Το έργο του δρόμου «Καλλονής-Σιγρίου» είναι σταματημένο από τον Απρίλη, οι εργαζόμενοι του είναι σε επίσχεση εργασίας, ο νέος ανάδοχος άφαντος, αλλά για την κυβέρνηση και την τοπική αυτοδιοίκηση, δεν συντρέχει προφανώς λόγος προβληματισμού…

ΩΧ, ΑΔΕΡΦΕ!

21/06/2018 - 10:55 Ενημερώθηκε 21/06/2018 - 11:02

Μαζί με το έργο για τον λιμένα Σιγρίου, ο οδικός άξονας Καλλονής-Σιγρίου, υπήρξε από τις μεγαλύτερες προσδοκίες των πολιτών αλλά και του πολιτικού κόσμου της Λέσβου. Και εξελισσόμενο σε έναν από τους μεγαλύτερους καημούς, από τα χρόνια προβλήματά του σαν έργο (είτε τεχνικά, είτε χρηματοδοτικά) μετατράπηκε και σε πεδίο σφοδρής πολιτικής σύγκρουσης. Για έναν πολύ περίεργο όμως λόγο, από τις αρχές του περασμένου Απρίλη που το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο του Βορείου Αιγαίου (56 εκ. ευρώ) έπαψε να «φυτοζωεί» αλλά σταμάτησε εντελώς να λειτουργεί, λόγω της γνωστής αδυναμίας της εταιρίας συμφερόντων Καλογρίτσα να πληρώσει τους (ευρισκόμενους σε επίσχεση έκτοτε) εργαζομένους του, το ζωηρό ενδιαφέρον της αυτοδιοίκησης, αλλά και της αξιωματικής αντιπολίτευσης, εξαφανίστηκε κι αυτό. Και το περίφημο έργο του δρόμου «Καλλονής-Σιγρίου» που ξαναλέμε σταμάτησε να εκτελείται από τις αρχές Απρίλη και ακολούθως άλλαξε (με διαδικασίες εξπρές) και ανάδοχο εταιρία υποτίθεται για να συνεχιστεί, εξακολουθεί να μην λειτουργεί για κάτι παραπάνω από δυόμιση μήνες, χωρίς κανείς -απ΄ ότι τουλάχιστον φαίνεται- ούτε να συγκινείται, ούτε και να προβληματίζεται. Την ίδια ώρα, πληροφορίες από το νέο ανάδοχο του έργου, τον όμιλο «Ελλάκτωρ», κάνουν λόγο για διοικητικά προβλήματα, με τους μετόχους του να βρίσκονται σε τροχιά οριστικής ρήξης. Εξέλιξη που σαφώς έχει αντίκρισμα στο… εργοτάξιο του «Καλλονής - Σιγρίου» που παραμένει αδρανές, παρά το ότι έχει νέο ανάδοχο από τις 16 του περασμένου Μάη…

 Σε τροχιά οριστικής ρήξης βρίσκονται πλέον οι μέτοχοι του ομίλου «Ελλάκτωρ», καθώς, ενόψει της προσεχούς ετήσιας γενικής συνέλευσης την 29η Ιουνίου, σύμφωνα με δημοσιεύματα των Αθηνών. Συγκεκριμένα, οι κ.κ. Αναστάσιος και Δημήτριος Καλλιτσάντσης παραιτήθηκαν από πρόεδρος και αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, αντίστοιχα, διατηρώντας όμως την ιδιότητα του μέλους, και παράλληλα έσπευσαν να προτείνουν νέο διοικητικό σχήμα, στο οποίο δεν περιλαμβάνονται οι κ. Λεωνίδας Μπόμπολας, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, και Δημήτρης Κούτρας, αντιπρόεδρος του ομίλου. Mε την κίνησή τους αυτή, οι αδελφοί Καλλιτσάντση φέρονται να επιχειρούν να πάρουν τα ηνία του κατασκευαστικού ομίλου, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά τη συγχώνευση της Ελληνικής Τεχνοδομικής με την «Ακτωρ» των κ. Μπόμπολα και Κούτρα. Τι μας ενδιαφέρουν εμάς τώρα όλα αυτά; Με δεδομένο ότι η «Ελλάκτωρ» είναι η εταιρία που αντικατέστησε από τις 16/5 την «Τοξότης» στο έργο Καλλονής- Σιγρίου, τα δημοσιεύματα για την εσωτερική κρίση της εταιρίας, προμηνύουν νέα μπερδέματα για την ομαλή εξέλιξη του μεγαλύτερου κατασκευαστικού έργου αυτή τη στιγμή στο Βόρειο Αιγαίο… Μπερδέματα που τα βιώνουν πρώτοι απ΄ όλους οι πάνω από 25 εργαζόμενοι του έργου στη Λέσβο, που είναι απλήρωτοι για μήνες και έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας από τις 11 του Απρίλη, διεκδικώντας δεδουλευμένα που ξεπερνούν τις 350.000 ευρώ.

«Εξαφανισμένοι και  “Τοξότης” και  “ΑΚΤΩΡ”»

Μέσα στο δίμηνο και κάτι της (πιο πρόσφατης) αβεβαιότητας που βιώνουν, οι εργαζόμενοι που έχουν σταματήσει κάθε εργασία, άκουσαν διάφορες υποσχέσεις και εκτιμήσεις από τους εκπροσώπους της εταιρίας «Τοξότης» που είχε αναλάβει αρχικά το έργο, αλλά ποτέ δεν διαπίστωσαν την ύπαρξη κάποιου σχεδίου για την (επα)ενεργοποίηση του έργου. Ενώ εις μάτην περιμένουν από τον Μάη, την περίοδο δηλαδή που ο πρωθυπουργός δήλωνε υπερήφανος στο Αναπτυξιακό Συνέδριο που διεξήχθη στη Μυτιλήνη ότι το «έργο προχωρά κανονικά»(!) και ανακοινώνονταν παράλληλα η αντικατάσταση αναδόχου από την εταιρεία «ΑΚΤΩΡ», κάποιον εκπρόσωπο της εταιρίας να έλθει στο νησί. «Όταν ανακοινώθηκε η αντικατάσταση αναδόχου, πιστεύαμε ότι θα διαπιστώναμε κάποια ουσιαστική εξέλιξη και για το μέλλον το δικό μας και για το έργο», λένε σήμερα οι εργαζόμενοι του έργου στο «Ε». «Ωστόσο παρά τις φήμες πως επρόκειτο να έρθει κάποιος από την εταιρία «ΑΚΤΩΡ» για να δει το έργο που παρέλαβε, μέχρι σήμερα δεν έχει έρθει κανείς. Κι ούτε έχει επικοινωνήσει κανείς μαζί μας, ούτε από την «ΑΚΤΩΡ», ούτε από την «Τοξότης» για να μας πει το τι θα γίνει με τα δεδουλευμένα μας, ή για το αν θα δουλέψουμε ξανά στο έργο. Είμαστε στα σκοτάδια για μήνες και δεν ξέρουμε πραγματικά το τι μπορεί να γίνει και πως μπορεί το έργο να προλάβει να ολοκληρωθεί βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί», πρόσθεσαν.

Τσιμουδιά από όλους!

Όλο αυτό το σκηνικό όμως, που δεν είναι βέβαια πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα, αλλά δεν παύει να είναι πολύ προβληματικό, για έναν περίεργο λόγο, δεν φαίνεται να απασχολεί τους τελευταίους μήνες της απόλυτης «κρίσης» του έργου, ούτε την μέχρι πρότινος ευαίσθητη για το θέμα Περιφέρεια (και υπεύθυνη άμα την ολοκλήρωση του έργου για τη συντήρησή του), ούτε τον δήμο, ούτε τους άλλοτε λαλίστατους για το θέμα βουλευτές Λέσβου κ.κ. Πάλλη, Αθανασίου και Τάσσο. Αφού τα όσα έχουν γίνει γύρω από το έργο και έχει αναδείξει ολόπλευρα το «Ε» από τα τέλη του περασμένου Μάρτη ως σήμερα, δεν έτυχαν ούτε κάποιας Ερώτησης στη βουλή, ούτε κάποιας (φανερής τουλάχιστον) παρέμβασης στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών. Το έργο είναι σταματημένο από τον Απρίλη, έχει από το Μάη νέο αλλά άφαντο και με διοικητικά προβλήματα ανάδοχο, οι λογαριασμοί του έργου εξακολουθούν να πληρώνονται στον «έκπτωτο» ανάδοχο, αλλά κανείς δεν το θεωρεί «μείζον ζήτημα» για τη Λέσβο , ώστε να παρέμβει και να ζητήσει εξηγήσεις τι μέλλει γενέσθαι με το έργο! 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey