![Emprosnet_Logo_no_background_new.png](/images/Emprosnet_Logo_no_background_new.png)
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Για την επέκταση του Lidl κατά 800 τ.μ.
Ως τελειωμένη υπόθεση θεωρεί το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Λέσβου την επέκταση του καταστήματος Lidl που βρίσκεται στην περιοχή του Καρά Τεπέ Μυτιλήνης.
Ως τελειωμένη υπόθεση θεωρεί το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Λέσβου την επέκταση του καταστήματος Lidl που βρίσκεται στην περιοχή του Καρά Τεπέ Μυτιλήνης.
Κι αυτό, γιατί όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δ.Σ. το βράδυ της Δευτέρας, το αίτημα από την επιχείρηση έχει κατατεθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο και κατά συνέπεια εκτιμάται ότι έχει παρέλθει κάθε χρονικό περιθώριο που είχε δυνατότητα ο Δήμος να εκφράσει την αντίθεσή του στην επέκταση του καταστήματος.
Όπως τόνισε ο Νίκος Αθανάσης είναι η δεύτερη φορά που για το ίδιο ζήτημα ο Δήμος Λέσβου δεν ενημερώνει έγκαιρα το Επιμελητήριο και το θέμα φθάνει να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο μετά την παρέλευση της προθεσμίας, μέσα στην οποία ο Δήμος είχε τη δυνατότητα να εκφράσει θετική ή αρνητική γνώμη για το σχεδιασμό της επιχείρησης.
Η πρώτη φορά που ακολουθήθηκε αυτή η τακτική ήταν η περίπτωση του σούπερ μάρκετ AB Βασιλόπουλος που άνοιξε πριν από λίγους μήνες στην ίδια περιοχή.
Στην ουσία το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου θεωρεί ότι ο Δήμος Λέσβου ακολουθεί παρελκυστική τακτική που εξυπηρετεί τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Διότι σύμφωνα με τον νόμο αν ο Δήμος δεν απαντήσει στο αίτημα μιας επιχείρησης για επέκταση των εγκαταστάσεών της πέραν των 500 τ.μ. μέσα σε 40 ημέρες, θεωρείται πως έχει δώσει θετική απάντηση.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βαγγέλης Μυρσινιάς ανέφερε πως το Επιμελητήριο στην ουσία ενημερώθηκε από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης για το αίτημα του Lidl μία ημέρα πριν από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Τότε επικοινώνησε με το Δήμο και ζήτησε να παρουσιάσει τις θέσεις του Επιμελητηρίου για το θέμα. Την ημέρα που ήταν προγραμματισμένη η συνεδρίαση του συμβουλίου το Επιμελητήριο ενημερώθηκε πως δεν επρόκειτο να συζητηθεί το θέμα. Παρ’ όλα αυτά αντιπροσωπία του Επιμελητηρίου και του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης παρέστησαν στη συνεδρίαση.
Ο πρώην πρόεδρος του Επιμελητηρίου Θράσος Καλογρίδης τόνισε ότι μετά την αλλαγή του νόμου που έγινε το 2011 τα επιμελητήρια και οι εμπορικοί σύλλογοι δε συμμετέχουν στις επιτροπές που γνωμοδοτούν γι’ αυτά τα ζητήματα. Γι’ αυτό και δεν υπάρχει ενημέρωση για τα αιτήματα επέκτασης και δημιουργίας νέων πολυκαταστημάτων και σούπερ μάρκετ.
Το μέλος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου και Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λέσβου Κίμων Καζάζης τόνισε ότι στο ευρύ κοινό έχει δημιουργηθεί η εντύπωση πως έχει καταργηθεί ο περιορισμός που θέλει τα καταστήματα να έχουν συνολική έκταση 500 τ.μ. (εκθεσιακό χώρο και αποθήκη μαζί). Κι αυτή η εντύπωση διευκολύνει όσους προωθούν τις επεκτάσεις. Ο κ. Καζάζης υπογράμμισε πως η εντύπωση αυτή είναι λανθασμένη.
Τελικά αποφασίστηκε να γίνει μια καμπάνια ενημέρωσης των κατοίκων της πόλης και του νησιού για τις επιπτώσεις που έχει η δημιουργία νέων πολυκαταστημάτων και σούπερ μάρκετ στη Μυτιλήνη.
Διότι η δημιουργία τέτοιων καταστημάτων οδηγεί σε κλείσιμο πολλές μικρές εμπορικές επιχειρήσεις. Ιδιαίτερα για την περίπτωση του Lidl τονίστηκε ότι θίγει σειρά εμπορικών επιχειρήσεων αφού εκτός από τρόφιμα, πουλάει παπούτσια, ρούχα, εργαλεία, οικοδομικά υλικά, ήδη για το αυτοκίνητο κλπ.
Το Επιμελητήριο θα επιδιώξει το Δημοτικό Συμβούλιο να λάβει απόφαση κατά της επέκτασης του Lidl παρότι θεωρεί πως από την στιγμή που έχει παρέλθει η προθεσμία των 40 ημερών, κανείς δεν μπορεί να σταματήσει την επέκταση.
Κατά την άποψη του Επιμελητηρίου μία αρνητική απόφαση θα ανακόψει τις διαθέσεις και άλλων επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ που θέλουν να δημιουργήσουν καταστήματα στην περιοχή της Μυτιλήνης ή να επεκτείνουν υφιστάμενα καταστήματα.