Ουδέν νεώτερον από το… ακτοπλοϊκό μέτωπο!

01/07/2012 - 05:56
Καμμία εξέλιξη δεν υπάρχει στην αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών αναγκών της Λήμνου με περισσότερα πλοία. Τα όσα ακούγονται, απλά δημιουργούν εντυπώσεις στην κοινή γνώμη του νησιού.
Καμμία ουσιαστική εξέλιξη δεν υπάρχει στην αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών αναγκών της Λήμνου με περισσότερα πλοία. Τα όσα ακούγονται, γράφονται ή ανακοινώνονται αυτή την εβδομάδα το μόνο που κάνουν είναι να δημιουργούν εντυπώσεις στην κοινή γνώμη του νησιού. Τις τελευταίες ημέρες ακόμα και το «Ε» γίνεται αποδέκτης παραπόνων Λημνιών και τουριστών που ζουν στη βόρειο Ελλάδα και θέλουν να ταξιδέψουν προς Λήμνο και Λέσβο.

Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής εγκαλεί τη ΝΕΛ για τη μη πραγματοποίηση δρομολογίων του «Αίολος Κεντέρης Ι» από Καβάλα προς Μύρινα - Μυτιλήνη - Χίο. Όμως, την ίδια ώρα η ΝΕΛ, με έγκριση των αρμόδιων κρατικών και λιμενικών αρχών, έχει δρομολογήσει το πλοίο στα Επτάνησα και τις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας. Κι εδώ τίθεται το εύλογο ζήτημα, πώς είναι δυνατόν να εγκρίνεται η δρομολόγηση του πλοίου σε Επτάνησα και Ιταλία την ώρα που έχει εγκριθεί η δρομολόγησή του στο βόρειο Αιγαίο;
Επιπλέον, η ΝΕΛ υπογραμμίζει ότι η δρομολόγηση του πλοίου στο βόρειο Αιγαίο ήταν αδύνατη από τη στιγμή που το Λιμεναρχείο Χίου δήλωσε ότι δεν υπάρχει χώρος ελλιμενισμού του κατά τις νυχτερινές ώρες. Δηλαδή όταν προσεγγίζουν το λιμάνι άλλα πλοία της ακτοπλοΐας.
Από τα δύο παραπάνω στοιχεία προκύπτει το συμπέρασμα πως εγκρίθηκε η δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης Ι» στα Επτάνησα διότι δεν μπορούσε να δρομολογηθεί στο βόρειο Αιγαίο.
Χθες, η Γενική Γραμματεία Αιγαίου έδωσε στη δημοσιότητα επιστολή προς τη θυγατρική τής ΝΕΛ C-Link Ferries, με την οποία ζητάει να επιστρέψει το «Ταξιάρχης» στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος, δίνοντας έτσι συνέχεια στην αντιπαράθεσή της με τη Ναυτιλιακή. Παράλληλα, ο Δήμος Λήμνου ζητάει την παρέμβαση του εισαγγελέα.

Στη Λέσβο

Χθες το βράδυ, στη συνεδρίαση της διοικητικής επιτροπής του Επιμελητηρίου Λέσβου, το θέμα που έχει δημιουργηθεί επρόκειτο να το θέσει ο οικονομικός επόπτης, Γιάννης Σαμιώτης, ο οποίος δήλωσε στο «Ε» ότι η ζημία που έχουν υποστεί η Λήμνος και η Λέσβος από τη μείωση του εσωτερικού τουρισμού είναι πολύ μεγάλη.
Ο κ. Σαμιώτης επρόκειτο να προτείνει το Επιμελητήριο Λέσβου να προσκαλέσει άμεσα σύσκεψη, στην οποία θα πάρουν μέρος ο γενικός γραμματέας Αιγαίου, Δημήτρης Χαλκιώτης, η ΝΕΛ και οι τουριστικοί πράκτορες, με στόχο να βρεθεί μια άμεση λύση στο πρόβλημα. Κατά την άποψή του, αυτό που μπορεί να γίνει τούτη τη στιγμή είναι η έκτακτη δρομολόγηση του «Μυτιλήνη» για ενάμιση με δύο μήνες, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στον κόσμο να ταξιδέψει από τη Θεσσαλονίκη προς τη Μύρινα και τη Μυτιλήνη.
Το ίδιο αίτημα υιοθέτησε και ο βουλευτής Σπύρος Γαληνός με ερώτηση που κατάθεσε προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Η ΝΕΛ βλέπει θετικά το αίτημα αυτό, αρκεί να λαμβάνει επιδότηση κατά τη διάρκεια της έκτακτης δρομολόγησης. Η εταιρεία, πάντως, έως χθες το μεσημέρι δεν είχε λάβει κανένα αίτημα για έκτακτη δρομολόγηση του «Μυτιλήνη».
Ναυτιλιακοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι το προηγούμενο διάστημα έγινε διαγωνισμός γι’ αυτήν τη γραμμή, όμως το μίσθωμα που προσέφερε η Γενική Γραμματεία Αιγαίου ήταν τόσο χαμηλό, που έκανε ασύμφορη τη δρομολόγηση πλοίου. Έτσι ο διαγωνισμός κρίθηκε άγονος.

Κι από Σεπτέμβρη αγωγές

Ο κ. Σαμιώτης τονίζει πως «οι τουριστικοί πράκτορες της Λέσβου και της Λήμνου, τα ξενοδοχεία και όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εξυπηρέτηση των τουριστών, έχουν υποστεί μεγάλες ζημίες. Η απώλεια του επισκεπτών από τη βόρειο Ελλάδα στερεί το “οξυγόνο” στα νησιά μας. Γι’ αυτό και το Σεπτέμβριο, όταν θα έχουμε όλα τα απαραίτητα στοιχεία, θα στραφούμε με αγωγές κατά παντός υπευθύνου.».
Από την παραπάνω δήλωση προκύπτει ότι θα ζητηθούν αποζημιώσεις για απώλειες εσόδων από τη ΝΕΛ και από τα αρμόδια κρατικά όργανα.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey