Τρεις προτάσεις για την άμεση κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κεντρικού τμήματος της Καλλονής έδωσε στο δήμαρχο Καλλονής ο πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τις οποίες και θα εξετάσει στο άμεσο μέλλον το Δημοτικό Συμβούλιο, όταν θα συζητήσει τη συγκοινωνιακή μελέτη της περιοχής.
Τρεις προτάσεις για την άμεση κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κεντρικού τμήματος της Καλλονής έδωσε στο δήμαρχο Καλλονής ο πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τις οποίες και θα εξετάσει στο άμεσο μέλλον το Δημοτικό Συμβούλιο, όταν θα συζητήσει τη συγκοινωνιακή μελέτη της περιοχής. Ελπιδοφόρα όμως για το μέλλον του κέντρου της Καλλονής είναι η διαπίστωση που καταθέτει μαζί με τις προτάσεις του ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Δημήτρης Τσαμπούλας, ότι το κυκλοφοριακό υπάρχει δυνατότητα να ρυθμιστεί οριστικά, με την κατασκευή της περιφερειακής οδού που θα απορροφά κι όλη τη διαμπερή κίνηση.
Η περιφερειακή οδός προβλέπεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο του δρόμου Καλλονής - Σιγρίου, ενώνοντας ουσιαστικά τα Δάφια με την Αρίσβη και απορροφώντας όλη την κίνηση από και προς τη Μυτιλήνη προς το δυτικό και το βόρειο τμήμα του νησιού.
Αναλυτικότερα, σε συνέχεια πρότασης που είχε απευθύνει μέσω του περιοδικού «Καλλονιάτικα» ο πρόεδρος των Καλλονιατών Αθήνας, Χρήστος Τραγέλλης, στον πρύτανη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Κώστα Μουτζούρη, οι Κωνσταντίνος Σερράος, αρχιτέκτονας τοπίου, καθηγητής της Αρχιτεκτονικής Σχολής, και Δημήτρης Τσαμπούλας, συγκοινωνιολόγος, καθηγητής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών, «εξέτασαν» τη στατικότητα της πλατείας Καλλονής αλλά και το κυκλοφοριακό της περιοχής, σε επίσκεψή τους την 1η Δεκεμβρίου. Οι ίδιοι συζήτησαν επί τόπου με το δήμαρχο Καλλονής, Δημήτρη Φαναραδέλλη, ενώ ο κ. Τσαμπούλας ζήτησε και του δόθηκαν στοιχεία και απ’ τη συγκοινωνιακή μελέτη που εκπονείται για λογαριασμό του δήμου Καλλονής.
Προτάσεις…
Πριν λίγες μέρες, ο κ. Μουτζούρης παρέδωσε στο δήμαρχο την «πρόταση κυκλοφοριακής οργάνωσης του κεντρικού τμήματος του δήμου Καλλονής», το αποκαλούμενο και «κεντρική πλατεία». «Υπάρχουν - είπε ο κ. Φαναραδέλλης, μιλώντας στο «Ε» - τρεις ενδιαφέρουσες προτάσεις απ’ το Πολυτεχνείο, οι οποίες και θα συμπεριληφθούν στη συζήτηση που θα γίνει στο Δημοτικό Συμβούλιο επί της συγκοινωνιακής μελέτης.»
Ο κ. Φαναραδέλλης εξέφρασε και τις θερμές ευχαριστίες του προς τον κ. Μουτζούρη για τη συνεργασία και τη βοήθεια που προσέφερε στο δήμο Καλλονής στο συγκεκριμένο θέμα, με τη συμβολή και του κ. Τσαμπούλα.
Θυμίζουμε ότι ο κ. Μουτζούρης δε στάθηκε καθόλου στο ερώτημα που συζητιόταν, για το εάν πρέπει ή όχι να ανοίξει ο παλιός ποταμός που βρίσκεται κάτω απ’ την πλατεία, τονίζοντας πως «πρόκειται για πλασματικό ερώτημα, αφού το θέμα για την Καλλονή δεν είναι τι θα γίνει με τον ποταμό, ή και τα λύματα που διέρχονται κάτω απ’ την πλατεία, αλλά τι θα γίνει με τη συγκοινωνία».
Όπως εξηγεί στην εισαγωγή της πρότασής του ο κ. Τσαμπούλας, το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Καλλονής δημιουργείται απ’ τις «υπερτοπικές ή διαμπερείς κινήσεις», αφού βρίσκεται στο κέντρο της Λέσβου με συνέπεια «στους γεωμετρικά ανεπαρκείς δρόμους της να παρατηρείται έντονη υπερτοπική κυκλοφορία, με σημαντική σύνθεση βαριάς κυκλοφορίας, καθώς και συχνή διέλευση βαρέων στρατιωτικών οχημάτων».
Για το πώς άμεσα υπάρχει τρόπος να «ελαφρυνθεί» η κυκλοφορία απ’ το κέντρο της Καλλονής ο καθηγητής καταθέτει τρεις εναλλακτικές προτάσεις, με προτεινόμενη απ’ τον ίδιο τη γ΄ λύση.
… και λύση
Στη λύση αυτή ο καθηγητής συνιστά συγκεκριμένες μονοδρομήσεις, αντιστροφές μονοδρομήσεων που ισχύουν σήμερα, καθώς και περιορισμούς, ζητήματα που θα απασχολήσουν εξειδικευμένα το Δημοτικό Συμβούλιο, όπως προαναφέραμε κατά τη συζήτηση του συγκοινωνιακού της Καλλονής. Ο ίδιος όμως συνιστά, ανεξάρτητα απ’ τις λύσεις που θα επιλεγούν ως άμεσα μέτρα ανακούφισης του κυκλοφοριακού, να γίνει σε συγκεκριμένες ζώνες «απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης» και ο δήμος να ορίσει χώρους στάθμευσης πριν απ’ την κεντρική πλατεία, αλλά και να τοποθετηθούν σημάνσεις όπως και να γίνουν μικρά τεχνικά έργα στους πεζόδρομους και τα πεζοδρόμια.
Κατά το μελετητή, οριστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Καλλονής υπάρχει δυνατότητα να ρυθμιστεί με την περιφερειακή οδό που προβλέπεται να γίνει στο πλαίσιο του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου, αφού λόγω της περιφερειακής οδού δε θα περνούν απ’ το κέντρο της Καλλονής τα οχήματα απ’ τη Μυτιλήνη για Άντισσα, αλλά και για Πέτρα και Μόλυβο. Η περιφερειακή δηλαδή οδός θα είναι η οριστική λύση για την αποσυμφόρηση του προβλήματος. Μέχρι τότε, καλείται το Δημοτικό Συμβούλιο, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των ειδικών, να δώσει άμεσες λύσεις αποσυμφόρησης της κίνησης.