![Emprosnet_Logo_no_background_new.png](/images/Emprosnet_Logo_no_background_new.png)
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού
Ο αυτισμός είναι μια σύνθετη νευροβιολογική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από ελλείμματα στην κοινωνική αλληλεπίδραση, στην επικοινωνία και από περιορισμένα, επαναληπτικά πρότυπα συμπεριφοράς. Αποτελεί μέρος μιας ομάδας διαταραχών, γνωστής ως Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος.
Ο αυτισμός είναι μια σύνθετη νευροβιολογική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από ελλείμματα στην κοινωνική αλληλεπίδραση, στην επικοινωνία και από περιορισμένα, επαναληπτικά πρότυπα συμπεριφοράς. Αποτελεί μέρος μιας ομάδας διαταραχών, γνωστής ως Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος.
Σήμερα ένα στα 110 παιδιά διαγιγνώσκονται με αυτισμό, με το ποσοστό αυτό να τον καθιστά πιο κοινό σε σχέση με τον παιδικό διαβήτη και τον καρκίνο. Εμφανίζεται σε όλες τις κοινωνικές ομάδες και είναι τέσσερις φορές πιο πιθανό να εμφανιστεί στα αγόρια από τα κορίτσια.
Ο Kanner, ψυχίατρος του Νοσοκομείου της Βαλτιμόρης, ήταν ο πρώτος που περιέγραψε και ονόμασε την κατάσταση, το 1943. Δημοσίευσε τις περιπτώσεις μια ομάδας παιδιών που εμφάνιζαν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- Δυσκολία ανάπτυξη σχέσεων με τους άλλους.
- Υπερβολική μοναχικότητα, που έμοιαζε σαν ένα παιδί στο δικό του κόσμο.
- Αντίσταση στην αγκαλιά των γονέων.
- Σημαντικές δυσκολίες στο λόγο.
- Σε ορισμένες περιπτώσεις, πολύ καλή ικανότητα αποστήθισης.
- Διατροφικές προτιμήσεις.
- Ψυχαναγκαστική επιθυμία για επανάληψη και σταθερότητα.
- Επαναληπτική συμπεριφορά όπως κούνημα μπρος - πίσω.
- Έλλειψη φαντασίας, περιορισμένες αυθόρμητες συμπεριφορές όπως τυπικό παιχνίδι.
- Φυσιολογική φυσική εμφάνιση.
Οι διαταραχές αυτιστικού φάσματος μπορούν συνήθως να διαγνωστούν από την ηλικία των τριών ετών και νεώτερη έρευνα δείχνει ακόμη και από την ηλικία των έξι μηνών. Συνήθως, οι γονείς είναι αυτοί που παρατηρούν πρώτοι ασυνήθιστη συμπεριφορά στο παιδί τους. Αν ανησυχείτε για την ανάπτυξή του, μην περιμένετε, απευθυνθείτε σε ειδικό αναπτυξιολόγο για να αξιολογηθεί το παιδί σας. Η πρώιμη παρέμβαση είναι σημαντικότατη ώστε το παιδί σας να επωφεληθεί στο μέγιστο από τις θεραπείες. Οι γονείς συνήθως ανησυχούν ότι θα κολλήσει στο παιδί η ταμπέλα του «αυτιστικού», όμως όσο πιο νωρίς γίνει η διάγνωση, τόσο πιο νωρίς μπορεί να αρχίσει η παρέμβαση.
Δεν υπάρχει ένα μοναδικό πρωτόκολλο θεραπείας για όλα τα παιδιά με αυτισμό, αλλά τα περισσότερα παιδιά ανταποκρίνονται στα δομημένα συμπεριφορικά προγράμματα. Η εντατική, συμπεριφορική πρώιμη παρέμβαση έχει βοηθήσει πολλά παιδιά με αυτισμό στους τομείς της επικοινωνίας, της εκμάθησης της γλώσσας και των κοινωνικών δεξιοτήτων, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνουν στις τάξεις γενικής εκπαίδευσης.
Κάποιες από τις παρεμβάσεις είναι η εφαρμοσμένη ανάλυση συμπεριφοράς, το PECS, η λογοθεραπεία, η εργοθεραπεία, η θεραπεία αισθητηριακής ολοκλήρωσης και η μέθοδος TEEACH.
Με εντατική και κατάλληλη θεραπεία, τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος παρουσιάζουν εμφανή βελτίωση σε σύντομο χρονικό διάστημα. Τα παιδιά μπορούν έτσι να ανεξαρτητοποιηθούν στην καθημερινότητά τους, να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον και την ποιότητα ζωής που τους αξίζει. Τα άτομα με αυτισμό έχουν δικαίωμα για μια ανθρώπινη και αξιοπρεπή ζωή.
Μάλιστα, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό, το Ινστιτούτο Παιδαγωγικής & Ψυχολογικής Υποστήριξης (Ι.Παι.Ψ.Υ.) προσκαλεί τους γονείς, την Τετάρτη 3 Απριλίου, σε δωρεάν αξιολόγηση των Γλωσσικών, Κινητικών, Συμπεριφορικών Δεξιοτήτων των Παιδιών τους.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων, απαραίτητη είναι η δήλωση συμμετοχής στα τηλέφωνα 22511 02215, 6936-649439.