Ώρες για το ακτοπλοϊκό

01/07/2012 - 05:56
Χρειάστηκαν 3,5 ώρες για να αποφασισθεί ότι το Νομαρχιακό Συμβούλιο Λέσβου, στηρίζει τον αγώνα των Λημνιών για αξιοπρεπείς ακτοπλοϊκές συνδέσεις με την ηπειρωτική Ελλάδα και τη Λέσβο.
Χρειάστηκαν 3,5 ώρες συζήτησης στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Λέσβου, το βράδυ της Τετάρτης, για να αποφασισθεί ότι το ανώτερο συλλογικό όργανο της αυτοδιοίκησης στο νομό στηρίζει τον αγώνα των Λημνιών για αξιοπρεπείς ακτοπλοϊκές συνδέσεις με την ηπειρωτική Ελλάδα και τη Λέσβο. Μάλιστα, στο τέλος της συζήτησης του θέματος οι περισσότεροι από τους νομαρχιακούς συμβούλους δε γνώριζαν ποια ακριβώς ήταν η απόφαση που λήφθηκε, δηλαδή ποια αιτήματα υιοθέτησε το Συμβούλιο για την ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λήμνου. Η μόνη παράταξη που μειοψήφησε ήταν της ΝΑΣ, η οποία δήλωσε ότι στηρίζει τους αγώνες των κατοίκων της Λήμνου και διεκδικεί το δεύτερο σε μέγεθος νησί του νομού να έχει καθημερινή απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Αθήνα.

Μεγάλο μέρος της συζήτησης αναλώθηκε στην εσωτερική αντιπαράθεση που υπήρξε στη Λήμνο για το ποιος φορέας θα ηγηθεί των κινητοποιήσεων. Οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης κατηγορούσαν τον έπαρχο Δημήτρη Σάραγκα ότι δε λειτουργεί συλλογικά και ότι έχει υποβαθμίσει το Επαρχιακό Συμβούλιο. Επίσης τον κατηγόρησαν ότι ήρθε σε αντιπαράθεση με τους κατοίκους του νησιού, οι οποίοι στήριξαν την κινητοποίηση που διοργάνωσε η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα της Λήμνου.
Ο έπαρχος υποστήριξε ότι η Επιτροπή είναι κομματικά καθοδηγούμενη από τη νομαρχιακή επιτροπή του ΠΑΣΟΚ στη Λήμνο και την αντιπρόεδρο του Επιμελητηρίου Φωτεινή Στεφανιδάκη. Επίσης ανέφερε σειρά μεθοδεύσεων που έγιναν, προκειμένου ο ίδιος να μη μιλήσει, ούτε καν να χαιρετίσει στην κινητοποίηση. Αν και είχε δεχθεί, όπως και οι δήμαρχοι, ότι δε θα ηγηθούν της κινητοποίησης.
Όλες αυτές είναι αναφορές που έγιναν από τον κ. Σάραγκα προκειμένου να δικαιολογήσει την απόφασή του να μη συμμετάσχει ο ίδιος στην κινητοποίηση, αν και οι υπηρεσίες του επαρχείου είχαν κλείσει. Ιδιαίτερα επικριτικός κατά του κ. Σάραγκα ήταν ο νομαρχιακός σύμβουλος της παράταξης «Ελπίδα και προοπτική για τα νησιά μας» Σάββας Βαρελτζής.
Ο νομάρχης Παύλος Βογιατζής, με ήπια παρέμβασή του, προσπάθησε να δείξει στον κ. Σάραγκα ότι ήταν λάθος του η μη συμμετοχή του, ωστόσο ο κ. Σάραγκας επέμενε στην άποψή του.

Κριτική

Κριτική από την πλευρά της αντιπολίτευσης ασκήθηκε και στη νομαρχιακή αρχή επειδή δεν είναι όσο θα έπρεπε διεκδικητική στο θέμα αυτό. Ο νομάρχης απάντησε ότι δεν είναι η νομαρχία που αποφασίζει τη δρομολόγηση των πλοίων, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι το ακτοπλοϊκό είναι ένα θέμα για το οποίο γίνονται ενέργειες συνεχώς, τόσο από τον ίδιο, όσο και από τους δύο έπαρχους που υπήρχαν επί των ημερών του, Δημήτρη Σάραγκα και Θεόδωρο Μπαβέα.
Η πρόταση του έπαρχου Λήμνου ήταν:
- Να υπάρχουν τρία απευθείας επιδοτούμενα δρομολόγια από Λαύριο για Άι-Στράτη - Λήμνο το χειμώνα και πέντε το καλοκαίρι.
- Από τα δρομολόγια που εκτελεί το «Ταξιάρχης» προς τη Λήμνο να βγει η προσέγγιση στο Σίγρι στα δύο από τα τρία δρομολόγια.
- Να φύγει το «Παναγία Σουμελά» από τις γραμμές της Λήμνου.
- Να γίνονται γνωστά από την αρχή, κάθε χρόνο, τα πλάνα των δρομολογίων των πλοίων, ώστε να μπορούν να προγραμματίσουν τις διακοπές τους οι τουρίστες.

Κι άλλα αιτήματα
Στα παραπάνω ο νομάρχης προσέθεσε το αίτημα να καταγγείλει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου τη σύμβαση με το «Παναγία Σουμελά». Επίσης δήλωσε ότι είναι υπέρ της εξίσωσης του κόστους μεταφοράς με την ηπειρωτική Ελλάδα (μεταφορικό ισοδύναμο).
Εκ μέρους της ΝΑΣ ο Βαγγέλης Παλαιολόγος είπε ότι η λύση βρίσκεται στη δημιουργία ενιαίου φορέα μεταφορών, με δημόσιο χαρακτήρα, που θα διασφαλίζει γρήγορες, ασφαλείς και φθηνές ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Κατάγγειλε δε, ότι την πολιτική του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας τη χαράσσουν οι εφοπλιστές και όχι οι ανάγκες των νησιωτών.
Ο Μιχάλης Μαμάκος, μεταξύ άλλων, κατήγγειλε την απουσία του υπουργείου Αιγαίου. Τα βασικά σημεία της πρότασης του ήταν τα εξής:
- Να εξασφαλιστούν σύγχρονα και αξιόπλοα, και ασφαλή πλοία για τα νησιά.
- Να υπάρχει ανταπόκριση των δρομολογίων ώστε να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό.
- Να εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο.
- Να δοθούν ειδικά κίνητρα για τη δρομολόγηση ταχύπλοων πλοίων.
- Να λειτουργήσει ελεγκτικός μηχανισμός στις ακτοπλοϊκές γραμμές.
- Να δημιουργηθεί συνεταιριστική ναυτιλιακή εταιρεία.
 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey