Η ανάταξη των οικονομικών μεγεθών τής ΝΕΛ περνάει μέσα από την αύξηση του τζίρου της. Σε αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε και η διοίκηση της ΝΕΛ. Φέτος στο πρώτο τρίμηνο του χρόνου διαπιστώνουμε διπλασιασμό του τζίρου της εταιρείας.
Εδώ και ενάμιση χρόνο γράφουμε ότι η ανάταξη των οικονομικών μεγεθών τής ΝΕΛ περνάει μέσα από την αύξηση του τζίρου της. Σε αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε και η διοίκηση της ΝΕΛ από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας στα χέρια της. Φέτος στο πρώτο τρίμηνο του χρόνου διαπιστώνουμε διπλασιασμό του τζίρου της εταιρείας, οπότε κατά συνέπεια μπορούμε να πούμε ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο. Αυτό δε σημαίνει ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα για τη ΝΕΛ. Οι υψηλές τιμές των καυσίμων, η οικονομική κρίση και η δίνη στην οποία έχει περιέλθει η ακτοπλοΐα δυσκολεύουν τις προσπάθειες για ανάταξη της εταιρείας.
Ο τζίρος του ομίλου τής ΝΕΛ το πρώτο τρίμηνο του 2011 αυξήθηκε στα 14,86 εκατ. ευρώ, από τα 7,44 εκατομμύρια που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2010. Παρά την αύξηση του τζίρου, ο όμιλος κατέγραψε ζημίες, οι οποίες ανήλθαν στα 11,98 εκατ. ευρώ, από τα 7,46 εκατ. ευρώ που ήταν ένα χρόνο πριν. Οι ζημίες οφείλονται στην αύξηση των δαπανών για καύσιμα και αναλώσιμα υλικά (από τα 4,73 εκατ. ευρώ στα 12,32 εκατ. ευρώ), αλλά αυξήθηκαν και οι δαπάνες για το προσωπικό (από τα 3,38 εκατομμύρια στα 6,085 εκατομμύρια). Μεγάλη κάμψη καταγράφει το χρηματοοικονομικό κόστος του ομίλου, που υποχώρησε από το 1,68 εκατ. ευρώ στα 0,97 εκατ. ευρώ.
Ίδια κεφάλαια και δάνεια
Το ίδια κεφάλαια του ομίλου, λόγω των ζημιών, περιορίστηκαν στα 61,13 εκατ. ευρώ στις 31 Μαρτίου, από τα 73,11 εκατ. ευρώ που ήταν στο τέλος τού 2010. Οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις τής ΝΕΛ παραμένουν πολύ υψηλές - στα 115,84 εκατομμύρια από 116,135 εκατομμύρια. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις είναι στα 27,69 εκατ. ευρώ, από 31,60 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις ανέρχονται στα 143,54 εκατ. ευρώ, από 147,73 εκατομμύρια ευρώ που ήταν στο τέλος τού 2010. Οι συνολικές υποχρεώσεις είναι 2,41 φορές μεγαλύτερες από τα ίδια κεφάλαια του ομίλου, γεγονός που δείχνει ότι το βάρος των δανείων παραμένει πολύ μεγάλο για τη ΝΕΛ, με το μεγαλύτερο μέρος των μακροπρόθεσμων τραπεζικών υποχρεώσεων να είναι πληρωτέο πέραν της πενταετίας.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι τα 11,76 εκατ. ευρώ του τζίρου από ναύλους που έκανε ο όμιλος, προέκυψαν από ακτοπλοϊκές δραστηριότητες στην Ελλάδα και τα 2,935 εκατομμύρια προήλθαν από τις δραστηριότητες στο εξωτερικό. Αντίστοιχα, οι ζημίες από τις δραστηριότητες στην Ελλάδα ανήλθαν στα 5,52 εκατ. ευρώ και οι ζημίες από τις δραστηριότητες στο εξωτερικό στο 1,33 εκατομμύριο.
Τα χρέη του Δημοσίου
Μεγάλη αύξηση παρουσιάζουν τα μεγέθη του λογαριασμού «Απαιτήσεις Πελατών» του ομίλου. Συγκεκριμένα, από τα 15,50 εκατ. ευρώ που ήταν στα τέλη του προηγούμενου χρόνου, έφθασαν στα 23,03 εκατ. ευρώ στα τέλη του περασμένου Μαρτίου. Δηλαδή μέσα σε οκτώ μήνες αυξήθηκαν κατά 7,53 εκατομμύρια. Στις οικονομικές καταστάσεις τής ΝΕΛ υπογραμμίζεται πως στα 23,03 εκατ. ευρώ περιλαμβάνονται απαιτήσεις 5,81 εκατ. ευρώ από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ένα ποσό 3,63 εκατομμυρίων από το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Εν ολίγοις, συνολικά το Ελληνικό Δημόσιο οφείλει στη ΝΕΛ 9,44 εκατ. ευρώ.
ΝΕΛ και στις εμπορικές μεταφορές
Στις 4 Ιανουαρίου 2011 η ΝΕΛ ίδρυσε την εταιρεία Pantheon Marine LTD, που έχει έδρα της τα νησιά Marshall. Η Pantheon Marine LTD απέκτησε το πλοίο «Julia», το οποίο μετονόμασε σε «Trader», και πρόκειται για πλοίο μεταφοράς γενικού φορτίου-εμπορευματοκιβωτίων.
Ο στόλος τής ΝΕΛ
Οι συνεχείς ναυλώσεις πλοίων έχουν ανατρέψει ριζικά την εικόνα του στόλου τής ΝΕΛ.
Ο ιδιόκτητος στόλος της εταιρείας αποτελείται από τα πλοία «Μυτιλήνη», «Θεόφιλος», «Ταξιάρχης», «Αίολος Κεντέρης», «Αίολος Κεντέρης Ι», «Αίολος Κεντέρης ΙΙ», «Παναγία Θαλασσινή», «Παναγία Πάρου» και το «Trader».
Επιπλέον, η εταιρεία με τη μορφή εφοπλισμού ενέταξε στο στόλο της τα επιβατηγά/οχηματαγωγά συμβατικά πλοία «European Express», «Aqua Jewel», «Aqua Maria», «Aqua Spirit», «Πηνελόπη» (έως το τέλος του Απριλίου), «Arberia» (έως το τέλος Ιανουαρίου), «Olympus» (πρώην «Ropax II»), «Aqua Hercules» (πρώην «Ropax I») και «Κωνσταντίνος Γ.», τα επιβατηγά/οχηματαγωγά ταχύπλοα «Αλκυόνη» και «Κυκλάδες Εξπρές», καθώς επέκτεινε και τις δραστηριότητές της στη μεταφορά εμπορευμάτων με τα Ro-Ro πλοία «Μύκονος», «Ιππότης» και «Κολοσσός».