Ό,τι δεν έγινε στην πρώτη πρόσκληση του ΕΣΠΑ για έργα επαρχιακής οδοποιίας επιδιώκει τώρα να πετύχει η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση, που για δεύτερη φορά προτείνει την ένταξη της παράκαμψης Άγρας.
Ό,τι δεν έγινε στην πρώτη πρόσκληση του ΕΣΠΑ για έργα επαρχιακής οδοποιίας επιδιώκει τώρα να πετύχει η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση, που για δεύτερη φορά προτείνει την ένταξη της παράκαμψης Άγρας. Ομοίως προτείνεται για ένταξη, προς υλοποίηση σχετικής απόφασης του Νομαρχιακού Συμβουλίου, και ο δρόμος Θερμής - Πηγής - Λάμπου Μύλων.
Χρειάζεται να σημειώσουμε πως με αυτήν τη δεύτερη πρόσκληση για έργα επαρχιακής οδοποιίας διατίθενται συνολικά 10,7 εκατ. ευρώ, που θα αρκέσουν για τα δύο έργα της Λέσβου αν δεν παρεμβληθεί πρόταση άλλου νομού, μια και υπάρχει ενδιαφέρον και απ’ τη γειτονική Χίο για ένταξη δρόμου της με την παρούσα πρόσκληση.
Την Τρίτη υποβλήθηκαν στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας οι προτάσεις της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Λέσβου για τη χρηματοδότηση των έργων «15η Επαρχιακή Οδός Καλλονής - Ερεσού / Παράκαμψη οικισμού Άγρας», προϋπολογισμού 5.382.000 ευρώ, και «Βελτίωση τμήματος 9ης Επαρχιακής Οδού Θερμής - Πηγής - Λάμπου Μύλων (διακλάδωση 36ης Εθνικής Οδού - Πηγή)», προϋπολογισμού 5.565.000 ευρώ, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης και Νήσων Αιγαίου 2007 - 2013 στο πλαίσιο σχετικής πρόσκλησης.
Αναγκαία παρέμβαση
Αντικείμενο του έργου «15η Επαρχιακή Οδός Καλλονής - Ερεσού / Παράκαμψη οικισμού Άγρας» είναι η κατασκευή παρακαμπτήριου του οικισμού της Άγρας οδού, δηλαδή ενός περιφερειακού οδικού άξονα που θα διέρχεται εκτός του οικισμού, συνολικού μήκους σύμφωνα με τη μελέτη 2.540 μέτρων. Η αρχή της παράκαμψης θα είναι στη διασταύρωση της 15ης Επαρχιακής Οδού με υφιστάμενο χωματόδρομο, ο οποίος βρίσκεται σε απόσταση περίπου 1.500 μέτρων από την είσοδο του οικισμού. Το τέλος της παράκαμψης συμπίπτει με το τέλος της διασταύρωσης της παρακαμπτήριου οδού με την υφιστάμενη 15η Επαρχιακή Οδό, σε θέση που βρίσκεται μετά την έξοδο του οικισμού.
Η κατασκευή του έργου περιλαμβάνει:
- Τη βελτίωση του υφιστάμενου αγροτικού χωματόδρομου σε μήκος 500 μέτρων περίπου.
- Την εξ ολοκλήρου κατασκευή νέας οδού σε μήκος 2.000 μέτρων περίπου, μέχρι και τη θέση που θα συμβάλει με την υφιστάμενη 15η Επαρχιακή Οδό.
- Την κατασκευή των δύο συμβολών της παράκαμψης με την υφιστάμενη 15η Επαρχιακή Οδό και τον ηλεκτροφωτισμό τους.
Με την κατασκευή και ολοκλήρωση του έργου, που αποτελεί πάγιο αίτημα των Αγριτών, το χωριό θα απαλλαγεί απ’ τη σοβαρή κι αφόρητη τους θερινούς μήνες κυκλοφοριακή όχληση που προκαλεί η διέλευση αμέτρητων οχημάτων καθημερινά μέσα απ’ τους στενούς δρόμους της Άγρας.
Διασύνδεση ανατολής - κέντρου
Ομοίως αίτημα των ντόπιων κατοίκων αποτελεί το έργο «Βελτίωση τμήματος 9ης Επαρχιακής Οδού Θερμής - Πηγής - Λάμπου Μύλων (διακλάδωση 36ης Εθνικής Οδού - Πηγή)», αντικείμενο του οποίου είναι η βελτίωση της οδού με συνολικό μήκος 4.190 μέτρα.
Σκοπός του έργου είναι η διασύνδεση του ανατολικού τμήματος του νησιού με τον κεντρικό άξονα Μυτιλήνης - Καλλονής, ενώ συγχρόνως θα διευκολυνθούν οι μετακινήσεις των οχημάτων προς το ΧΥΤΑ και θα υπάρξει η δυνατότητα εναλλακτικής προσέγγισης των οικισμών Πηγής και Κώμης, ώστε να διευκολυνθεί η επικοινωνία τους με το μεγαλύτερο μέρος του νησιού.
Όπως δήλωσε ο αντινομάρχης Θεόδωρος Βαλσαμίδης, η νομαρχία υπέβαλε τις προτάσεις για δύο καίρια αναπτυξιακά οδικά έργα με βάση την ιεράρχηση που έθεσε το Νομαρχιακό Συμβούλιο. «Απόλυτα συνεπείς στις δεσμεύσεις μας, προετοιμάσαμε έγκαιρα, επικαιροποιήσαμε τις μελέτες και καταθέσαμε τους φακέλους. Πιστεύω ότι θα εγκριθεί σύντομα η χρηματοδότησή τους, προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα αυτά να υλοποιούνται», τόνισε ο αντινομάρχης, συμπληρώνοντας πως τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια μεγάλη προσπάθεια από τη νομαρχιακή αρχή για την ολοκλήρωση των μελετών σημαντικών έργων για την ανάπτυξη των νησιών. Για την προσπάθεια αυτή ο κ. Βαλσαμίδης ευχαριστεί τα στελέχη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, ενώ καταλήγοντας ανέφερε πως «στόχος από εδώ και πέρα για τις αυτοδιοκητικές αρχές που θα προκύψουν στους νέους θεσμούς της αυτοδιοίκησης, πρέπει να είναι η αξιοποίηση των μελετών που έχουν ολοκληρωθεί και δεν έχουν τύχει χρηματοδότησης μέχρι σήμερα, προκειμένου να υλοποιηθούν τα σημαντικά αυτά αναπτυξιακά έργα για το νησί της Λέσβου».