Τα Δηκτικά

01/07/2012 - 05:56

Στο Φανάρι
Κόσμος και ντουνιάς από τη μυτιληνιά κοινότητα (εντός και εκτός Λέσβου) την περασμένη εβδομάδα στην Κωνσταντινούπολη, στα ονομαστήρια του Οικουμενικού Πατριάρχη. Ανάμεσά τους ο μητροπολίτης Μυτιλήνης αλλά και ο πρέσβης της Ελλάδας στην Άγκυρα, Φωτής Ξύδας.
Τον είδαμε στη φωτογραφία (που τη δημοσιεύουμε κιόλας) δίπλα στον υπουργό Τουρισμού και λέμε «ρε να μην ξέρουμε πως θα είναι εκεί, να τον βάζαμε να ρωτήσει τον υπουργό για το τι έγινε με κείνη την υπόσχεσή του για το άνοιγμα της μαρίνας φέτος το καλοκαίρι».
Ένας θεός ξέρει…
Σ.ΜΠΑ

Αυτοκίνητα ή παραλία;

Το θέμα του πάρκινγκ των αυτοκινήτων στις περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση, όπως είναι η Σκάλα Ερεσού, είναι υπαρκτό κάθε καλοκαίρι και χρήζει λήψης κατάλληλων μέτρων.
Το θέμα, στο οποίο αναφερθήκαμε και με χθεσινό μας ρεπορτάζ, είναι κατά πόσο, στην προκειμένη περίπτωση, ο δήμος Ερεσού επιλέγει με τις επεμβάσεις που έχει κάνει, έστω και χωρίς σκοπιμότητα, να αποθαρρύνει την ελεύθερη κατασκήνωση στη Σκάλα Ερεσού, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει την παρουσία των οχημάτων πάνω στο χώρο της παραλίας - ουσιαστικά -, που αποτελεί το σημείο όπου προτίθεται να κατασκευάσει νέο χώρο για πάρκινγκ. Προφανώς και υπάρχει πρόβλημα με το παρκάρισμα των αυτοκινήτων, αφού αυξάνονται όλο και περισσότερο, είναι όμως θεμιτό ή επιτρεπτό, αυτά να συγκεντρώνονται όλο και περισσότερο πάνω στην παραλία; Δε θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για το σκοπό αυτό κάποιος άλλος χώρος, που όχι μόνο θα αποσυμφορήσει τον παραλιακό δρόμο, αλλά θα τον απαλλάξει γενικά από την παρουσία των αυτοκινήτων, που ούτως ή άλλως υποβαθμίζουν τόσα χρόνια το σημείο αυτό;
Β.Χρ.

Η δίκη
Στα δικαστήρια βρισκόταν την Πέμπτη το πρωί ο πρόεδρος της ΕΑΣ Λέσβου Αλέκος Γιαζιτζόγλου. Κι αυτό γιατί η Ένωση είχε να αντιμετωπίσει μια παλιά μήνυση για το πυρηνελαιουργείο (πρόκειται για μήνυση που είχε κατατεθεί το 2006). Το αποτέλεσμα της δίκης θα το μάθουμε τις επόμενες ημέρες.
Ν.Μ.

Τ’ άκουσε ο Κωστής Χατζηδάκης

Το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου αναδεικνύει για δεύτερη φορά στην εκπομπή «Αποδείξεις» του Νίκου Ευαγγελάτου, στον «ΑΝΤ1», η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα για το ακτοπλοϊκό. Τα μέλη της ΣΕΑ, σε ζωντανή σύνδεση την Τετάρτη τα μεσάνυχτα, ανέφεραν ότι ένας από τους κυριότερους λόγους της πολύ μεγάλης αποχής που κατεγράφη στις ευρωεκλογές της Κυριακής, ήταν η ανάγκη για έκφραση διαμαρτυρίας των κατοίκων για τα ακτοπλοϊκά προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί.
Τις διαμαρτυρίες των Λημνιών, όμως, άκουσε για τα καλά και ο καλεσμένος της εκπομπής, υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, τον οποίο κατηγόρησαν ευθέως ότι ανέβαλε το ταξίδι του στο νησί, πριν από δύο περίπου μήνες, για να μη βρεθεί μπροστά στις διαμαρτυρίες των κατοίκων του. Ο ίδιος ανέφερε ότι δεν είναι της αρμοδιότητάς του το θέμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, ενώ έσπευσε να σχολιάσει πως το ζήτημα το αναδεικνύει το ΠΑΣΟΚ και το χρησιμοποιεί για πολιτικούς λόγους. Μήπως θα πρέπει εκεί στην κυβέρνηση να προχωρήσουν σε μια πιο προσεκτική ανάλυση του εκλογικού αποτελέσματος στη Λήμνο;
Α.Σπυ

Αυλαία

Με τις καθιερωμένες σχολικές γιορτές στα περισσότερα δημοτικά - αν και υπήρχαν σχολεία που δεν έκαναν απολύτως καμμία εκδήλωση - έληξαν χθες τα μαθήματα για την πρωτοβάθμια. Τη Δευτέρα θα δοθούν οι έλεγχοι και θα πέσει η αυλαία για το σχολικό έτος 2008 - 2009.
Τη Δευτέρα όμως κλείνει και η περίοδος εγγραφής για τα πρωτάκια, οπότε και πρέπει να τακτοποιηθούν οι όποιες εκκρεμότητες υπάρχουν, ώστε να έρθει χωρίς προβλήματα το ραντεβού του φθινοπώρου, για τις 11 Σεπτεμβρίου, σε μια τάξη μεγαλύτερη, ή σε ένα καινούργιο σχολείο.
ΜΑΡ.ΠΛ.

Για το μηχανογραφικό…

Έξυπνη η ιδέα του Πανεπιστημίου Αιγαίου να διαμορφώσει στην ιστοσελίδα του μια ξεχωριστή ενότητα για τους υποψηφίους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι καλούνται μέσα στις επόμενες ημέρες να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους.
Με κατανοητό και περιληπτικό τρόπο, το Πανεπιστήμιο δίνει τις κυριότερες πληροφορίες και για τα 17 τμήματά του σε όλα τα νησιά, προσφέροντας μια διαφορετική, εναλλακτική πρόταση ακαδημαϊκών σπουδών στο Αρχιπέλαγος.
Ίσως θα ήταν απαραίτητο να μεριμνήσει το Πανεπιστήμιο, ενδεχομένως και επί πληρωμή, στο μικρό διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την ώρα του μηχανογραφικού, στη συγκεκριμένη ενότητα της ιστοσελίδας του ιδρύματος να παραπέμπουν άλλοι δικτυακοί τόποι, που εκ των πραγμάτων «ψάχνουν» οι νέοι για να βοηθηθούν στις επιλογές τους (π.χ. εκπαιδευτικοί ιστότοποι, μέσα ενημέρωσης κ.λπ.). Αν θέλει συνολικά η πρότασή του να «περάσει» στον υποψήφιο, απ’ την Αθήνα ή την Καλαμάτα για παράδειγμα, στον οποίο φαντάζει περίπου ως… διαστημικό το ταξίδι μέχρι τη Μυτιλήνη, τη Λήμνο ή τη Χίο.

… και για τη Λήμνο
Ιδιαίτερα για το νέο Τμήμα της Λήμνου, χρειάζεται να γίνει περαιτέρω δραστηριοποίηση και προβολή του, αφού περιλήφθηκε φέτος για πρώτη φορά στο μηχανογραφικό κι είναι έως και στατιστικά αποδεκτό να μη συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον υποψηφίων.
Αντιθέτως είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον ο τίτλος «διατροφολόγος», κάτι ανάμεσα σε διαιτολόγο και τεχνικό τροφίμων, με τον οποίο χαρακτηρίζει τους φοιτητές της Λήμνου το ίδιο το Πανεπιστήμιο στο ενημερωτικό που έχει δημιουργήσει για τη νέα Σχολή Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής.
ΜΑΡ.ΠΛ.

Προς λιμενάρχη Μυτιλήνης

Το λιμάνι - δήλωσε χθες σε σχετικό χθεσινό ρεπορτάζ του «Ε» εκπρόσωπος της λιμενικής αρχής - το έκαναν για τα σκάφη και όχι για τα μαγαζιά. Σύμφωνοι… Με μια διαφορά. Το λιμάνι όταν το έφτιαξαν, το έφτιαξαν για καΐκια που οι εργαζόμενοί τους δεν έμεναν μέσα σε αυτά, όπως εν προκειμένω οι Αιγύπτιοι σήμερα, ούτε μαγείρευαν κι ούτε λειτουργούσαν σε αυτά, ούτε τα ρούχα τους έπλεναν κι ούτε αποπατούσαν.
Και κάτι ακόμα. Όταν τα λιμάνια τα έφτιαξαν, κανένα Λιμενικό Ταμείο δε νοίκιαζε πεζοδρόμιο στα μαγαζιά της προκυμαίας.
Κοντά στα παραπάνω κι ένα ακόμα εντυπωσιακό. Ένας, λέει, μόνο επαγγελματίας από την προκυμαία διαμαρτύρεται. Άρα, κατά τον εκπρόσωπο της λιμενικής αρχής… ένας ίσον κανένας!
Να συμφωνεί με τον εκπρόσωπο της λιμενικής αρχής και στα όσα είπε στο ρεπορτάζ, ο λιμενάρχης Μυτιλήνης;
Σ.ΜΠΑ

Κόντρες για τη συγκοινωνία

Η δημοτική συγκοινωνία της Μύρινας στέκεται εδώ και κάποιους μήνες αιτία διένεξης μεταξύ της δημοτικής αρχής και του ΚΤΕΛ της Λήμνου, με αποτέλεσμα να μην έχει προχωρήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Στην πόλη της Μύρινας και στα δημοτικά διαμερίσματα του δήμου υπάρχει σοβαρό πρόβλημα μετακίνησης τόσο των δημοτών, όσο και των ξένων επισκεπτών, με αποτέλεσμα να μη γίνεται δυνατή η μετακίνηση και κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, προς τις πολυσύχναστες παραλίες του νησιού, που υπάρχει και το σχετικό ενδιαφέρον. Τόσα χρόνια το ΚΤΕΛ έχει αποδείξει ότι δεν μπορεί να εξυπηρετήσει παρά μόνο με ένα δρομολόγιο την ημέρα κάποια χωριά, ενώ δεν υπάρχει καθόλου συγκοινωνία προς τις παραλίες. Ας βρεθεί μια μέση λύση, καθώς το πρόβλημα θα παραμένει και θα συνεχίζεται στον πιο μεγάλο και πιο ανεπτυγμένο τουριστικά δήμο του νησιού.
Α.Σπυ

Δε φταίμε εμείς, φταίνε οι άλλοι

«Το πρόστιμο αφορά την περίοδο που στη διακυβέρνηση της χώρας ήταν το ΠΑΣΟΚ. Αφορά την περίοδο 1999 - 2004. Επ’ ευκαιρίας θέλω να πω ότι το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων χειρίζεται με ιδιαίτερη ευαισθησία όλο το σύστημα ΟΣΔΕ. Όπως ξέρετε, οι κατ’ επάγγελμα αγρότες και ένα μεγάλο μέρος συνταξιούχων αγροτών απαλλάσσεται της καταβολής για την αίτηση για το ΟΣΔΕ· ήδη έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση, παρ’ όλες τις προσπάθειες και από πλευράς αντιπολίτευσης και από πλευράς ορισμένων αγροτικών παραγόντων να παρεμποδίσουν και να εκμεταλλευτούν τον Έλληνα αγρότη.
Υπογραμμίζουμε για μια ακόμη φορά, με συνέπεια θα ολοκληρώσουμε το σύστημα του ΟΣΔΕ, ώστε πράγματι επιδοτήσεις να παίρνουν οι πραγματικοί αγρότες, έτσι ώστε ο αγρότης να μη ζημιώνεται και όποιος συνεχίσει να χρησιμοποιεί μεθόδους που βαίνουν εις βάρος του αγροτικού κόσμου, θα στέλνεται στον εισαγγελέα.» Αυτά δήλωσε ο κ. Χατζηγάκης για το πρόστιμο των 244 εκατ. ευρώ που επέβαλε στην Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρέπει να έχει κανείς πολύ μεγάλη αλαζονεία ή άγνοια της πραγματικότητας για να κάνει τέτοιες δηλώσεις. Ιδιαίτερα όταν πάνω από το κεφάλι του κρέμεται η λαιμητόμος της περικοπής των επιδοτήσεων κατά 10%.
Ν.Μ.
 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey