«Μένουμε Ελλάδα» ή είναι πολύ αργά;

01/07/2012 - 05:56
Μετά τα αλλεπάλληλα περιστατικά κερδοσκοπίας και εκμετάλλευσης των τουριστών άλλα και τις απίστευτες τιμές σε διαμονή και φαγητό στα ελληνικά νησιά τα προηγούμενα κυρίως χρόνια, ήρθε η στιγμή όπου οι παρενέργειες θα έκαναν αισθητή την εμφάνισή τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική οικονομία.
Σημαντική πτώση του τουρισμού στην Ελλάδα. Μετά τα αλλεπάλληλα περιστατικά κερδοσκοπίας και εκμετάλλευσης των τουριστών άλλα και τις απίστευτες τιμές σε διαμονή και φαγητό στα ελληνικά νησιά τα προηγούμενα κυρίως χρόνια, ήρθε η στιγμή όπου οι παρενέργειες θα έκαναν αισθητή την εμφάνισή τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική οικονομία στο σύνολό της. Χρόνια εκμετάλλευση και ακατάσχετη κερδοσκοπία δημιούργησαν ένα κακό προηγούμενο, με σημαντικές επιπτώσεις στη φήμη της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες παρουσιάζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για τις διακοπές τους εντός της χώρας και όταν αποφασίσουν να το κάνουν, το ψάχνουν με κάθε λεπτομέρεια.
Παρά το γεγονός ότι η τουριστική προβολή της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, αυξήθηκε κατά 50%, εν τούτοις οι κρατήσεις μειώθηκαν και οι λόγοι είναι πολλοί. Ανάμεσα σε αυτούς βέβαια δε θα μπορούσε να εξαιρεθεί η διεθνής οικονομική κρίση. Σύμφωνα με την Έκθεση Ανάλυσης της Ελληνικής Τουριστικής Δραστηριότητας υπό την Αιγίδα της Ακαδημίας Τουριστικών Ερευνών & Μελετών (ΑΤΕΜ) & της Ερευνητικής Μονάδας Τουρισμού του Αθηναϊκού Ινστιτούτου Εκπαίδευσης και Έρευνας (ΑΘΙΝΕΕ), στη νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη διεθνή αγορά παρουσιάζεται μία πτώση του αναμενόμενου εισερχόμενου τουρισμού για το 2009 από 15 εκατομμύρια που ήταν το 2008, στα 13,8 εκατομμύρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Ιανουαρίου 2009.
Η μετατόπιση της ζήτησης έχει ως αποτέλεσμα όχι μόνο να πέσει ο αριθμός των εισερχόμενων τουριστών, αλλά και των τιμών των υπηρεσιών που προσφέρουν οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Πράγματι, οι τιμές πια σε πολλές περιοχές έχουν πέσει αισθητά, όμως οι τουρίστες απουσιάζουν. Αν εξαιρέσει κανείς τα πακέτα διακοπών που είναι η μόνο λύση - αν και όχι η συμφέρουσα - για τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων, η Ελλάδα πλέον έχει αποκτήσει τη φήμη της ακριβής χώρας και τα περιθώρια έχουν στενέψει για την κερδοφορία από τον τουρισμό. Αυτή ήταν και μια αναμενόμενη εξέλιξη, ένα γεγονός που θα συνέβαινε κάποια στιγμή λόγω του ότι οι τιμές παραείχαν ξεφύγει από ένα σημείο και μετά. Όσα διαφημιστικά προγράμματα και να εκπονηθούν, η χώρα δεν προσελκύει πια τον ίδιο μεγάλο αριθμό τουριστών που είχε παλιότερα.
Οι τουρίστες φαίνεται πια να προτιμούν τα τούρκικα παράλια, την Ισπανία αλλά και τους υπόλοιπους δημοφιλείς καλοκαιρινούς προορισμούς. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία, πολλοί Έλληνες αρέσκονται να ταξιδεύουν στο εξωτερικό, καθώς και φτηνές τιμές τούς παρέχονται σε διαμονή και φαγητό, και παραστάσεις αλλάζουν, αλλά προπαντός η ποιότητα είναι αυτή που τους προσελκύει. Φαίνεται πως είναι πια αργά για συμμόρφωση και συμμάζεμα των ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων στη χώρα. Το μάθημα ήταν γερό και οι παρενέργειες κάτι περισσότερο από αισθητές. Οι όποιες διαφημιστικές καμπάνιες του τύπου «Μένουμε Ελλάδα», στο μόνο που μπορούν να συμβάλουν, είναι να κάνουν κάποιους να το ξανασκεφθούν. Γιατί για τους υπόλοιπους που θέλουν να περάσουν οικονομικά τις διακοπές τους, η καχυποψία πλέον είναι τόσο μεγάλη που μάλλον δεν τους αγγίζουν πια. Το «μένουμε Ελλάδα» του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, ισοδυναμεί με αντιμετώπιση όλων αυτών δυσκολιών που συνεπάγεται η διαμονή σε κάποια από τις περιοχές της χώρας. Και ο τουρίστας ξέρει πια πώς να αποφεύγει τις παγίδες. Ας πρόσεχαν.
 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey