Ο Γιάννης Σπιλάνης για το τουριστικό προϊόν στο Βόρειο Αιγαίο

«Να αλλάξουμε εικόνα»

15/04/2014 - 15:21

Την ανάγκη να διαφοροποιηθεί το τουριστικό προϊόν των νησιών του Βορείου Αιγαίου υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του ο υποψήφιος περιφερειάρχης Γιάννης Σπιλάνης.

Την ανάγκη να διαφοροποιηθεί το τουριστικό προϊόν των νησιών του Βορείου Αιγαίου υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του ο υποψήφιος περιφερειάρχης Γιάννης Σπιλάνης.

Αναφέρει πως η φθίνουσα πορεία του τουρισμού στα νησιά της περιοχής μας δεν μπορεί να εξηγηθεί από την οικονομική κρίση, δεδομένου ότι το 2013 καταγράφηκε αύξηση στις αφίξεις σε όλη τη χώρα πλην του Βορείου Αιγαίου. Η ρίζα του προβλήματος, κατά την άποψη του κ. Σπιλάνη, βρίσκεται στην έλλειψη τουριστικής πολιτικής από την πλευρά της Περιφέρειας.

Θεωρεί δε, πως το μόνο που κάνει η Περιφέρεια, είναι να προβάλλει ένα παρωχημένο τουριστικό προϊόν, που δε λαμβάνει υπόψη το σημερινό παγκόσμιο ανταγωνισμό και δεν αξιοποιεί τα σύγχρονα εργαλεία προβολής και προώθησης.

Διαφορετική εικόνα
«Η προώθηση ενός διαφορετικού προϊόντος και μιας διαφορετικής εικόνας του Αρχιπελάγους συνολικά, μέσα από την ανάδειξη των μοναδικών στοιχείων της φύσης και του πολιτισμού του κάθε νησιού - που αποτελούν την ταυτότητά τους - όπως διαμορφώθηκε από την πορεία τους μέσα στο χρόνο, αφού τη δημιούργησε η φύση και τη σμίλεψαν οι άνθρωποι (ιστορία, παραγωγικές δραστηριότητες, δομημένο περιβάλλον, δίκτυα ανθρώπων), φαίνεται να αποτελεί μονόδρομο», επισημαίνει ο κ. Σπιλάνης, που θεωρεί απαραίτητη τη δικτύωση μεταξύ των νησιών και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και συνολικά αλλαγή φιλοσοφίας στον τουριστικό σχεδιασμό και την υλοποίησή του.
Προκειμένου να επιτευχθούν τα παραπάνω, ο κ. Σπιλάνης λέει πως απαιτείται:
- Λειτουργία Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού, που θα επικαιροποιήσει το ολοκληρωμένο σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης που έχει επεξεργαστεί το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, σε συνεργασία με τους δήμους, αλλά και τους τοπικούς φορείς.
- Ύπαρξη ισχυρού φορέα υλοποίησης των δράσεων, την Αναπτυξιακή Εταιρεία της Περιφέρειας σε ρόλο διαχειριστή προορισμού (destination manager), σε στενή συνεργασία με τις Διευθύνσεις Τουρισμού και Προγραμματισμού, τη Διαχειριστική Αρχή και το Περιφερειακό Ταμείο.
- Κατανομή αρμοδιοτήτων στους εμπλεκόμενους φορείς, που θα δεσμεύονται για την υλοποίησή τους, με αξιοποίηση των διάφορων χρηματοδοτικών και αναπτυξιακών εργαλείων, με τρόπο διαφανή και αποτελεσματικό.
- Παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας της υλοποίησης και των αποτελεσμάτων της εφαρμοζόμενης πολιτικής μέσα από το Παρατηρητήριο Βιώσιμου Τουρισμού του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, που η σημερινή περιφερειακή αρχή, αν και δεσμεύθηκε με την υπογραφή της να υλοποιήσει, εγκατέλειψε στη συνέχεια έχοντας... άλλες προτεραιότητες.

Και κριτική
Στη συνέχεια, ο κ. Σπιλάνης ασκεί κριτική στον περιφερειάρχη Νάσο Γιακαλή υπογραμμίζοντας πως στο δεύτερο μισό της θητείας του θεώρησε περιττή την ύπαρξη αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, αλλά εντεταλμένου περιφερειακού συμβούλου για το ίδιο θέμα. Κάτι που κατά την άποψή του είναι απαράδεκτο όταν ο τουρισμός είναι ο μόνος οικονομικός κλάδος που έχει αντικειμενικά δυνατότητες για ουσιαστική ανάπτυξη και εξωστρέφεια.

«Η υλοποίηση των παραπάνω απαιτούν ανατροπές σε πρόσωπα, πρακτικές, πολιτικές. Απαιτούν ανατροπή με γνώση, όραμα και σχέδιο.

Η στροφή για "Ποιοτικό, Πράσινο και Δημιουργικό Αιγαίο" αποτελεί προϋπόθεση για την αναγκαία εξωστρέφεια, τη μόνη οδό που μπορεί να φέρει απασχόληση και ανάπτυξη», επισημαίνει ο υποψήφιος περιφερειάρχης.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey