Πάνω από 20 μέτρα πιο πλατιά θα γίνει άμεσα η αρχή της βόρειας παράκαμψης Μυτιλήνης, αφού ξεκίνησαν ήδη οι εργασίες διαμόρφωσης του χώρου όπου βρίσκεται σήμερα το παλιό στρατόπεδο του ΣΤΕΠ και ο οποίος θα μετατραπεί σε δρόμο.
Πάνω από 20 μέτρα πιο πλατιά θα γίνει άμεσα η αρχή της βόρειας παράκαμψης Μυτιλήνης, αφού ξεκίνησαν ήδη οι εργασίες διαμόρφωσης του χώρου όπου βρίσκεται σήμερα το παλιό στρατόπεδο του ΣΤΕΠ και ο οποίος θα μετατραπεί σε δρόμο. Επί τόπου χθες, η νομαρχιακή αρχή παρουσίασε στα μέσα ενημέρωσης τα σχέδιά της για το συγκεκριμένο δρόμο, δίνοντας έμφαση στο πόσο καταλυτική είναι η συμβολή του ως περιφερειακής οδού στην εξυπηρέτηση των οδηγών.
Με την ευκαιρία της ενημέρωσης, παρουσιάστηκε και η πορεία των εργασιών στην 1η Επαρχιακή Οδό Μυτιλήνης - Λάρσου, στην περιοχή Θέρμα.
Δύο σημαντικές εξελίξεις σε σχέση με τις εκτελούμενες εργασίες στη βόρεια παράκαμψη, παρουσίασαν χθες ο νομάρχης Παύλος Βογιατζής, ο αντινομάρχης Θεόδωρος Βαλσαμίδης, ο γενικός διευθυντής της νομαρχίας, Γιώργος Σπανέλλης, και η προϊσταμένη του Τμήματος Οδικών Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, Ιωάννα Κουλιανού.
Κατ’ αρχήν έγινε ειδική αναφορά σε παράδρομο, μήκους 300 περίπου μέτρων που ολοκληρώθηκε και συνδέει το νεκροταφείο της Αγίας Κυριακής και το Αρχαίο Θέατρο, δηλαδή το Συνοικισμό με τη βόρεια παράκαμψη. Ο δρόμος αυτός που προϋπήρχε ως φαρδύ μονοπάτι, δίνει διέξοδο της κυκλοφορίας στους κατοίκους του Συνοικισμού κι όλου του βορειοανατολικού τμήματος της πόλης, που δίχως να χρειαστεί να περάσουν απ’ το ιστορικό κέντρο και την προκυμαία, βγαίνουν στη βόρεια παράκαμψη. Κι από εκεί, ανάλογα, ακολουθούν πορεία αριστερά για την Παγανή και την έξοδο προς την υπόλοιπη κεντρική Λέσβο, ή δεξιά για τα βορειόχωρα και εν συνεχεία τη Θερμή και το Μανταμάδο.
Είναι αξιοσημείωτο, όπως παρατήρησαν στελέχη της νομαρχίας, πως παρ’ ότι η συγκεκριμένη ζώνη βρίσκεται πάνω από το εργοστάσιο της ΔΕΗ, με το που έγινε η ασφαλτόστρωση του δρόμου, υπήρξε μεσιτικό ενδιαφέρον για την αγορά γης στην περιοχή.
Πριν τον κόμβο…
Η άλλη εξέλιξη που παρουσιάστηκε είναι η έναρξη των εργασιών εντός του παλιού στρατοπέδου, που αγοράστηκε απ’ τη νομαρχία έναντι 75.000 ευρώ (από Εθνική και Εμπορική Τράπεζα, καθώς και κληρονόμους της οικογένειας Κουρτζή) έκταση 400 περίπου τετραγωνικών μέτρων, μέσα από το πετρόκτιστο τοιχίο του στρατοπέδου. Εσωτερικά γίνονται εργασίες κατεδάφισης παλιών τολ του Στρατού και στη συνέχεια θα διαμορφωθεί νέα περίφραξη, ώστε αμέσως μετά να γκρεμιστεί η υφισταμένη (ο τοίχος απέναντι απ’ την ΕΠΟΜ) και έτσι να ανοίξει η αρχή της βόρειας παράκαμψης.
Όπως εξήγησε ο νομάρχης, ήδη ξεκίνησε και εκπονείται η μελέτη για τη διαμόρφωση κόμβου στην περιοχή, έργο που θα προταθεί προς ένταξη στο ΠΕΠ Κρήτης και Νήσων Αιγαίου, με πιθανό προϋπολογισμό δύο εκατομμυρίων ευρώ. Για να μπορέσει να γίνει ο κόμβος, θα πρέπει να αγοραστεί ή να απαλλοτριωθεί και έκταση που βρίσκεται απέναντι απ’ το στρατόπεδο (ιδιοκτησίας Βασιλέλλη), για την αγορά της οποίας η νομαρχία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις.
Το έργο της βόρειας παράκαμψης προϋπολογισμού 1,95 εκατ. ευρώ (το 1,5 εκατομμύριο από εθνικούς πόρους και τα υπόλοιπα από νομαρχιακές πιστώσεις), εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί - πλην του κόμβου - σε διάστημα δύο μηνών από σήμερα. Ο κ. Βογιατζής ανακοίνωσε ότι έχει γίνει και μελέτη για τον ηλεκτροφωτισμό της οδού, προϋπολογισμού 400.000 ευρώ, έργο που θα υλοποιηθεί απ’ το νομαρχιακό πρόγραμμα.
Εντός χρονοδιαγράμματος
Αμέσως μετά τη βόρεια παράκαμψη, έγινε παρουσίαση της εξέλιξης που έχουν οι εργασίες στην 1η Επαρχιακή Οδό Μυτιλήνης - Λάρσου, στην περιοχή Θέρμα. Ο κ. Βογιατζής επεσήμανε ότι έως τώρα έχει τηρηθεί απόλυτα το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί κι αυτό, εκτός όλων των άλλων, απέτρεψε περαιτέρω αύξηση του κόστους της εργολαβίας που υλοποιείται. Η αύξηση θα προέκυπτε απ’ την παραμονή για μεγαλύτερο διάστημα του ειδικού γεωτρύπανου που έκανε τις τρύπες για την τοποθέτηση των πασσάλων-στηριγμάτων των δύο γεφυρών, που θα κατασκευαστούν στην οδό.
Όπως εξήγησε επί τόπου ο κ. Βαλσαμίδης, ήδη έχει ξεκινήσει στη μία κατεύθυνση - πέφτουν τσιμέντα - η μικρή γέφυρα μήκους 46 μέτρων, ενώ παράλληλα στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας γίνονται και οι εκσκαφές για τη μεγάλη γέφυρα μήκους 106 μέτρων. Η κυκλοφορία γίνεται με φωτεινούς σηματοδότες εκ περιτροπής, ενώ το έργο υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί τέλη Σεπτεμβρίου.