Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Οι καλοκαιρινές διακοπές μου στη γενέτειρά μου, την Άντισσα, ήταν άκρως ευχάριστες, όπως γίνεται πάντα, όταν έχω την ευκαιρία να βρίσκομαι εκεί. Αυτήν τη φορά δε, πιο πολύ, για έναν ακόμη λόγο, και μάλιστα πιο σπουδαίο.
Για το ότι το έργο «οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου» (αυτό που επέτυχε η Επιτροπή Αγώνα την οποία δημιούργησα το 2003), βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη όπως «ιδίοις όμμασι» διαπίστωσα.
Είχα την ικανοποίηση να δω στο έδαφος αυτήν τη φορά (όχι πια επί χάρτου) να έχει γίνει η χάραξή του με τις μπουλντόζες από το Σίγρι ως πέραν της Βατούσας, δηλαδή σχεδόν στο μισό μήκος του, των 46.664 μέτρων. Βέβαια έχει πολλά ακόμη να γίνουν και ασφαλώς θα ήθελα πολλά ακόμη να έχουν γίνει.
Τέλος ελπίζω ότι στους επόμενους 24 μήνες θα επιταχυνθούν οι εργασίες, ώστε να τελειώσει κατά τους σχετικούς συμβατικούς όρους του έργου ο νέος δρόμος μας από το Σίγρι ως την Καλλονή, και εμείς θα αξιωθούμε να το περπατήσουμε κατά πώς είναι το «τάμα» μας.
Πέραν λοιπόν της χαράξεώς του, έχουν ολοκληρωθεί οι κατασκευές των όποιων μικρογεφυρών και άλλων σχετικών τεχνικών ως και οι διαπλατύνσεις αυτού, σ’ όλο σχεδόν το μήκος του από το Σίγρι ως κοντά στ’ Υψηλό Μοναστήρι (που έγιναν με την προσήκουσα επιμέλεια και προσοχή και έτσι έχουν ανακαλυφθεί σε σημαντικό αριθμό απολιθωμένοι κορμοί, οι οποίοι βεβαίως θα εμπλουτίσουν και αυτοί το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Σιγρίου) και μένουν διάφορα έργα (ως π.χ. ρείθρα κ.λπ.) ως τελικά να γίνουν οι εργασίες ασφαλτόστρωσής του.
Τέλος, αυτές τις μέρες μέλη της Επιτροπής Αγώνα με πληροφόρησαν ότι αρχίζουν και τα έργα διάνοιξης των θεμελίων για την 33 μέτρων νέα γέφυρα στο Βούλγαρη ποταμό (μετά την επί τόπου άφιξη των απαιτουμένων βαρέως τύπου μηχανημάτων).
Αυτά ως προς το δικό μας δρόμο τον Καλλονής - Σιγρίου, τον προϋπολογισμού 44.500.000 ευρώ. Ασφαλώς η ικανοποίησή μου γίνεται μεγαλύτερη όταν κατ’ αντιδιαστολή (προς το δρόμο αυτό για τον οποίο τόσο κοπίασα μέχρι να τον δω υλοποιούμενο), για τον άλλο δρόμο τον Καλλονής - Πέτρας, τον προϋπολογισμού μόνο 17.000.000 ευρώ, ατυχώς δεν έχει γίνει ακόμη τίποτα και βέβαια έχει χαθεί η ευκαιρία να υλοποιηθεί κι αυτός με κονδύλια τού ΕΣΠΑ (2006 - 2013).
Έτσι βλέπω να δημιουργείται Επιτροπή Αγώνα και γι’ αυτόν (ύστερα από 11 ολόκληρα χρόνια μετά τη δική μας) και να έχουν κατατεθεί 500 τόσες υπογραφές (προ μηνών) υπέρ του έργου αυτού στον κ. Πρωθυπουργό.
Πέραν αυτού, προ ημερών είδα στον ηλεκτρονικό Τύπο τη σχετική ερώτηση προς τη Βουλή του Κρητικού βουλευτή Λέσβου Ν. Σηφουνάκη για το δρόμο Καλλονής - Πέτρας, ερωτώντας τελικά τους αρμόδιους υπουργούς:
«1. Για ποιο λόγο έχει υπάρξει τόσο μεγάλη καθυστέρηση για την έναρξη των διαδικασιών υλοποίησης του έργου, δεδομένου ότι πλέον όλες οι σχετικές μελέτες έχουν επικαιροποιηθεί και ολοκληρωθεί; Ποιος είναι πλέον ο σχεδιασμός και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου;
2. Δεδομένου ότι έχει παρέλθει πλέον η προγραμματική περίοδος του ΕΣΠΑ 2007 - 2013 -στο οποίο είχε δεσμευθεί ποσό 17 εκατ. ευρώ για το εν λόγω έργο-, προτίθενται τα συναρμόδια υπουργεία να εντάξουν το έργο στη νέα προγραμματική περίοδο 2014 - 2020 και ποιες ενέργειες έχουν γίνει για το σκοπό αυτό (σχεδιασμός, χρονοδιάγραμμα κ.λπ.);
3. Προτίθενται εναλλακτικά τα συναρμόδια υπουργεία να χρηματοδοτήσουν το εν λόγω έργο μέσω πόρων τού Π.Δ.Ε., δεδομένου ότι πρόκειται για “ώριμο” έργο και ποιες ενέργειες έχουν γίνει για το σκοπό αυτό (σχεδιασμός, χρονοδιάγραμμα κ.λπ.);»
Ο Ν. Σηφουνάκης, αφού δεν έκανε ό,τι έπρεπε να έχει κάνει ως τότε που μπορούσε όταν ήταν υπουργός ως το 2012, αλλά το είχε κρεμάσει κι αυτό το έργο, όπως πάντα κάνει, στον «αυτόματο πιλότο», τώρα που το θυμήθηκε, έκανε αυτή την ερώτηση στη Βουλή. Τούτη η ενέργειά του είναι σωστή.
Όμως… Όμως με εξαιρετικά μεγάλη καθυστέρηση. Παρ’ όλα αυτά, έστω και τώρα, εύχομαι να ενταχθεί το έργο και να γίνει με κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ. Μακάρι!!! Είναι δα και μικρού προϋπολογισμού 17.000.000 έναμτι των 44.500.000 ευρώ του δικού μας.
Πάντως αναλογίζομαι ότι αυτό που θυμόσοφα λέγεται «κάλλιο …δενε, παρά …γύρευε», είναι αυτό που κατάφερα να κάνω με τις αδιάλειπτες προσπάθειές μου, παρεμβάσεις και ενέργειές μου δέκα ολόκληρα χρόνια αφ’ ότου το 2003 δημιούργησα την επιτροπή αγώνα.
Αν αναμέναμε κι εμείς την… «επιφοίτηση», αλλά και δράση του «αυτόματου πιλότου», και ο δικός μας δρόμος ο Καλλονής - Σιγρίου σκέφτομαι ότι θα είχε την τύχη αυτού του Καλλονής - Πέτρας.