Σπάζοντας αλυσίδες…

01/07/2012 - 05:56
Με βασικά αιτήματα βελτιώσεις στις κτηριακές υποδομές, δύο σχολεία της Μυτιλήνης, το Πειραματικό Γυμνάσιο και το 5ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης, άνοιξαν το χορό των μαθητικών κινητοποιήσεων και στη Λέσβο.
Με βασικά αιτήματα βελτιώσεις στις κτηριακές υποδομές, δύο σχολεία της Μυτιλήνης, το Πειραματικό Γυμνάσιο και το 5ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης, άνοιξαν το χορό των μαθητικών κινητοποιήσεων και στη Λέσβο. Φραγμό στην αναστάτωση των μαθητικών κοινοτήτων και στην προσπάθεια των μαθητών να προχωρήσουν σε καταλήψεις δίνει απόφαση, με την οποία δε διευκολύνονται πλέον οι μαθητές να πάρουν τα κλειδιά των σχολείων και να προβούν σε κατάληψη των εγκαταστάσεων. Έτσι, με παρέμβαση συνήθως των διευθυντών των σχολείων, ή άλλων στελεχών της Εκπαίδευσης, ή και της Πυροσβεστικής (όπως έγινε προ ημερών στη Μύρινα), κόβονται οι αλυσίδες και τα σχολεία ανοίγουν. Σημειωτέον ότι φέτος δεν υπάρχουν κεντρικά αιτήματα όπως παλαιότερα, ενώ σε κάποια σχολεία αποτράπηκαν προσωρινά ή και εκτονώθηκαν οι μαθητικές κινητοποιήσεις με περιπάτους που αποφασίστηκαν την τελευταία στιγμή.

Κάποιοι μαθητές στο πλαίσιο της γενικότερης αναταραχής που επικρατεί στα σχολεία, όπως αυτοί του Πειραματικού Γυμνασίου, προχωρούν σε αποχή, κάποιοι άλλοι, όπως του 5ου Γενικού Λυκείου, μοιράζονται σε εκείνους που επιλέγουν να κάνουν μάθημα και σε εκείνους που απέχουν απ’ τη διδασκαλία, ενώ τέλος κάποιοι άλλοι, μετά το σπάσιμο της αλυσίδας, μπαίνουν μέσα και κάνουν κανονικά μάθημα, όπως έγινε προχθές στο 1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης.

Χωρίς κλειδιά
Έως και πέρυσι, στις καταλήψεις που έγιναν τον Οκτώβριο του 2008 σε όλη τη Λέσβο και τη Λήμνο, σύμφωνα με Οδηγία που είχε δοθεί απ’ το υπουργείο Παιδείας, στο αίτημα των μαθητών για κατάληψη οι διευθυντές των σχολείων παραχωρούσαν μια αίθουσα, ή και τα κλειδιά του σχολείου. Φέτος τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και απ’ την αρχή ήδη του σχολικού έτους, οι διευθυντές των σχολείων όχι μόνο δε διευκολύνουν τις καταλήψεις, αλλά αντιθέτως καταβάλλουν κάθε προσπάθεια να τις αποτρέψουν ή έστω να τις «υποβαθμίσουν» σε αποχές.
«Δεν επιτρέπονται οι αλυσίδες και για αυτό βγαίνουν με κάθε τρόπο», ανέφερε απ’ τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ο κ. Μιχάλης Σαρόγλου, ο οποίος μας ενημέρωσε ότι την Τρίτη επιχειρήθηκε κατάληψη στο 1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης, η οποία και πήγε πίσω μετά το σπάσιμο της αλυσίδας που είχε τοποθετηθεί. Ομοίως δύο αλυσίδες μπήκαν, χθες το πρωί, στο σχολικό συγκρότημα της Ακαδημίας, όπου εκτός των Δημοτικών Σχολείων και του 5ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, στεγάζεται και η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
«Πολύ νωρίς το πρωί», ανέφερε ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας, Θανάσης Φραγκόπουλος, «παρουσία περίπου 10 μαθητών του Λυκείου, σπάσαμε το λουκέτο που συγκρατούσε τη μία αλυσίδα στην είσοδο του 5ου Γενικού Λυκείου και αμέσως μετά και μια δεύτερη, που εμπόδιζε την είσοδο των μαθητών του Δημοτικού και του διοικητικού προσωπικού της Δευτεροβάθμιας, κι έμεινε κλειστή μόνο μία μικρή είσοδος του συγκροτήματος. Οπότε τα Σχολεία άνοιξαν κανονικά και δεν υπήρξε πρόβλημα, εκτός απ’ το 5ο Γενικό Λύκειο που υπολειτούργησε λόγω αποχής των μαθητών.»

Και κομματικοί νεολαίοι
«Υπήρξαν», μας είπε ο διευθυντής του 5ου Γενικού Λυκείου, Γιώργος Κατατριώτης, «δύο εξωσχολικοί (σ.σ. από κομματική νεολαία της Κοινοβουλευτικής Αριστεράς που κατονόμασε), όπως μας δήλωσαν, που αρνήθηκαν να φύγουν απ’ το χώρο του Σχολείου, προτρέποντας τους μαθητές σε κατάληψη και μάλιστα διαφοροποιώντας τα αιτήματα των μαθητών σε γενικότερα πολιτικά. Κάλεσα την Αστυνομία και τελικά έφυγαν απ’ το χώρο του Σχολείου.»
Σύμφωνα με τον κ. Κατατριώτη, όλες οι τάξεις υπολειτούργησαν, ενώ συνολικά σε επίπεδο Σχολείου απείχαν περίπου οι μισοί μαθητές. Σε ό,τι αφορά στα αιτήματα που έθεσαν οι μαθητές, ήταν σε μεγάλο ποσοστό για το κτήριο, αλλά και για τη συμπεριφορά των καθηγητών.
«Εννιά χρόνια διευθυντής», ανέφερε ο κ. Κατατριώτης, «δεν είχα ειλικρινά σκεφτεί πως θα έπρεπε να τοποθετηθούν βρύσες για να πίνουν νερό οι μαθητές και στο προαύλιο. Οπότε, μόλις μου έθεσαν αυτό το απολύτως δίκαιο αίτημα τα παιδιά, ήρθα σε συνεννόηση με το δήμο κι ήδη υπήρξε επίσκεψη τεχνικών που θα φροντίσουν σχετικά για την εγκατάσταση βρυσών. Πιστεύω στη συνεννόηση με τους μαθητές και τους καλώ επανειλημμένως να μου εκθέσουν ό,τι πρόβλημα έχουν. Μπορούν να υπάρξουν λύσεις και να αντιμετωπιστεί η αναστάτωση.»


Ο πρόεδρος και δεξιά ο αντιπρόεδρος του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου, αναπτύσσουν τα αιτήματα τα οποία οδήγησαν χθες σε αποχή τους μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου

… στο Πειραματικό

Από χθες το πρωί σε αποχή βρίσκονται, όμως, και οι μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου στην Επάνω Σκάλα, οι οποίοι - όπως ομόφωνα αποφάσισαν σε γενική συνέλευση που είχαν την Τρίτη - θα διεκδικήσουν την επίλυση μιας σειράς προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στο Σχολείο τους. Οι μαθητές ενημέρωσαν και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, ο οποίος, όπως δήλωσε η πρόεδρός του, Μίνα Αδαλή, στα παιδιά, θα είναι κοντά τους σε όποια λογική διεκδίκηση θέσουν.
Όπως εξήγησαν στο «Ε» ο πρόεδρος του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου, Νίκος Νιαούνης, και ο αντιπρόεδρος, Βλάσης Νησιώτης, τα βασικότερα αιτήματα που έχουν αφορούν σε βελτιώσεις στη σχολική υποδομή, όπως αντικατάσταση παλιών κι επικίνδυνων πριζών, συντήρηση παραθύρων που είτε δεν κλείνουν, είτε δεν ανοίγουν, αντικατάσταση των παλιών και προβληματικών καλοριφέρ, όπως και του πίνακα σε μια τάξη «που είναι έτοιμος να πέσει», βάψιμο του σχολείου, εξοπλισμό με καινούργια είδη γυμναστικής αλλά και καθάρισμα του πίσω τμήματος της αυλής όπου βρίσκονται συγκεντρωμένα άχρηστα αντικείμενα. «Θέλουμε», είπαν πολλοί μαθητές, «να μας επιτραπεί να παίζουμε στην αυλή, στην οποία δεν έχουμε τη δυνατότητα να αθληθούμε ,μήπως τυχόν και πέσει κάποια μπάλα στις γλάστρες που έχουν τοποθετηθεί. Ακόμη, θέλουμε να υπάρξει μέριμνα για να αποκτήσουμε επιτέλους μια αίθουσα εκδηλώσεων, αξιοποιώντας και το παρακείμενο οικόπεδο.»

Ενισχυτική

Εκ των βασικότερων θεμάτων που θίγουν στο υπόμνημα με τα περίπου 20 αιτήματά τους οι μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου, είναι η έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας, που ακόμη δεν έχει ξεκινήσει, παρά μόνο για το μάθημα της Χημείας με πρωτοβουλία του καθηγητή του Σχολείου όπως ανέφεραν.
Επίσης έθεσαν θέμα «να μην καπνίζουν οι καθηγητές έξω απ’ τις αίθουσες όταν τα παράθυρα είναι ανοιχτά γιατί μπαίνει μέσα ο καπνός», ενώ σημείωσαν πως θα πρέπει το πρότυπο σχολείο τους να λειτουργεί ως τέτοιο, «ακόμη κι όταν φεύγουν οι νεοδιόριστοι καθηγητές στους οποίους και γίνονται δειγματικές διδασκαλίες στο Πειραματικό Γυμνάσιο».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey