Ο πρόεδρος του του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Παν. Τακτικός μιλά στο «Ε» για τις προτεραιότητες και τις προκλήσεις που καλείται να διαχειριστεί

Προτεραιότητα η ετήσια λειτουργία του λιμένα Σιγρίου [Vid]

16/09/2024 - 09:00 Ενημερώθηκε 17/09/2024 - 12:19

Η ετήσια λειτουργικότητα του λιμένα Σιγρίου, η μεταστέγαση του Λιμεναρχείου Μυτιλήνης, η θωράκιση του λιμένα Πλωμαρίου και η αξιοποίηση της περιοχής Καβάκι Πέτρας περιλαμβάνονται στις προτεραιότητες του Προέδρου του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Παναγιώτη Τακτικού.  

Στην πρώτη εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη του κ. Τακτικού στο «Ε» με της ιδιότητα του προέδρου του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λέσβου έγινε αναφορά σε όλα εκείνα τα ζητήματα που αναπτύσσονται στην ζώνη του αιγιαλού.  

Ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λέσβου, Παναγιώτης Τακτικός

2024 με περισσότερους από 150.000 Τούρκους  

Πάνω από 150.000 αναμένεται να είναι η Τούρκοι επισκέπτες που το 2024 επέλεξαν την Λέσβο ως τουριστικό προορισμό. Τα στοιχεία που έχουν καταγραφεί από την αρχή του χρόνου αντιστοιχούν από 1/1/2024 έως 31/08/2024 σε 124.290.  

Την πλειονότητα των Τούρκων επισκεπτών υποδέχεται η Πύλη Σένγκεν της Μυτιλήνης, με εκείνες της Πέτρας και του Πλωμαρίου να υπολειτουργούν καθώς όπως επισήμανε ο κ. Τακτικός δεν εκδηλώνεται ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις Πύλες αυτές πλην μεμονωμένων περιπτώσεων. 

Στις πρώτες προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής Χριστόφα, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Παναγιώτης Τακτικός περιλαμβάνεται σε πρώτη φάση η αναβάθμιση του λιμανιού της Μυτιλήνης συναρτήσει του αριθμού των Τούρκων επισκεπτών. Ως προς αυτό το σκέλος επισήμανε την υποστήριξη του Δήμου Μυτιλήνης, του Λιμενικού Σώματος, της Αστυνομίας & του Τελωνείου Μυτιλήνης.  

Παράλληλα εργασίες έγιναν στους λιμένες Μήθυμνας - Πέτρας -Πλωμαρίου και Σκάλας Καλλονής οι οποίοι είχαν πληγεί από θεομηνία. Έγιναν άμεσες παρεμβάσεις, όπως τόνισε ο κ. Τακτικός, προκειμένου να μην παρουσιάζεται πρόβλημα στην λειτουργικότητά τους. Πρόσθεσε ότι και σε άλλους λιμένες γίνονται συντηρήσεις, ωστόσο φρόντισε να επισημάνει ότι οι ανάγκες είναι τεράστιες. Υποστήριξε ότι το Λιμενικό Ταμείο έχει στην ατζέντα του βάλει σε προτεραιότητα τα σοβαρά ζητήματα και σε βάθος χρόνου θα λύνονται τα προβλήματα ενώ φρόντισε να υπενθυμίσει ότι οι όροι του νομοθέτη που αφορούν την ζώνη του αιγιαλού είναι πολύ αυστηροί και απαιτούν χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες.  

Προτεραιότητα στο Λιμάνι Σιγρίου  

Το έργο του Λιμένα Σιγρίου δεν έχει παραληφθεί από το Λιμενικό Ταμείο. Η οριστική παραλαβή του έργου αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε 2 περίπου χρόνια. Ωστόσο διευκρινίζεται ότι έχει δοθεί η χρήση του Λιμανιού στο Λιμενικό Ταμείο. «Υπάρχουν κάποιες ελλείψεις στο λιμάνι του Σιγρίου, αλλά ο σκοπός και η επιθυμία και του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου και όλων των εμπλεκομένων θεωρώ ότι είναι να δώσουμε ζωή, έμφαση και μέλλον στο λιμάνι του Σιγρίου». Χαρακτήρισε σημαντικό έργο εκείνο του λιμανιού του Σιγρίου, παρά τις ατέλειες που εντοπίζονται, οι οποίες, όμως, όπως υποστήριξε μπορούν να διορθωθούν. Βασική όμως προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η επιμήκυνση της περιόδου λειτουργίας του λιμανιού που σε συνδυασμό με τον νέο δρόμο Καλλονής - Σιγρίου μπορεί να υποστηρίξει και τα εμπορικά πλοία, αποφορτίζοντας σε σημαντικό βαθμό το λιμάνι της Μυτιλήνη. 

«Είναι αδιανόητο να υπάρχει μόνο ένα πλοίο για την εκτέλεση 8-10 δρομολογίων το καλοκαίρι και μετά το λιμάνι να βρίσκεται σε αδράνεια» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε λίγο παρακάτω «Εμάς μας ενδιαφέρει το Σίγρι να αναπτυχθεί σαν λιμάνι και σαν εμπορικό και σαν επιβατικό». Χαρακτήρισε αξιόλογες τις εν δυνάμει συνδέσεις με Λαύριο, Αλεξανδρούπολη, Βόλος - δεν μνημονεύει την Θεσσαλονίκη και την Καβάλα γιατί υπάρχουν συγκοινωνίες από εκεί- διότι είναι όπως τονίζει λιγότερος ο χρόνος πλεύσης για τον επιβάτη. Ακολούθως σύνδεσε την ακτοπλοϊκή επισκεψιμότητα στη Λέσβο με τον χρόνο εκτέλεσης του δρομολογίου ιδιαίτερα αναφερόμενος στην σύνδεση Πειραιά - Μυτιλήνης. Ως προς αυτό το σκέλος τόνισε ότι θα πρέπει να είναι σύντομος ο χρόνος πλεύσης για να δώσει την δυνατότητα στον εν δυνάμει επισκέπτη ορμώμενο από τον Πειραιά να επιλέξει την Λέσβο για να περάσει ένα Σ/Κ ή ένα τριήμερο. «Γι’ αυτό κάνω ιδιαίτερη αναφορά στο Σίγρι, για να πάρει μία άλλη μορφή η Δυτική Λέσβος και να αφαιρεθούν δραστηριότητες από το Εμπορικό Λιμάνι της Μυτιλήνης και να μεταφερθούν στο Λιμάνι του Σιγρίου. Φυσικά συναρτήσει ότι η συγκοινωνία θα υπάρχει και με τα Μεστά, ήδη έχουν γίνει επικοινωνίες με του φορείς της Χίου και είναι σύμφωνοι για ένα επιπλέον δρομολόγιο». Μάλιστα τόνισε ότι στις προθέσεις είναι να υποβληθεί πρόταση στο αρμόδιο Υπουργείο για επιχορήγηση γραμμής που θα συνδέει Μεστά, Σίγρι, Λήμνο με λιμάνι των προαναφερθέντων εν δυνάμει συνδέσεων.  

Στις προτεραιότητές του ακόμη περιλαμβάνεται το Λιμεναρχείο Μυτιλήνης και προς αυτή την κατεύθυνση σαν πρώτο βήμα έχει παραχωρηθεί συγκεκριμένος χώρος στο Λιμάνι. Επιπλέον ανέφερε ότι στο πρόγραμμα της ΠΒΑ έχουν υποβληθεί μελέτες για την θωράκιση του λιμένα Πλωμαρίου και η αξιοποίηση του λιμανιού στο Καβάκι της Πέτρας που αποτελούν όπως είπε βάση για σοβαρά έργα. 

«Παγωμένο» το master plan 

Σε εκκρεμότητα παραμένει το master plan του Λιμανιού της Μυτιλήνης αφού δεν έχει ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Εμπορικού Λιμανιού καθώς ακόμη εκκρεμεί η παράδοσή του από το ΤΑΙΠΕΔ στον Δήμο Μυτιλήνης. «Ευελπιστώ να δοθεί λύση σε αυτό το κομμάτι. Ο Δήμαρχος Μυτιλήνης κάνει κάποιες επαφές. Δεν μπορώ να πω ακόμη κάτι θετικό. Ωστόσο αν δεν λυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα δεν μπορεί να προχωρήσει το master plan», είπε και συμπλήρωσε ότι στο ΤΑΙΠΕΔ ανήκει η ζώνη που αναπτύσσεται από τα γραφεία της ΔΕΗ έως και την Μαρίνα.  

Πλοία με καμπίνες  

Αναφερόμενος στην επιβατική κίνηση του καλοκαιριού σε ότι έχει να κάνει με τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις τόνισε ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να εξετάσουν την διαθεσιμότητά τους σε καμπίνες και σε ότι έχει να κάνει την χωρητικότητα τους . «Ίσως θα πρέπει να προσθέσουν κάποια δρομολόγια, ίσως θα πρέπει να αλλάξει κάποιο πλοίο και να προστεθεί κάποιο με περισσότερες καμπίνες» καθώς όπως εξηγεί παρατηρείται το φαινόμενο να μην μπορεί να έρθει κάποιος ή δεν μπορεί να φύγει επισκέπτης λόγω του ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμες καμπίνες. Σε κάθε περίπτωση υπενθύμισε ότι το δρομολόγιο Μυτιλήνη - Πειραιά και Πειραιά - Μυτιλήνη διαρκεί τουλάχιστον 12 ώρες και είναι δύσκολο για έναν άνθρωπο - και ιδιαίτερα εκείνων με προβλήματα υγείας- να διανυκτερεύει πάνω σε ένα κάθισμα. «Θα πρέπει ο επισκέπτης που έρχεται το καλοκαίρι στο νησί να διευκολύνεται κατά το ταξίδι του και όχι να δυσανασχετεί επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις».  

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey