Στα 11,6 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της Ελλάδας στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου του 2009, σημειώνοντας μείωση κατά 4,2 δισ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008, όπως προκύπτει από στοιχεία της κοινοτικής στατιστικής υπηρεσίας Eurostat.
11,6 δις το εμπορικό έλλειμμα
Στα 11,6 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της Ελλάδας στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου του 2009, σημειώνοντας μείωση κατά 4,2 δισ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008, όπως προκύπτει από στοιχεία της κοινοτικής στατιστικής υπηρεσίας Eurostat, που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα στις Βρυξέλλες. Οι ελληνικές εξαγωγές ανήλθαν σε 5,8 δισ. ευρώ, οι εισαγωγές στα 17,4 δισ. ευρώ και το εμπορικό έλλειμμα μειώθηκε από 15,8 δισ. ευρώ σε 11,6 δισ. ευρώ.
Καύσιμα: Σκαρφαλώνει η αμόλυβδη
Άνοδο της τάξης του 1,09%, παρουσίασε την τελευταία εβδομάδα, η τιμή πώλησης της αμόλυβδης βενζίνης σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Όπως ανακοίνωσε, χθες, το Υπουργείο Ανάπτυξης, ο μέσος όρος της λιανικής τιμής πώλησης της αμόλυβδης (95 οκτανίων 10 ppm), με βάση δειγματοληψία με καταγραφή τιμών σε περίπου 2.300 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα (Παρασκευή 14 Αυγούστου 2009), διαμορφώθηκε στα 1,111 ευρώ ανά λίτρο, σε σχέση με το μέσο όρο της προηγούμενης Παρασκευής, που ήταν 1,099 ευρώ ανά λίτρο.
Ζητείται παράταση
Σε μία όσο το δυνατό μεγαλύτερη παράταση για τη μείωση του ελλείμματος κάτω από το 3% του ΑΕΠ, προσδοκά το οικονομικό επιτελείο προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο νέων εισπρακτικών μέτρων από το 2010. Δεδομένα για τη σύνταξη του προσχεδίου του προϋπολογισμού 2010, είναι δύο: Η ελληνική οικονομία θα καταγράψει για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια, αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, ενώ το έλλειμμα θα ξεπεράσει το 5% του ΑΕΠ.
Στο τέλος του 2010, η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ
Τη χρονική μετάθεση του εγχειρήματος ιδιωτικοποίησης της ΔEΠA, φέρονται να εισηγούνται στο Υπουργείο Οικονομίας, οι σύμβουλοι αποκρατικοποίησης, οι οποίοι διαπιστώνουν σοβαρά νομικά εμπόδια. Οι δυσκολίες συνδέονται κυρίως με τη θυγατρική εταιρεία ΔEΣΦA, η οποία ελέγχει το σύνολο των εγχώριων υποδομών για τη μεταφορά του φυσικού αερίου, τον τερματικό σταθμό της Pεβυθούσας και τις διεθνείς διασυνδέσεις φυσικού αερίου, και αποτελεί το πιο ελκυστικό περιουσιακό στοιχείο της ΔEΠA. Όμως το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, περιορίζει τη δυνατότητα επενδυτή στο μετοχικό του κεφάλαιο, στο 49% και μάλιστα χωρίς δικαίωμα συμμετοχής στο μάνατζμεντ τουλάχιστον μέχρι το 2015, στοιχείο που λειτουργεί αποθαρρυντικά για τους επενδυτές, που επιδιώκουν ισχυρό ρόλο στο μάνατζμεντ.
Τέλη «φωτιά» σε Ι.Χ. και κινητά
«Τρέχει» από την 1η Αυγούστου, η αύξηση των τελών στην κινητή τηλεφωνία (με σύνδεση και με κάρτα) ενώ το Νοέμβριο μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας, θα έλθει το νέο χαράτσι στα Ι.Χ., όπως διευκρινίστηκε από το Υπουργείο Οικονομίας. Πιο αναλυτικά, με το ειδικό σήμα τελών κυκλοφορίας του 2010 και των επόμενων ετών, θα εισπράττεται ο ειδικός φόρος στα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών. Ειδικότερα ο νέος ετήσιος ειδικός φόρος ξεκινάει από 150 και φθάνει τα 650 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος.