Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Σε προγραμματισμένη συνάντηση του Περιφερειάρχη Κώστα Μουτζούρη με τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο, στην Αθήνα την Δευτέρα που μας πέρασε, παρουσία και του κυβερνητικού βουλευτή Χαρ. Αθανασίου, συζητήθηκε το επίμαχο θέμα της Νότιας Παράκαμψης Μυτιλήνης, μετά την επιστολή της Περιφέρειας όπου διατύπωνε κάποιες ενστάσεις, ζητώντας διορθώσεις επί της μελέτης, αλλά και τι μέλλει γενέσθαι για την χρηματοδότηση του έργου. Σε ένα λιτό δελτίο Τύπου, που δημοσιοποίησε μετά τη συνάντηση αυτή η Περιφέρεια, σημειώνει ότι «ο Υφυπουργός δεσμεύτηκε ότι εντός μηνός (σ.σ. προφανώς από την προαναφερόμενη συνάντηση) οι υπηρεσίες του θα έχουν ολοκληρώσει την μελέτη η οποία θα παρουσιαστεί προκειμένου να δρομολογηθούν περαιτέρω ενέργειες». Η συνάντηση αυτή που επιδίωξε η περιφερειακή αρχή «υπαγορεύτηκε» μετά τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν για την μελέτη της διαδρομής αυτού του οδικού άξονα και την ανάγκη διορθώσεων της μελέτης προκειμένου να μη θιχθούν συγκεκριμένες ιδιοκτησίες, με την χάραξη του δρόμου. Το θέμα αυτό επανήλθε ξανά στο προσκήνιο, τώρα που υποτίθεται έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες μελέτες, όπως δημόσια έχει υποστηρίξει και η πολιτική ηγεσία του Υπ. Υποδομών διά στόματος του ίδιου του υπουργού Χρ. Σταϊκούρα και το μόνο που μένει για να δρομολογηθεί η υλοποίηση αυτής, της εδώ και δυο δεκαετίες εκκρεμότητας, είναι να βρεθεί το χρηματοδοτικό πρόγραμμα που θα ενταχθεί για να πάρει το ...δρόμο του! Οι θιγόμενες ιδιοκτησίες, από την κατασκευή αυτού του οδικού άξονα, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα δημόσια έργα, απ ότι γνωρίζουμε έχουν προσφύγει σε όλα τα προβλεπόμενα ένδικα μέσα, τα οποία έχουν τελεσιδικήσει, και προφανώς οποιαδήποτε τροποποίηση επί της χάραξης, ανοίγει τον «ασκό του Αιόλου», με απρόβλεπτες συνέπειες για την υλοποίηση του ίδιου του έργου. Γιατί τυχόν επανασχεδιασμός της Νότιας Παράκαμψης, ακόμη και μερικώς θα σημάνει την παραπομπή του έργου στις ...καλένδες, χωρίς επιστροφή! Και φαίνεται ότι αυτό ενδεχομένως να θέλουν όσοι θίγονται ιδιοκτησίες τους , ή «ενοχλούνται» από τη δημιουργία του οδικού αυτού έργου. Εγκυρες πληροφορίες θέλουν αυτό να το αντιλαμβάνεται και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, βάζοντας ...πάγο σε κάθε σκέψη για επαναχάραξη και τροποποίηση της εγκεκριμένης μελέτης και αφήνοντας ανοιχτή το ενδεχόμενο κάποιων διορθώσεων επί της μελέτης, που πολλές φορές γίνονται κατά την υλοποίηση ενός έργου, σύμφωνα με τις υποδείξεις της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου και σε συνεργασία ασφαλώς και των μελετητών του έργου. Γι αυτές τις διορθώσεις, φαίνεται να «δεσμεύτηκε» ο υφυπουργός, επικοινωνόντας μάλιστα επί τόπου στη συνάντηση με τους μελετητές του έργου, και οι οποίες θα είναι σε θέση να παρουσιαστούν προς τα τέλη Οκτωβρίου, ώστε να διερευνηθούν και οι περαιτέρω κινήσεις. Και κυρίως από που θα χρηματοδοτηθεί για να δρομολογηθεί η υλοποίηση του έργου, που είναι και το μείζον. Προς το παρόν αυτό που επαναλήφθηκε και στην εν λόγω συνάντηση είναι ότι αναζητείται το χρηματοδοτικό πρόγραμμα που θα ενταχθεί το έργο και επί αυτού θα πρέπει να επικεντρωθούν όλες οι προσπάθειες των εμπλεκομένων φορέων και παραγόντων , ώστε αυτό το σημαντικότατο για την πόλη της Μυτιλήνης έργο να μη παραπεμφθεί στις ...καλένδες από δική μας υπαιτιότητα και αναστολές. Είναι η ώρα να πρυτανεύσει το δημόσιο συμφέρον και όχι άλλες σκοπιμότητες. Νομίζουμε!