Άσχημη εικόνα, παρά τα εκατομμύρια…

01/07/2012 - 05:56
Με πολλά προβλήματα, αλλά και επισημαίνοντας την ανάγκη κατασκευής απαραίτητων έργων υποδομής, αναφέρεται στο λιμάνι η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), στην έκθεσή της για την κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά λιμάνια.
Αρνητική εικόνα για το λιμάνι της Μύρινας, παρά την κατασκευή του μεγάλου έργου του προσήνεμου μόλου. Με πολλά προβλήματα, αλλά και επισημαίνοντας την ανάγκη κατασκευής απαραίτητων έργων υποδομής, αναφέρεται στο λιμάνι η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), στην έκθεσή της για την κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά λιμάνια. Οι συγκεκριμένες παρατηρήσεις της έκθεσης της ΠΕΠΕΝ έχουν ήδη κοινοποιηθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, αν και παραδέχεται ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις σε αρκετά λιμάνια της χώρας, υπάρχουν ακόμη πολλά προβλήματα τα οποία παραμένουν άλυτα.

Όμως εξαιρετική αίσθηση έχουν προκαλέσει τα σχόλια της ΠΕΠΕΝ για το έργο του προσήνεμου μόλου, το οποίο περιγράφει ως έργο με αμφίβολα αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα αναφέρεται: «Ένα μεγάλο έργο σε κόστος ολοκληρώθηκε με αμφίβολα όμως αποτελέσματα. Η κατασκευή του νέου λιμενοβραχίονα έγινε για να προστατευθεί το λιμάνι από τους δυτικούς ανέμους, δεν πιστεύουμε όμως ότι ο στόχος επετεύχθη.»

Για τις χερσαίες εγκαταστάσεις
Σχετικά με το θέμα που συζητείται έντονα τα τελευταία χρόνια στη Λήμνο και αφορά στην κατασκευή των χερσαίων εγκαταστάσεων στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου, η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού τονίζει στην έκθεσή της, ότι «με την καθιέρωση πλέον ως επιβατηγό λιμάνι την περιοχή του Αγίου Νικολάου, απαιτείται άμεσα κατασκευή αίθουσας αναμονής, σκιάδων και χώρων υγιεινής. Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες.».
Ας σημειωθεί ότι η άμεση ανάγκη κατασκευής του συγκεκριμένου έργου τονίστηκε στις πρόσφατες συνεδριάσεις και του Δημοτικού Συμβουλίου Μύρινας και του Νομαρχιακού Συμβουλίου Λέσβου. Συγκεκριμένα, μέσω του επαρχείου της Λήμνου, διατέθηκε σε πρώτη φάση το ποσό των 100.000 ευρώ στο Λιμενικό Ταμείο Λήμνου, εκ των οποίων τα 26.700 ευρώ διατέθηκαν για μόνιμη φωτοσήμανση και το υπόλοιπο πόσο, μαζί με πίστωση ύψους 50.000 ευρώ που χρηματοδότησε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, θα προχωρήσουν στην αγορά στεγάστρων και μιας προσωρινής αίθουσας αναμονής.
«Πήραμε απόφαση - δήλωσε στο «Ε» ο έπαρχος Λήμνου, Δημήτρης Σάραγκας - για τα συγκεκριμένα που χρήζουν άμεσης ανάγκης, να κατασκευαστούν. Όπως είπα και στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, θεωρώ ότι το έργο πρώτης προτεραιότητας είναι η κατασκευή των χερσαίων εγκαταστάσεων στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου, ένα έργο που δεν έχει ξεκινήσει ούτε καν η μελέτη του και θα πρέπει άμεσα να προχωρήσουν οι διαδικασίες, και για τη χρηματοδότησή της, και για την άμεση κατασκευή των απαραίτητων για τη λειτουργία του λιμανιού έργων υποδομής.»

Μια λυόμενη αίθουσα…
Με στόχο την άμεση προμήθεια και εγκατάσταση μιας λυόμενης αίθουσας για να λειτουργήσει εκεί προσωρινά ως χώρος υποδοχής και αναμονής των επιβατών, το Λιμενικό Ταμείο Λήμνου θα προχωρήσει στην υπογραφή προγραμματικής σύμβασης, κάτι που ο δήμαρχος Μύρινας και πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Λήμνου, Νάσος Σκαμάγκης, δηλώνει στο «Ε» ότι θα συμβεί μέσα στις επόμενες ημέρες. «Βρισκόμαστε - τονίζει ο κ. Σκαμάγκης - στη φάση της υπογραφής προγραμματικής σύμβασης για την προμήθεια μια λυόμενης αίθουσας, η οποία θα τοποθετηθεί πριν από το καλοκαίρι στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου. Έτσι, έστω και προσωρινά, θα λυθεί το πρόβλημα, καθώς μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ένας χώρος για την υποδοχή των επιβατών. Επίσης έχουμε πάρει απόφαση και για την τοποθέτηση προσκρουστήρων.»
Αξίζει να σημειωθεί ότι η έκθεση συντάσσεται από την ΠΕΠΕΝ κάθε διετία, από τις παρατηρήσεις που καταθέτουν οι Έλληνες πλοίαρχοι και, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής: «Ο στόχος μας δεν είναι να καταγγείλουμε τους υπευθύνους για τα κακώς κείμενα στα λιμάνια της χώρας αλλά, σαν οι κατ’ εξοχήν χρήστες αυτών, να καταθέσουμε την αναμφισβήτητη εμπειρία μας βοηθώντας στη λύση των προβλημάτων.»
Η ΠΕΠΕΝ επισημαίνει ότι δεν υπάρχει απαίτηση και στο τελευταίο «μικρονήσι» να δημιουργηθεί λιμάνι ευρωπαϊκών προδιαγραφών, προσθέτει όμως ότι είναι κρίμα και άδικο ακόμη και κάποια μεγάλα νησιά να είναι ουσιαστικά χωρίς λιμάνι.
Στις παρατηρήσεις των πλοιάρχων βρίσκονται κυρίως τα σχόλια που αφορούν στην προστασία των λιμανιών, την ασφαλή τους πρόσθεση, αλλά και την εξυπηρέτηση σε περισσότερα του ενός πλοία, όπου «σχεδόν σε όλα, εκτός ελαχίστων, εκλείπει η δυνατότητα πρυμνοπλαγιοδέτησης τόσο των συμβατικών πλοίων, όσο και των ταχυπλόων. Είναι πολύ σημαντικό για ένα πλοίο σε ένα λιμάνι να μπορεί να δέσει με ασφάλεια, να αποεπιβιβάσει επιβάτες, να φορτοεκφορτώσει οχήματα, αλλά και να παραμείνει σ’ αυτό αν χρειασθεί. Οι προσκρουστήρες που υπάρχουν στις προβλήτες είναι ελαστικά αυτοκινήτων και σε κάποια λιμάνια δεν υπάρχουν καθόλου.»
Σχετικά με τις χερσαίες εγκαταστάσεις, σε αρκετά λιμάνια διαπιστώθηκε ότι δε διαθέτουν το ανάλογο χερσαίο χώρο, «ώστε να εξυπηρετηθούν τα οχήματα που πρόκειται να φορτωθούν στα πλοία. Σε πολλά λείπουν σκιάδες και οι χώροι υγιεινής δε μας τιμούν, ενώ τέλος, επειδή σχεδόν όλα τα λιμάνια είναι ταυτόχρονα επιβατηγά, εμπορικά, αλιευτικά καταφύγια, αλλά και μαρίνες, απαιτείται καλύτερη αστυνόμευση και τάξη.».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey