Μόλις 1.152 Τούρκοι τουρίστες ήρθαν τον Απρίλιο και το Μάιο στη Λέσβο. Στο επίπεδο των αφίξεων είμαστε μακριά από τις προσδοκίες που ήθελαν να έρχονται στη Λέσβο 30.000 με 35.000 Τούρκοι τουρίστες το 2011. Φυσικά η εικόνα αυτή μπορεί να ανατραπεί.
Μόλις 1.152 Τούρκοι τουρίστες ήρθαν τον Απρίλιο και το Μάιο στη Λέσβο, σύμφωνα με τα όσα λένε τα επίσημα στοιχεία. 211 τον Απρίλιο και 941 το Μάιο, συγκεκριμένα. Στο επίπεδο των αφίξεων είμαστε μακριά από τις προσδοκίες που ήθελαν να έρχονται στη Λέσβο 30.000 με 35.000 Τούρκοι τουρίστες το 2011. Ο δε μέσος όρος των διανυκτερεύσεων που πραγματοποιεί κάθε επισκέπτης είναι δύο. Φυσικά η εικόνα αυτή μπορεί να ανατραπεί τους επόμενους μήνες, κάτι που θα ήταν ευχής έργον, αλλά αυτό είναι κάτι που μένει να αποδειχθεί.
Σίγουρα ο Απρίλιος και ο Μάιος δεν είναι μήνες με μεγάλη τουριστική κίνηση, ωστόσο ο μικρός αριθμός των αφίξεων προβληματίζει, μια και η τοπική οικονομία περιμένει πολλά από τους Τούρκους τουρίστες.
Ο τουριστικός πράκτορας Ηλίας Πίκουλος, ερμηνεύοντας τα παραπάνω στοιχεία, θεωρεί πως ο μικρός αριθμός των αφίξεων οφείλεται στο ότι οι Τούρκοι δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη να κάνουν διακοπές, ενώ εκτιμά πως όταν θα ξεκινήσουν οι θρησκευτικές εορτές των μουσουλμάνων, Ραμαζάνι, Μπαϊράμι κ.λπ., θα αυξηθούν σημαντικά και οι αφίξεις προς τα εδώ.
Οργάνωση και δουλειά
Άλλοι παράγοντες του τουριστικού τομέα υποστηρίζουν πως απαιτείται καλύτερη οργάνωση και μακροχρόνια δουλειά για να αποσπάσει η Λέσβος σημαντικό αριθμό Τούρκων τουριστών. Αυτό σημαίνει ότι το νησί θα πρέπει να διαφημιστεί στα απέναντι παράλια, να αναπτυχθούν συνεργασίες με τουρκικά τουριστικά γραφεία που θα οργανώνουν εκδρομές και γκρουπ επισκεπτών, ώστε η Λέσβος να εξελιχθεί σε μια από τις επιλογές των Τούρκων τουριστών.
Κρίσιμο ζήτημα είναι και η βελτίωση των υποδομών και των συνδέσεων της Λέσβου με τα απέναντι τουρκικά παράλια. Όσο ταχύτερη και πυκνότερη είναι η σύνδεση της Λέσβου με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Τουρκίας, τόσο περισσότεροι θα είναι και οι επισκέπτες στο νησί.
Από την άλλη πλευρά, και οι τοπικές επιχειρήσεις πρέπει να αναλύσουν με σοβαρότητα τα μηνύματα που λαμβάνουν από τους Τούρκους τουρίστες προκειμένου να κάνουν τις σωστότερες επιλογές.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Γιώργος Ορφανός, μας έλεγε πως τα εμπορικά καταστήματα της Μυτιλήνης δεν έχουν δει τον τζίρο τους να αυξάνεται, με τους Τούρκους τουρίστες να ξοδεύουν ελάχιστα χρήματα για αγορές ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ. Αντιθέτως δείχνουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για πολλά τοπικά προϊόντα, όπως είναι το ούζα, τα κρασιά, τα τυροκομικά, τα γλυκά και άλλα. Επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνουν οι Τούρκοι τουρίστες για τις ταβέρνες, τα εστιατόρια και τα κέντρα διασκέδασης της Μυτιλήνης και των άλλων οικισμών του νησιού. Πολύ καλές εντυπώσεις έχουν από τους Τούρκους επισκέπτες και οι ξενοδόχοι.