Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ερώτηση της Νέας Αριστεράς στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Ερώτηση για τις καθυστερήσεις στο Μεταφορικό Ισοδύναμο υπέβαλλαν οι βουλευτές της Νέας Αριστεράς Οζγκιούρ Φερχάτ, Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα, Μερόπη Τζούφη, Σία Αναγνωστοπούλου, Ευκλείδης Τσακαλώτος και Θεανώ Φωτίου στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη, επισημαίνοντας ότι οι καθυστερήσεις οδηγούν στην απαξίωση του μέτρου.
Στην ερώτηση σημειώνεται ότι οι καθυστερήσεις στις πληρωμές των δικαιούχων του Μεταφορικού Ισοδύναμου, είτε αφορούν φυσικά πρόσωπα, είτε επιχειρήσεις, εξακολουθούν να αποτελούν πλέον πάγια κυβερνητική πολιτική, σε σημείο που το εμβληματικό αυτό μέτρο υπέρ της νησιωτικότητας, το οποίο θεσμοθετήθηκε το 2018, να οδηγείται βαθμιαία στην πλήρη απαξίωση, με ευθύνη της κυβέρνησης. «Αποτέλεσμα είναι να πλήττονται οι ζωές των νησιωτών και να δημιουργούνται προβλήματα ρευστότητας και μείωσης της ανταγωνιστικότητας στις νησιωτικές επιχειρήσεις» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Η κοινοβουλευτική ομάδα επικαλούμενη, μεταξύ άλλων, την ανάγκη στήριξης της νησιωτικότητας θέτει συγκεκριμένα ερωτήματα ζητώντας κυβερνητικές προτάσεις για την απρόσκοπτη υλοποίηση του ΜΙ, εξηγήσεις για τις καθυστερήσεις. «Γιατί μέχρι σήμερα, δεν προβλέπεται συγκεκριμένο κονδύλι στον ετήσιο κρατικό προϋπολογισμό, τακτικό ή ΠΔΕ; Πότε θα καταβληθούν οι αποζημιώσεις των ιδιωτών για τους υπόλοιπους 11 μήνες του 2023; Πότε θα καταβληθούν οι αποζημιώσεις των επιχειρήσεων για όλες τις επιχειρήσεις και τουλάχιστον για το 2022; Πότε θα επεκταθεί το μέτρο, σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, σε όλα τα νησιά, καθώς μέχρι σήμερα και επί πέντε χρόνια παραμένει σε πιλοτικό επίπεδο για νησιά κάτω των 5.000 κατοίκων;» είναι μερικά από τα ερωτήματα.
Οι καθυστερήσεις
Με τα μέχρι σήμερα στοιχεία, οι πληρωμές των φυσικών προσώπων έχουν καταβληθεί μέχρι και τον Γενάρη του 2023, ενώ για τις επιχειρήσεις έχουν καταβληθεί μόνο για το α’ εξάμηνο του 2022, εξαιρουμένων αυτών που βρίσκονται υπό έλεγχο. Την δεδομένη χρονική στιγμή – Απρίλιος 2024- δεν έχουν πληρωθεί για το Μεταφορικό Ισοδύναμο επιχειρήσεις ακόμα και για δαπάνες που ανάγονται στο 1ο εξάμηνο του 2022. Επιπλέον, οι οφειλές για τα καύσιμα του 2023, πληρώθηκαν μόλις τρείς εβδομάδες πριν, εξαιρουμένων πάλι των επιχειρήσεων υπό έλεγχο.
Τα ίδια προβλήματα, που πλήττουν τη νησιωτικότητα ανακύπτουν –και αναδείχτηκαν πρόσφατα με ερώτηση της Κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Αριστεράς-με την ΜΗ καταβολή της επιδότησης του μέτρου ΑΜΑΛΘΕΙΑ, ύψους 12 εκ.ευρώ, για τους κτηνοτρόφους νησιωτικών περιοχών, που ψηφίστηκε μεν πριν δύο χρόνια, αλλά δεν έχει πληρωθεί.
«Οι πρόσφατες εξαγγελίες του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από την Κρήτη για καθιέρωση της αναλογικότητας με βάση το δυναμικό του κάθε νησιού, αλλά και χωρίς να διασαλευτεί η δημοσιονομική πειθαρχία και η ταυτόχρονη δήλωση περί αναζήτησης χρηματοδοτικών πηγών, δημιουργούν σοβαρά ερωτηματικά τόσο για τη συνέχεια και επέκταση του μέτρου, όσο και ως προς τη δυνατότητα για την πλήρη κάλυψη των ωφελούμενων στο σύνολο της νησιωτικής χώρας» σημειώνεται χαρακτηριστικά.