Πανικός στη μαρίνα Μυτιλήνης για μια θέση, όχι όμως αγκυροβόλησης, αλλά εργασίας. Μια θέση στις οκτώ που έχουν σε πρώτη φάση δημιουργηθεί για την υποστήριξη της λειτουργίας της μονάδας.
Πανικός στη μαρίνα Μυτιλήνης για μια θέση, όχι όμως αγκυροβόλησης, αλλά εργασίας. Μια θέση στις οκτώ που έχουν σε πρώτη φάση δημιουργηθεί για την υποστήριξη της λειτουργίας της μονάδας. Τον Απρίλιο θα υπάρξουν ακόμη πέντε θέσεις εργασίας, εν όψει και της επόμενης θερινής περιόδου λειτουργίας του τουριστικού λιμένα, ενώ στα σχέδια της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ) Α.Ε. είναι η διενέργεια νέου διαγωνισμού για την ανάθεση της μαρίνας Μυτιλήνης, όπως και αυτών σε Βουλιαγμένη και Άλιμο.
Την προσεχή Δευτέρα λήγουν οι συμβάσεις του εποχικού προσωπικού, συνολικά οκτώ ατόμων, που είχε προσληφθεί για ένα δίμηνο προκειμένου να λειτουργήσει εν μέσω θέρους και με συνοπτικές διαδικασίες η μαρίνα. Οι νέες συμβάσεις, ομοίως οκτώ ατόμων, θα είναι εννεάμηνης διάρκειας, έως και τον Ιούνιο, ενώ απ’ τις 15 Απριλίου θα προσληφθούν ακόμη πέντε συμβασιούχοι.
Όλο το προηγούμενο διάστημα κι ενώ δεν ήταν σαφές πόσες συμβάσεις θα ανανεώνονταν ή ποιος θα επέλεγε το προσωπικό που θα απασχολούνταν, κυριολεκτικά υπήρξε πανικός από ενδιαφερομένους.
Ντόπια εταιρεία…
Τελικά την ευθύνη για το προσωπικό και για τη συντήρηση και διαχείριση των εγκαταστάσεων όλης της μονάδας, κατόπιν κλειστού μειοδοτικού διαγωνισμού στον οποίο και συμμετείχαν πριν δύο βδομάδες επτά εταιρείες απ’ τη Λέσβο, ανέλαβε η εταιρεία του Γιώργου Ιορδάνου. Με την οποία και υπογράφτηκε χθες το πρωί σύμβαση απ’ την ΕΤΑ Α.Ε. για διάστημα εννέα μηνών και με τίμημα 180.000 ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνεται το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών και φυσικά η μισθοδοσία του προσωπικού που θα απασχολείται έως και τον Ιούνιο στη μαρίνα.
Τα στελέχη της ΕΤΑ Α.Ε. που έχουν αποσπασθεί στη Μυτιλήνη, θα έχουν ως αντικείμενο τη διεύθυνση και την οικονομική διεύθυνση της μονάδας, καθώς και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την προβολή του τουριστικού λιμένα.
Όπως είπε στο «Ε» ο διευθυντής της μαρίνας Μυτιλήνης, Γιάννης Τσαμποδήμος, ήταν επιλογή της ΕΤΑ ο ανάδοχος του έργου συντήρησης και υποστήριξης της μαρίνας να είναι ντόπια εταιρεία από το βόρειο Αιγαίο. Όσο για την ανάδειξη του λιμένα, υπάρχουν ήδη κάποιες σκέψεις, ενώ είναι πολύ πιθανόν να συνεργαστεί ο φορέας και με ντόπια σχήματα προκειμένου το επόμενο διάστημα, μετά το χειμώνα δηλαδή, η υποδομή της μαρίνας να αξιοποιήσει και τη δυνατότητα που έχει να φιλοξενήσει καλλιτεχνικά δρώμενα.
Σημειωτέον πως σήμερα δεν ξεπερνούν τα 50 τα σκάφη που βρίσκονται στο λιμένα, τα περισσότερα εκ των οποίων δεν είναι διερχόμενα. Όσον αφορά στα τιμολόγια που ισχύουν, μετά τις διαμαρτυρίες του Λεσβιακού Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοιχτής Θαλάσσης (ΛΟΙΑΘ) και την παρέμβαση του Νίκου Σηφουνάκη, είναι μειωμένα κατά 20% σε σχέση με τις τιμές που είχαν αρχικά ανακοινωθεί.
Προς δημοπράτηση
Την Πέμπτη η εφημερίδα «Έθνος» έγραψε πως βρίσκεται στην τελική ευθεία για την αξιοποίηση της τεράστιας δημόσιας τουριστικής περιουσίας η ΕΤΑ, η οποία διαχειρίζεται την τελευταία 10ετία την ακίνητη περιουσία του ΕΟΤ. Η ΕΤΑ βάζει μπροστά την αξιοποίηση αυτής της περιουσίας, που αγγίζει και ξεπερνά τα 30 δισ. ευρώ. Σε ό,τι ειδικά αφορά στις μαρίνες, το δημοσίευμα αναφέρει ότι οι μαρίνες σε Βουλιαγμένη, Άλιμο και Μυτιλήνη πρόκειται να βγουν σε διαγωνισμό και να ανατεθεί η λειτουργία τους σε ιδιώτες με μακροχρόνιες παραχωρήσεις διάρκειας μέχρι 40 χρόνια. Για τη μαρίνα της Μυτιλήνης αναφέρεται πως διαθέτει περίπου 200 θέσεις ελλιμενισμού και η λειτουργία της έχει ανατεθεί προσωρινά στην ΕΤΑ, η οποία μέσω του διαγωνισμού θα την παραχωρήσει σε ιδιώτη επενδυτή.
Θυμίζουμε πως ήδη έχει βγει άγονος ο πρώτος διαγωνισμός που έγινε το 2008, κι έκτοτε, παρά τις κατά καιρούς δεσμεύσεις, δεν έχει επαναληφθεί η προσπάθεια.
Ερώτηση Σπύρου Γαληνού
«Κάντε ανταγωνιστική τη μαρίνα»
Με ερώτησή του στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα, ο βουλευτής του νομού Λέσβου Σπύρος Γαληνός αναφέρεται στα προβλήματα της μαρίνας Μυτιλήνης, ζητώντας απ’ την κυβέρνηση τη λήψη μέτρων που θα συμβάλουν στο να γίνει ανταγωνιστική η μαρίνα.
Ο κ. Γαληνός, τονίζοντας ότι η μαρίνα οφείλει να διαδραματίσει στρατηγικό ρόλο στην προσέγγιση υψηλού επιπέδου τουρισμού, υπογραμμίζει πως η ανακοίνωση τον Ιούλιο υψηλών τιμολογίων αποτέλεσε έργω δυσφήμηση, δημιουργώντας την εικόνα ενός υπερβολικά ακριβού και γι’ αυτό μη λειτουργικού και καταδικασμένου στην ερήμωση τόπου.
«Η, κατόπιν πιέσεων της τοπικής κοινωνίας και παρέμβασης του τότε υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Νίκου Σηφουνάκη, μείωση κατά 20 τοις εκατό επί των εγκεκριμένων τιμών δικαιωμάτων ελλιμενισμού από την ΕΤΑ, ούτε το πρόβλημα έλυσε ούτε την ανταγωνιστικότητα της μαρίνας Μυτιλήνης αποκατέστησε», επισημαίνει ο κ. Γαληνός, που υποστηρίζει πως με την τιμολογιακή πολιτική της ΕΤΑ κινδυνεύει να απαξιωθεί πλήρως η μαρίνα Μυτιλήνης και να καταστεί τόπος περιπάτου.
Ο κ. Γαληνός ρωτά τι θα πράξει για να καταστεί η μαρίνα Μυτιλήνης ανταγωνιστική και ελκυστικότερη, ώστε να αποτελέσει μοχλό τουριστικής ανάπτυξης για τη Λέσβο.