Αγχωμένο… πρώτο κουδούνι

01/07/2012 - 05:56
Παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις για πολλά κενά, η σχολική χρονιά 2010-2011 ξεκινά με τα ίδια προβλήματα των προηγούμενων ετών
Τελικά ίσως οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία του νομού Λέσβου, να ήταν πολύ περισσότεροι απ’ όσους η διοίκηση της εκπαίδευσης θεωρούσε ότι είχε στη διάθεσή της. Διότι παρά τις συνταξιοδοτήσεις, και τους λιγότερους διορισμούς, με τις ανακατατάξεις που έγιναν και κυρίως λόγω της επιστροφής των αποσπασθέντων, λίγο πριν ηχήσει το πρώτο κουδούνι, δεν επαληθεύονται οι φόβοι για δραματικά μεγάλα κενά. Στην πράξη, σε επίπεδο νομού και στις δύο διευθύνσεις εκπαίδευσης, λείπουν περίπου 30 εκπαιδευτικοί, κι εκτός του ζητήματος της κάλυψης των κενών στα ειδικά σχολεία, όλα δείχνουν πως μέσα στην πρώτη βδομάδα του σχολικού έτους, τα πράγματα θα ομαλοποιηθούν με αναπληρωτές. Πέραν του άγχους που θα παραμένει έως ότου καλυφθούν και τα κενά που θα προκύψουν, όπως κάθε αρχή σχολικής χρονιάς με τις μεγάλες άδειες των εκπαιδευτικών, κατά τα άλλα δεν έχει αλλάξει τίποτε στα προβλήματα που αφορούν στη σχολική στέγη και είναι ιδιαίτερα έντονα κυρίως στην πόλη της Μυτιλήνης, όπου συγκεντρώνεται και ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών.

Απ’ τις 8.30 έως τις 9 το πρωί της Δευτέρας, νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, ξεκινούν το σχολικό έτος 2010-2011, ημερολογιακά λόγω του σαββατοκύριακου, δυο μέρες μετά τη συνήθη ημερομηνία έναρξης της χρονιάς, αλλά με τα συνήθη προβλήματα.
Η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης, Ματούλα Κοντέλλη, με την ευκαιρία της έναρξης του σχολικού έτους, ανέφερε πως το πρώτο κουδούνι βρίσκει την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο βόρειο Αιγαίο κι όλα τα σχολεία, πανέτοιμα από κάθε άποψη να υποδεχθούν τους μαθητές τους. Για πρώτη φορά, όπως τόνισε η κ. Κοντέλλη, «δεν θα υπάρξουν προβλήματα με τα βιβλία τα οποία και θα δοθούν κανονικά στους μαθητές, ενώ σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς, θα υπάρχουν μόνο κάποιες μικρές ελλείψεις σε ειδικότητες κυρίως της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Θεωρώ όμως ότι και εκεί δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα, αφού ακόμη δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι κύκλοι των ΕΠΑΛ».

Ολοήμερα δημοτικά
Ειδική μνεία έκανε η κ. Κοντέλλη στα τρία νέα ολοήμερα σχολεία που θα λειτουργήσουν, στο 1ο δημοτικό σχολείο Μυτιλήνης, στο δημοτικό σχολείο Καλλονής και στο 2ο δημοτικό σχολείο Μύρινας, τα οποία και θα εφαρμόσουν πιλοτικά, καινοτόμες δράσεις και προγράμματα, σε όλες τις τάξεις τους.
Θα υπάρξει δυνατότητα τα συγκεκριμένα σχολεία πέραν των εργαστηρίων πληροφορικής που διαθέτουν, να εξοπλιστούν επιπρόσθετα και με δέκα λάπτοπ το καθένα, όπως και με άλλο εξοπλισμό, που θα διευκολύνει την εκπαιδευτική διαδικασία. Τα σχολεία αυτά θα λειτουργούν με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο θα δίνει έμφαση στον πολιτισμό και τις ξένες γλώσσες. Η λειτουργία τους θα ξεκινά στις 8:10 το πρωί και θα επεκτείνεται έως τις 2 το μεσημέρι για όλες τις τάξεις, αντί για τις 12:30 που είναι σήμερα στα υπόλοιπα ολοήμερα δημοτικά. Η λήξη του ολοήμερου προγράμματος θα γίνεται στις 4:15 το μεσημέρι ενώ δεν θα επιτρέπεται η πρόωρη αποχώρηση των μαθητών.

Προτεραιότητες…
Μέχρι το τέλος του μήνα, θα έχουν οριστικοποιηθεί τα στοιχεία που αφορούν στο μαθητικό πληθυσμό ανά βαθμίδα εκπαίδευσης. Όμως, όπως είναι γεγονός όλα τα τελευταία χρόνια, υπάρχει υπερσυγκέντρωση μαθητών, στην πόλη της Μυτιλήνης, εξαιτίας της οποίας και διογκώνεται το ζήτημα της σχολικής στέγης.
«Κάναμε -ανέφερε η αρμόδια αντιδήμαρχος Παιδείας, Μαρία Λόζου- ό,τι μπορούσαμε το τελευταίο διάστημα στον τομέα των συντηρήσεων, για να βελτιωθεί η γνωστή κατάσταση, αφού δυστυχώς στο θέμα των σχολικών κτηρίων, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα. Στο μέτρο λοιπόν των δυνατοτήτων μας, έγινε συντήρηση καταρχάς και κάποιες παρεμβάσεις στα λυόμενα του 5ου δημοτικού σχολείου Μυτιλήνης προκειμένου να γίνουν οι συνθήκες πιο καλές για μαθητές και εκπαιδευτικούς».
Η κ. Λόζου τόνισε πως απ’ την πλευρά του δήμου, το θέμα της μελέτης του έργου αποκατάστασης του 5ου δημοτικού σχολείου, είναι σε πρώτη προτεραιότητα, γι’ αυτό και καταβάλλεται προσπάθεια, άμεσα να υπάρξει η απαιτούμενη ωριμότητα ώστε να υποβληθεί πρόταση για ένταξη των εργασιών στο ΕΣΠΑ. Ομοίως σε πολύ καλό στάδιο, όπως είπε η αντιδήμαρχος, βρίσκεται το θέμα και του μουσικού σχολείου.
«Πέραν όμως απ’ τις υποδομές, για εμάς προέχει το ανθρώπινο στοιχείο. Και ειδικά στην εκπαίδευση, η μάχη κερδίζεται ή χάνεται στην τάξη από τον εκπαιδευτικό, κι αυτόν πρέπει όλοι μας με κάθε τρόπο να στηρίξουμε», κατέληξε η αντιδήμαρχος Μυτιλήνης. 
 
Λίγα κενά σε δασκάλους - νηπιαγωγούς

Χωροταξικό ζήτημα… νηπίων


Όπως και αναλαμβάνοντας καθήκοντα, είχε προβλέψει η νέα διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Αναστασία Τσολερίδου, δεν υπάρχουν μεγάλα κενά κι ελλείψεις εκπαιδευτικών. Η κ. Τσολερίδου είναι μάλιστα αισιόδοξη ότι μέσα στη βδομάδα -και θα εξαρτηθεί όπως είπε και απ’ τον αριθμό των αδειών ανατροφής και των επαπειλούμενων κυήσεων που θα προκύψουν με το άνοιγμα των σχολείων- θα υπάρξει κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς.
Για το ίδιο θέμα, ο αιρετός στο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ) νομού Λέσβου, Ανέστης Καμμένος, μας είπε ότι σύμφωνα με την τελευταία επικαιροποίηση των κενών που έγινε μετά και την τοποθέτηση 35 αναπληρωτών εκπαιδευτικών -θα ακολουθήσουν και άλλες τοποθετήσεις αναπληρωτών τις επόμενες μέρες- διαπιστώνονται δέκα κενά δασκάλων και δύο νηπιαγωγών. «Είχαμε φοβηθεί για τα χειρότερα -ανέφερε ο κ. Καμμένος- και τώρα διαπιστώνουμε πως η κατάσταση είναι ίσως και καλύτερη από άλλες χρονιές».

Κοινό πρόγραμμα
Ο συνδικαλιστής ανέφερε ότι πρόβλημα σοβαρό υπάρχει στα ειδικά σχολεία Μυτιλήνης και Καλλονής, όπου αντίστοιχα λείπουν πέντε και δύο δάσκαλοι ειδικής αγωγής, ενώ ελλείψεις σε δασκάλους ειδικής αγωγής, υπάρχουν και για τμήματα ένταξης σε κάποια χωριά της Λέσβου.
Ενδεχομένως πρόβλημα να προκύψει και σε κάποια ολοήμερα σχολεία σε μικρά χωριά της λεσβιακής υπαίθρου, που τις πρώτες μέρες θα είναι δίχως δάσκαλο, ενώ, όπως τόνισε η κ. Τσολερίδου, «πιστεύουμε πως πολύ σύντομα θα καλυφθούν και οι θέσεις των καθηγητών ειδικοτήτων, για τους οποίους και είμαστε και σε συνεννόηση με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».
Με σκοπό την καλύτερη «διαχείριση» του χρόνου των εκπαιδευτικών, έγινε μια προσπάθεια για κοινό πρόγραμμα σε καθηγητές σε κάποιες περιοχές μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικά για καθηγητές ξένων γλωσσών, αισθητικής αγωγής και μουσικής, θα καλύπτουν τις ώρες τους, σε σχολεία της ίδιας περιοχής αλλά άλλης βαθμίδας. Για παράδειγμα, ο καθηγητής που θα κάνει κάποιες ώρες στο Μανταμάδο στο γυμνάσιο και δεν καλύπτει το σύνολο του προγράμματός του, αντί να μετακινηθεί στο γυμνάσιο της Θερμής ή της Πέτρας, θα συμπληρώσει τις ώρες του στο δημοτικό του Μανταμάδου.

Μικρά τμήματα
Στο ερώτημα αν φέτος για οικονομία ανθρώπινου δυναμικού, «μεγάλωσαν» τα τμήματα, η κ. Τσολερίδου επισήμανε πως δεν υπάρχει κανένα τμήμα με πάνω από το όριο των 25 μαθητών. Και μάλιστα, όπως συμπλήρωσε, μόνο 10 τέτοια 25μελή τμήματα έχουμε σε όλο το νομό. «Αντιθέτως, υπάρχουν σχολεία, με έξι δασκάλους, που συνολικά και στις έξι τάξεις, έχουν 47 παιδιά» επισήμανε η προϊσταμένη της Πρωτοβάθμιας.
Η ίδια αναδεικνύει ως το μεγαλύτερο πρόβλημα για τα σχολεία, το κτηριακό και ειδικά την κατάσταση που επικρατεί στα νηπιαγωγεία, όπου ως επί το πλείστον, υπάρχουν μικροί νοικιασμένοι χώροι που δεν ενδείκνυται.
«Μέχρι το τέλος του χρόνου -τόνισε η κ. Τσολερίδου- θα υπάρξει προγραμματισμός με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης αλλά και με το νέο περιφερειάρχη και το δήμαρχο που θα εκλεγούν, προκειμένου να δεσμευτούν οικόπεδα και να υπάρξει σχεδιασμός για την κατασκευή σχολείων και κυρίως νηπιαγωγείων στη Μυτιλήνη. Ταυτόχρονα θα γίνει χωροταξική ανακατανομή των νηπίων ώστε με την αρχή του νέου έτους, απ’ το Γενάρη, να μοιραστούν νήπια και προνήπια, με πιο ορθολογικό τρόπο.»
Και η κ. Τσολερίδου, αλλά και ο κ. Καμμένος, εντοπίζουν το μεγάλο πρόβλημα υπερσυγκέντρωσης νηπίων στην περιοχή του 1ου νηπιαγωγείου στο κέντρο της πόλης, στο 3ο στην Επάνω Σκάλα και στην περιοχή της Χρυσομαλλούσας, που ενώ υπάρχουν πολλά νηπιαγωγεία, είναι όλα μικρά και δεν μπορούν να φιλοξενήσουν όσα παιδιά υπάρχουν στην περιοχή.


 
Χωρίς ιδιαίτερες ελλείψεις σε καθηγητές

Πάζλ με… 274 τμήματα

Χωρίς κενά σε εκπαιδευτικούς, ξεκινούν τα γυμνάσια και τα λύκεια του νομού Λέσβου, με συνολικά 274 τμήματα όλων των τάξεων και στα τρία νησιά. Για το πώς θα «μοιραστούν» οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις και στο ωριαίο αναλυτικό πρόγραμμα, τις προηγούμενες μέρες, υπήρξαν ολοήμερες συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ, αλλά και συνεργασία Διεύθυνσης Εκπαίδευσης με την ΕΛΜΕ, όπου και συμφωνήθηκε με καλή διάθεση ένθεν κι ένθεν, να υπάρξουν λύσεις κοινής αποδοχής.

«Με την έναρξη των μαθημάτων θεωρώ πως θα προκύψουν κάποιες ανάγκες σε εκπαιδευτικούς κυρίως απ’ την επιλογή μαθημάτων στα λύκεια, αλλά προς το παρόν και μη έχοντας κενά στις βασικές ειδικότητες, πιστεύω ότι ξεκινάμε πολύ καλά», είπε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Βασίλης Κοντάρας. Όλες τις προηγούμενες μέρες και με ομόφωνες αποφάσεις του, το ΠΥΣΔΕ προχώρησε στην τοποθέτηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως και στην κατανομή των ωρών ανά εκπαιδευτικό και σχολείο.
«Απ’ τα 274 τμήματα, μόνο σε πέντε, ο αριθμός των μαθητών είναι 27, ενώ δεν υπάρχει τμήμα με μεγαλύτερο αριθμό παιδιών. Και απ’ αυτά τα πέντε τμήματα, πολύ σύντομα, νομίζω, θα είμαστε σε θέση τα δύο να χωριστούν, μια κι έχουν μαθητές με δυσλεξία και μπορούμε να προχωρήσουμε σε κατάτμηση», ανέφερε ο κ. Κοντάρας, που τα θέματα αυτά τα συζήτησε και με το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Λέσβου.
«Δεν θα υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα και ελλείψεις» εκτιμά και ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λέσβου, Αλέξανδρος Κουτσαντώνης, που πρόσθεσε ότι με καλή διάθεση και με σκοπό να γίνει ό,τι το καλύτερο για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, θα βρεθούν λύσεις. «Ίσως είχαμε αγχωθεί περισσότερο απ’ ό,τι έπρεπε, ενώ στην πράξη φαίνεται ότι σε ορισμένα σημεία, ενδεχομένως τα πράγματα να είναι φέτος καλύτερα από άλλες χρονιές, γιατί πολύ απλά υπήρξε έγκαιρα κινητοποίηση για να αντιμετωπιστούν προβλήματα».
Σημειώνουμε πως απ’ τη Δευτέρα, τη θέση του ενός αιρετού στο ΠΥΣΔΕ, του Δημήτρη Ζαχαριάδη, που έγινε αναπληρωτής σχολικός σύμβουλος, αναλαμβάνει έως το τέλος του 2010, η Μαρία Περδικούρη. 

Πίσω στις τάξεις…
Είναι αξιοσημείωτο ότι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επέστρεψαν μερικοί απ’ τους αιτούντες συνταξιοδότησης βάσει και των κινήτρων που δόθηκαν, ενώ το σημαντικότερο είναι ότι έχουν επιστρέψει, και στις δύο βαθμίδες, οι εκπαιδευτικοί που όλα τα προηγούμενα χρόνια ήταν αποσπασμένοι σε αλλότριες με την εκπαίδευση θέση ή στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έδωσε η κ. Κοντέλλη, συνολικά οι δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και καθηγητές που ήταν αποσπασμένοι σε βουλευτικά γραφεία, άλλες υπηρεσίες και στο Πανεπιστήμιο και επέστρεψαν στα σχολεία του νομού Λέσβου, ξεπερνούν τους 20.    


Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey