Εγκρίνεται με απόφαση του Δημάρχου Λήμνου Δημήτρη Μαρινάκη, για το έτος 2022, την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης με αμοιβή, κατά τις απογευματινές ώρες για τους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών, της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής, του Τμήματος ΚΕΠ, του Αυτοτελούς Τμήματος Δόμησης, του Αυτοτελούς Τμήματος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και του Αυτοτελούς Τμήματος Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού για την αντιμετώπιση εποχικών, έκτακτων ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών.
Στη σχετική απόφαση σημειώνεται:
Ορίζουμε ότι,
α) ο αριθμός των υπαλλήλων που θα απασχοληθεί υπερωριακά είναι εκατόν σαράντα τέσσερις (144) εκ των οποίων ενενήντα οχτώ (98) μόνιμοι, είκοσι ένας (21) με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου χρόνου και είκοσι πέντε (25) με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.
β) οι ώρες απογευματινής υπερωριακής απασχόλησης, είναι κατ’ ανώτατο όριο, εκατόν είκοσι (120) ώρες εξαμηνιαίως ανά υπάλληλο.
Με απόφαση του Δημάρχου, θα βεβαιώνεται η υπερωριακή απασχόληση του ανωτέρω προσωπικού , ύστερα από βεβαίωση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας .
Από τις διατάξεις της απόφασης αυτής , προκαλείται δαπάνη ύψους 90.100,00 Ευρώ περίπου , σε βάρος του προϋπολογισμού του Δήμου Λήμνου οικονομικού έτους 2022 η οποία θα καλυφθεί από τους παρακάτω Κ.Α. :
Κ.Α. 10.6012.001 ποσό 20.000,00 €, Κ.Α. 10.6012.002 ποσό 4.200,00 €, Κ.Α. 10.6012.003 ποσό 1.400,00 €, Κ.Α. 10.6012.004 ποσό 8.000,00 €, 15.6012.001 ποσό 1.500,00 €, Κ.Α. 15.6022.001 ποσό 500,00 €, Κ.Α. 20.6012.001 ποσό 15.000,00 €, Κ.Α. 20.6022.001, ποσό 5.000,00 €, Κ.Α. 25.6012.001, ποσό 13.000,00 €, Κ.Α. 25.6022.001 ποσό 2.000,00 €, Κ.Α. 30.6012.001 ποσό 9.000,00 €, Κ.Α. 30.6022.001 ποσό 2.000,00 €, Κ.Α. 35.6012.001 ποσό 5.000,00 €, Κ.Α. 35.6022.001 ποσό 1.000,00 €, Κ.Α. 40.6012.001 ποσό 2.500,00€.
Οι λόγοι
Οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση είναι οι ακόλουθοι:
- Για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που προκύπτουν για την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας Καθαριότητας, όπου το υπηρετούν προσωπικό (ενόψει και του περιορισμού των προσλήψεων) δεν μπορεί να αντιμετωπίσει στο κανονικό του ωράριο τις ανάγκες αποκομιδής απορριμμάτων, σαρώματος των οδών, πλατειών και κοινοχρήστων χώρων, τις ανάγκες του προγράμματος αποκομιδής ογκωδών αντικειμένων, καθαρισμού εγκαταλελειμμένων οικοπέδων, χώρων όπου υλοποιήθηκαν εκδηλώσεις, περισυλλογής και αποκομιδής των απορριμμάτων και πλύσης των κάδων. Επίσης πρέπει να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες καθαρισμού των χώρων του Δήμου, σε περίπτωση που συμβούν θεομηνίες (π.χ. πλημμύρες) ή άλλα έκτακτα γεγονότα, με τη σύσταση κατάλληλου κατά περίπτωση συνεργείου και επίσης πρέπει η υπηρεσία να μπορεί να ολοκληρώνει αποτελεσματικά το έργο της αποκομιδής ακόμα και στις περιπτώσεις έκτακτων γεγονότων που δεν μπορούν να προβλεφθούν.
- Για την αντιμετώπιση από το Τμήμα Πρασίνου προβλημάτων που δημιουργούνται από έκτακτα γεγονότα, ακραία φυσικά φαινόμενα, θεομηνίες και φυσικές καταστροφές (π.χ. πτώση δέντρων), καθώς και την αποκατάσταση βλαβών σε αρδευτικά δίκτυα των Δημοτικών πάρκων.
- Για τη διοργάνωση και υλοποίηση αθλητικών, πολιτιστικών, ψυχαγωγικών, επετειακών και κοινωνικών εκδηλώσεων. Για την υποδοχή και φιλοξενία αντιπροσωπειών εσωτερικού και εξωτερικού ή άλλων προσκεκλημένων.
- Για τη λειτουργία του Γραφείου Πολιτικής Προστασίας για την κάλυψη εκτάκτων καιρικών φαινομένων (καύσωνας, παγετός, χιόνι, πλημμύρες). Συγκεκριμένα, για την πρόληψη, ετοιμότητα, συντονισμό του απαραίτητου δυναμικού και μέσων που αφορούν στην αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών που συμβαίνουν στην περιοχή του Δήμου Λήμνου.
- Για την διεκπεραίωση έκτακτων ή επειγουσών εργασιών της Διεύθυνσης ΔιοικητικώνΟικονομικών Υπηρεσιών για τις οποίες απαιτείται εργασία πέραν του κανονικού ωραρίου και συνεργασία με άλλες υπηρεσίες, όπως για την εφαρμογή μεγάλου αριθμού νέων νομοθετικών ρυθμίσεων (μισθολογικές και υπηρεσιακές ρυθμίσεις, αναδιάρθρωση υπηρεσιών, κινητικότητα υπαλλήλων, έλεγχος πιστοποιητικών, τίτλων και στοιχείων διορισμού υπαλλήλων) μέσα σε αυστηρές προθεσμίες.
- Για την διεκπεραίωση έκτακτων ή επειγουσών εργασιών της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, για τις οποίες απαιτείται εργασία πέραν του κανονικού ωραρίου, σε ώρες που δεν υπάρχει συναλλαγή με το κοινό. Για την σύνταξη του ετήσιου απολογισμού, ισολογισμού, οικονομικών καταστάσεων και χρηματικών καταλόγων, την κατάρτιση του προϋπολογισμού.
- Για τη σύνταξη και τήρηση των πρακτικών των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και των Τοπικών Συμβουλίων που γίνονται τις απογευματινές και νυκτερινές ώρες, πέρα από το υποχρεωτικό ωράριο εργασίας των αρμοδίων υπαλλήλων.
- Για την εκτέλεση της υπηρεσίας του Ληξιαρχείου του Δήμου, πέρα από το υποχρεωτικό ωράριο εργασίας.
- Για την αντιμετώπιση εκτάκτων ή απρόβλεπτων προβλημάτων που προκύπτουν κατά τη λειτουργία και για τη συντήρηση του τεχνολογικού εξοπλισμού και λογισμικού του Δήμου.
- Για τις ανάγκες της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών που απορρέουν από τις προθεσμίες κατάθεσης φακέλων έργων προκειμένου να ενταχθούν σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα και από τον καθορισμό ενός υπαλλήλου του Τμήματος Δόμησης ως τεχνικού ασφαλείας, οπότε απαιτείται επιπλέον των καθηκόντων του και πέρα από το υποχρεωτικό ωράριο εργασίας του να ανταποκρίνεται και στις υποχρεώσεις που απορρέουν από τα άρθρα 14 και 15 του Ν. 3850/10 (ΦΕΚ 84 Α'), όπως ενδεικτικά επιθεώρηση ασφάλειας εγκαταστάσεων, μεθόδων εργασίας, έρευνα αιτίων εργατικών ατυχημάτων ή άλλων αναγκών των ανωτέρω υπηρεσιών που δεν μπορούν να προβλεφθούν.
- Για την αντιμετώπιση εκτάκτων ή απρόβλεπτων προβλημάτων που θα χρειαστεί να αντιμετωπιστούν από το Αυτοτελές Τμήμα Δόμησης ,καθώς επίσης και των Αυτοτελών Τμημάτων Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού.
- Για την κάλυψη υπαλλήλων της υπηρεσίας, λόγω ασθενειών ή άλλων αιφνίδιων κωλυμάτων, προς αποφυγή δυσλειτουργίας στην υπηρεσία, ανάγκη που μπορεί να προκύψει σε όλες τις υπηρεσίες του Δήμου.