![Emprosnet_Logo_no_background_new.png](/images/Emprosnet_Logo_no_background_new.png)
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα σε ΔΕΠΑ και «Attica Group»
Μια είδηση που πέρασε στα ψιλά της ειδησεογραφίας τον προηγούμενο μήνα ήταν η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΠΑ και της «Attica Group» για χρήση φυσικού αερίου από επιβατηγά πλοία. Από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου στην ακτοπλοΐα, προκειμένου να μειωθούν οι δαπάνες για καύσιμα των πλοίων κι έτσι να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Ωστόσο μέχρι σήμερα οι σχεδιασμοί αυτοί δεν έχουν υλοποιηθεί.
Μια είδηση που πέρασε στα ψιλά της ειδησεογραφίας τον προηγούμενο μήνα ήταν η υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΠΑ και της «Attica Group» για χρήση φυσικού αερίου από επιβατηγά πλοία. Από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου στην ακτοπλοΐα, προκειμένου να μειωθούν οι δαπάνες για καύσιμα των πλοίων κι έτσι να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Ωστόσο μέχρι σήμερα οι σχεδιασμοί αυτοί δεν έχουν υλοποιηθεί.
Αν η συνεργασία των δύο εταιρειών έχει ευτυχή κατάληξη, ίσως να δουν καλύτερες μέρες τα νησιά, διότι ενδέχεται να δούμε μείωση του κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων για επιβάτες και οχήματα. Βέβαια για να χρησιμοποιηθεί το LNG στα πλοία της ακτοπλοΐας απαιτείται να γίνουν μεγάλες επενδύσεις σε εγκαταστάσεις τροφοδοσίας αλλά και στη διαμόρφωση των κατάλληλων χώρων στα πλοία για να αποθηκεύεται το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Επίσης, πολύ θετικές θα είναι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον, αφού η καύση του φυσικού αερίου δίνει πολύ περιορισμένα καυσαέρια.
Το μνημόνιο συνεργασίας προβλέπει ότι οι δύο εταιρείες θα προβούν στην από κοινού μελέτη των παραμέτρων και των προϋποθέσεων για τη χρησιμοποίηση του LNG σε πλοία του στόλου της «Attica Group» και με βάση τα συμπεράσματα που θα προκύψουν θα αποφασίσουν την περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας τους.
Συνεργασία με ορίζοντα...
Συγκεκριμένα, η ΔΕΠΑ και η «Attica Group» συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Pοseidon Med II», το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως κύριου καύσιμου για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού των πλοίων με LNG.
Το έργο, συντονιστής του οποίου είναι η ΔΕΠΑ, έχει διάρκεια πέντε χρόνια και λήγει στο τέλος του 2020. Συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος και τα λιμάνια τα οποία περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα είναι του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Βενετίας, της Ηγουμενίτσας και της Λεμεσού.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 53.279.405 ευρώ και συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (διευκόλυνση «Συνδέοντας την Ευρώπη») ενώ το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από τους 26 εταίρους του προγράμματος που αφορούν επιχειρήσεις σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία. Στόχος είναι ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών για τη χρήση του LNG ως καύσιμου στα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός εφοδιαστικού δικτύου για τη μεταφορά και διανομή LNG καθώς και τη δημιουργία μιας σωστά οργανωμένης και βιώσιμης αγοράς.
Η ΔΕΠΑ σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι η χρήση φυσικού αερίου στη ναυτιλία προσφέρει στο ναυτιλιακό κλάδο δυνατότητες προστασίας του περιβάλλοντος, η οποία, εάν συνοδευθεί από ταυτόχρονη σημαντική μείωση του κόστους λειτουργίας, θα ανοίξει νέους ορίζοντες για τον κλάδο.
Η χρήση φυσικού αερίου διασφαλίζει τη συμμόρφωση προς την υφιστάμενη νομοθεσία σχετικά με την περιεκτικότητα των καυσίμων πλοίων σε θείο καθώς και την από 27.10.2016 απόφαση του «Ιnternational Μaritime Οrganization» (ΙΜΟ) για την υιοθέτηση σε ευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα του ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο από την 1η Ιανουαρίου 2020. Ταυτόχρονα, προσφέρει καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση και με άλλες εκπομπές αερίων ρύπων και πέραν των νομοθετικών υποχρεώσεων.