Σοβαρά τα παράπονα των επιβατών του πλοίου «Πηνελόπη» που αντικατέστησε - προσωρινά θέλουμε όλοι να πιστεύουμε - το «Θεόφιλος» στις άγονες γραμμές που συνδέουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα.
Σοβαρά τα παράπονα των επιβατών του πλοίου «Πηνελόπη» που αντικατέστησε - προσωρινά θέλουμε όλοι να πιστεύουμε - το «Θεόφιλος» στις άγονες γραμμές που συνδέουν τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα.
Επιβάτες του πλοίου εκφράζουν συνεχώς τα παράπονά τους λέγοντας ότι το ταξίδι από Μυτιλήνη προς Θεσσαλονίκη διαρκεί περί τις 16 με 17 ώρες, ενώ το ταξίδι προς Καβάλα περί τις 14 ώρες! Όμως αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Όλοι όσοι ταξίδεψαν καταγγέλλουν πως στο πλοίο δε λειτουργεί σύστημα θέρμανσης, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να κρυώνουν, ενώ άλλοι λένε πως δε λειτουργεί και η κουζίνα του. Κι όλα αυτά όταν οι άγονες γραμμές που η ΝΕΛ εξυπηρετεί με το «Θεόφιλος» και τώρα προσωρινά με το «Πηνελόπη» αποφέρουν στην εταιρεία σε εβδομαδιαία βάση 94.000 ευρώ.
Αναλυτικά, οι γραμμές και τα μισθώματα που πήρε η ΝΕΛ με το «Θεόφιλος», που αποσύρθηκε λόγω βλάβης στις μηχανές, και τώρα εκτελεί με το «Πηνελόπη», έχουν ως εξής:
- Θεσσαλονίκη - Μύρινα - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου, για 12 χρόνια με μίσθωμα ανά δρομολόγιο 35.000 ευρώ.
- Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου, για 12 χρόνια με μίσθωμα ανά δρομολόγιο 29.000 ευρώ.
- Καβάλα - Μύρινα - Μυτιλήνη - Χίος - Καρλόβασι Σάμου - Άγ. Κήρυκος Ικαρίας, για 12 χρόνια με μίσθωμα ανά δρομολόγιο 30.000 ευρώ.
«Το ξέρει…»
Ο αρμόδιος γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρης Χαλκιώτης, υποστήριξε πως τα παραπάνω προβλήματα ισχύουν και είναι εις γνώση του. Μάλιστα έχει ήδη στείλει έγγραφο προς τη ΝΕΛ, από την οποία ζητάει να αντιμετωπισθούν άμεσα τα συγκεκριμένα προβλήματα, ενώ επίκειται και δεύτερη επικοινωνία μια και η κατάσταση παραμένει ίδια.
Η εσπευσμένη, πάντως, δρομολόγηση του «Πηνελόπη» στη θέση του αποσυρθέντος «Θεόφιλου» δικαιολογεί κατά την Εταιρεία την αδυναμία του πλοίου να κινηθεί με μεγαλύτερη ταχύτητα. Κι αυτό γιατί απαιτούνταν να γίνουν ορισμένες εργασίες καθαρισμού των μηχανών, μια και το πλοίο όταν ναυλώθηκε ήταν παροπλισμένο στην Πρέβεζα.
Ωστόσο, σύμφωνα με το πρόγραμμα των δρομολογίων που έχει ανακοινώσει η ΝΕΛ, το «Πηνελόπη» εκτελεί δρομολόγιο Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη σε 17 ώρες (16 και 55΄ για την ακρίβεια), συμπεριλαμβανομένου του χρόνου που χάνει στο λιμάνι της Μύρινας. Το δρομολόγιο Μυτιλήνη - Καβάλα με προσέγγιση στο λιμάνι της Μύρινας διαρκεί «επίσημα» 12 ώρες και 20 λεπτά, ενώ το δρομολόγιο Μυτιλήνη - Χίος, πάλι σύμφωνα με το επίσημο πρόγραμμα, διαρκεί τρεις ώρες και 50 λεπτά. Κι αυτό όταν το άλλο συμβατικό πλοίο της ΝΕΛ, το «Μυτιλήνη», εκτελεί το δρομολόγιο αυτό σε τρεις ώρες.
Όμως, αν κανείς μπορεί να δικαιολογήσει λόγω «έκτακτων συνθηκών» και να ανεχθεί το αργοτάξιδο «Πηνελόπη», δεν μπορεί να δικαιολογηθεί και η έλλειψη θέρμανσης στο πλοίο όπως και η μη λειτουργία της κουζίνας. Κι αυτό όταν εκτελεί δρομολόγια μέσα στο χειμώνα και η διάρκεια του ταξιδιού υπερβαίνει κατά πολύ τις 12 ώρες.