμού, στις περιοχές των ισόπεδων κόμβων, έργα πρασίνου
Όπως αναφέρεται στην ίδια προκήρυξη, η προθεσμία εκτέλεσης των εργασιών είναι 36 μήνες (τρία χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης, αν και συνήθως οδικά έργα τέτοιου μεγέθους και ειδικά όσα έχουν πολλά χιλιόμετρα νέας χάραξης όπως το συγκεκριμένο, διαρκούν πολύ μεγαλύτερο διάστημα.
Σημειώνεται ότι η εγγυητική επιστολή συμμετοχής στο διαγωνισμό που έχει οικονομικό αντικείμενο περίπου 40 εκατ. ευρώ, ανέρχεται σε 649.820,28 ευρώ, ενώ κατά την υπογραφή της σύμβασης προβλέπεται εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης ύψους 1.624.550,70 ευρώ για ποσοστό έκπτωσης έως 12% ή μεγαλύτερες εγγυήσεις για μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης. Τα ποσά αυτά θεωρούνται «λογικά» για έργα τέτοιου μεγέθους και μη αποτρεπτικά για τη συμμετοχή μεγάλων εταιρειών οι οποίες και θα μπορούσαν να υλοποιήσουν το έργο.


Δημοπρατείται στις 27 Απριλίου η οριστική μελέτη
Αρχή για το φράγμα Τσικνιά

Ένα μήνα ακριβώς μετά τον οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου, στις 27 Απριλίου, άλλη διεύθυνση του ίδιου Υπουργείου Υποδομών δημοπρατεί την οριστική μελέτη του φράγματος Τσικνιά, με περίπου τέσσερα εκατομμύρια ευρώ.

Η μελέτη του φράγματος Τσικνιά και των έργων επεξεργασίας και μεταφοράς νερού για την ύδρευση της πόλης της Μυτιλήνης και των περιοχών Καλλονής και Αγίας Παρασκευής που δημοπρατείται, περιλαμβάνει το χωμάτινο με αργιλικό πυρήνα φράγμα ύψους 38 μέτρων, το οποίο θα κατασκευαστεί σε κατάλληλη θέση-στένωμα επί του χειμάρρου Τσικνιά. Ο ωφέλιμος όγκος του ταμιευτήρα που θα δημιουργηθεί με το φράγμα, είναι 12,5 εκατομμύρια κυβικά μέτρα και η έκταση της λεκάνης κατάκλισης του ταμιευτήρα θα φτάνει τα 84 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
Ακόμη, η μελέτη θα αφορά στα συνοδά έργα του φράγματος, καθώς και στην κατασκευή αγωγού μεταφοράς αδιύλιστου νερού στις εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού (ΕΕΝ), την κατασκευή των ΕΕΝ του ταμιευτήρα Τσικνιά μέσης ημερήσιας παροχής 40.000 κυβικών μέτρων ανά ημέρα, αγωγό μεταφοράς επεξεργασμένου νερού από τις ΕΕΝ προς την πόλη της Μυτιλήνης συνολικού μήκους περίπου 41,7 χιλιομέτρων, αγωγό μεταφοράς επεξεργασμένου νερού από τις ΕΕΝ προς την Καλλονή μήκους περίπου 3,7 χιλιομέτρων, αγωγό μεταφοράς επεξεργασμένου νερού από τις ΕΕΝ προς την Αγία Παρασκευή μήκους περίπου 8,5 χιλιομέτρων, καθώς και τέσσερις δεξαμενές όγκου 300, 500, 3.000 και 3.500 κυβικών μέτρων αντίστοιχα, όπως και δύο αντλιοστάσια παροχής νερού.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το φράγμα θα καλύψει τις υδρευτικές ανάγκες Μυτιλήνης, Καλλονής και Αγίας Παρασκευής μέχρι και το 2048.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey