Μικρή περιοχή

01/07/2012 - 05:56
Ο Αχιλλέας Κυριακίδης, έχει εκδώσει 11 βιβλία με διηγήματα, μικρά πεζά και δοκίμια, έχει γράψει τρία σενάρια που γυρίστηκαν σε ισάριθμες κινηματογραφικές ταινίες μεγάλου μήκους, και έχει σκηνοθετήσει οκτώ ταινίες μικρού μήκους σε δικά του σενάρια.
Αχιλλέας Κυριακίδης
Κείμενα για την πραγματικότητα της μυθοπλασίας
Εκδόσεις Πόλις
Αθήνα 2008, σελ. 226


Ο Αχιλλέας Κυριακίδης, έχει εκδώσει 11 βιβλία με διηγήματα, μικρά πεζά και δοκίμια, έχει γράψει τρία σενάρια που γυρίστηκαν σε ισάριθμες κινηματογραφικές ταινίες μεγάλου μήκους, και έχει σκηνοθετήσει οκτώ ταινίες μικρού μήκους σε δικά του σενάρια. Κυκλοφορούν πάνω από 45 μεταφράσεις του έργων συγγραφέων, όπως ο Χόρχε Λουίς Μπόρχες, ο Ζορζ Περέκ, ο Ρεμόν Κενό, ο Λουίς Σεπούλβεδα, ο Φίλιπ Ροθ κ.ά..
Στο παρόν βιβλίο συγκέντρωσε μια σειρά από μικρές μελέτες του, που «αποπειρώνται να διαβάσουν διαφορετικά την πραγματικότητα της μυθοπλασίας, όσο διαφορετικά διαβάζει κάθε άνθρωπος το ίδιο πράγμα». Χωρίζονται σε τρία μέρη με τους παρακάτω τίτλους: Λέξις, Εικών, Λεξεικών.
Παραθέτουμε ένα απόσπασμα από κείμενό του, με τον τίτλο «Κόκκινο βλέμμα», που δημοσιεύθηκε στον κατάλογο της έκθεσης ζωγραφικής της συμπατριώτισσάς μας Ηώς Αγγελή («Σπίτι παντού»).
«Ζωή» γράφει ο Ζορζ Περέκ, «είναι να περνάς από τον ένα χώρο στον άλλον, προσπαθώντας (όσο μπορείς) να μη σκοντάφτεις.» Ζωή, στους πίνακες της Ηώς, είναι, ακριβώς, αυτά τα προσκόμματα που δεν υπάρχουν, αυτά τα προσκόμματα που δεν υπάρχουν αφού δεν τα βλέπεις, αυτά τα προσκόμματα που υπάρχουν αλλά δεν τα βλέπεις γιατί, χάρη στην ηρωική γενναιοδωρία της Ηώς, το βλέμμα μας διαπερνάει τα στρώματα του χώρου (και του χρόνου) και, μέσα απ’ την αιμάσσουσα πληγή του πίνακα, φυγαδεύεται προς τη φλεγόμενη ελευθερία της τέχνης, της ζωής, της ζωής διά και εντός της τέχνης.
Σε μια φωτογραφία της που κλείνει τον κατάλογο μιας προηγούμενης έκθεσης της. μια ασπρόμαυρη Ηώ έχει σταυρώσει φρόνιμα τα χέρια της, και το βλέμμα της γλι­στράει ευθέως προς την κάτω αριστερά γωνία της φωτογραφίας, δρασκελίζει τα όριά της και δραπετεύει απ’ την υπόνοια του πεπερασμένου, του εντελούς, πατώντας στέ­ρεα στη γραμμή φυγής απ’ τις συμβάσεις του φαιού. Αυτό το βλέμμα είναι κόκκινο.»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey