Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Στη 1 χθες το μεσημέρι ανακοινώθηκε η απόρριψη της συμφωνίας εξυγίανσης της ΝΕΛ. Η σχετική αίτηση είχε συζητηθεί από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης στις 5 Οκτωβρίου. Ωστόσο η απόφαση εκδόθηκε μόλις χθες. Το Δ.Σ. της εταιρείας αναμένεται άμεσα να προσφύγει κατά της απόφασης, επιδιώκοντας η συμφωνία εξυγίανσης να γίνει δεκτή από το Εφετείο.
Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση φέρνει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση τη ΝΕΛ. Καθώς είναι απόλυτα βέβαιο πως όλοι οι προμηθευτές της θα απαιτούν να πληρώνονται τοις μετρητοίς. Επιπλέον ο όμιλος θα πρέπει να επιδιώξει εκ νέου την προσωρινή προστασία από τους πιστωτές της μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό. Αν δεν δοθεί η προσωρινή προστασία, θα γίνουν άμεσα απαιτητές όλες οι οφειλές και η ΝΕΛ θα καταρρεύσει. Με τραγικά αποτελέσματα για τα νησιά, τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές - πιστωτές του ομίλου.
Η απόφαση δημοσιεύθηκε με πολύμηνη καθυστέρηση και στο ξεκίνημα της περιόδου που οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου τους. Δηλαδή λίγο πριν η ΝΕΛ αρχίσει να παίρνει ανάσες μετά από ένα εξαιρετικά δύσκολο και τραυματικό χειμώνα. Σε εξαιρετικά δεινή θέση βρίσκονται και οι εργαζόμενοι του ομίλου της εταιρείας των οποίων η πληρωμή των δεδουλευμένων καθυστερεί επί μήνες. Η αποδοχή της συμφωνίας εξυγίανσης, σε συνδυασμό με τη θερινή αύξηση του μεταφορικού έργου, μαζί με κάποια χρηματοδότηση από πιστωτικά ιδρύματα, αναμένονταν να οδηγήσει σε πληρωμή μέρους των οφειλομένων. Η αρνητική απόφαση κάνει απίθανο το ενδεχόμενο χρηματοδότησης της ΝΕΛ από τράπεζα. Κατά συνέπεια, οι ήδη δύσκολες ημέρες που περνούν οι εργαζόμενοι του ομίλου, αναμένεται να γίνουν ακόμη δυσκολότερες.
Η ακόμη μεγαλύτερη ένταση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο όμιλος της, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα επηρεάσουν και τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών του Βορείου Αιγαίου με τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα. Τώρα που τα νησιά αναμένουν έσοδα από τις αφίξεις τουριστών Ελλήνων και αλλοδαπών.
Υπό τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται, τίθεται με επιτακτικό τρόπο ζήτημα επιβίωση του ομίλου.
Η απόφαση
Από την απόφαση προκύπτει ότι το δικαστήριο δεν πείσθηκε για τη βιωσιμότητα του σχεδίου που παρουσίασε η ΝΕΛ. Εκτίμησε πως δεν διατυπώθηκε με συγκεκριμένο τρόπο πως η παραχώρηση των ταχυπλόων της ΝΕΛ στις πιστώτριες τράπεζες, δεν θα βλάψει την παραγωγική διαδικασία της. Η ΝΕΛ έχει εξηγήσει πως τα πλοία αυτά είναι παροπλισμένα και ήδη έχουν αντικατασταθεί στις γραμμές που εξυπηρετούσαν, από άλλα ναυλωμένα πλοία.
Χαρακτηριστική είναι η διατύπωση στο ακόλουθο απόσπασμα της απόφασης: «Η προαναφερόμενη εκτίμηση (σ.σ. η διατήρηση των εσόδων από την αξιοποίηση ναυλωμένων πλοίων) είναι αόριστη και δεν αποτελεί συγκεκριμένη απάντηση στο ανησυχητικό γεγονός του ιδιαίτερα βραχύχρονου χρονικού διαστήματος, στο οποίοι οι πιστώτριες τράπεζες έχουν την δυνατότητα να ανακοινώσουν και να ασκήσουν τα εν λόγω δικαιώματα (σ.σ. να πάρουν τα πλοία) και δεν πονηθεί ένα σχέδιο, με συγκεκριμένες δράσεις (έρευνα και προσυμφωνία για το είδος των πλοίων που θα ναυλωθούν, χρόνος κατάρτισης της ναύλωσης και θέση αυτών στην λειτουργία των γραμμών)».
Κύκλοι της ΝΕΛ αναφέρουν ότι ζητήθηκε από την εταιρεία να της δοθεί περιθώριο 10 ημερών για να δώσει πρόσθετες διευκρινήσεις στο συγκεκριμένο ζήτημα. Όμως το αίτημα απορρίφθηκε. Ο όμιλος εκτιμά πως στο Εφετείο η παραπάνω απόφαση θα ανατραπεί. Το ζήτημα βέβαια είναι η ΝΕΛ να αντέξει στις πιέσεις που δέχεται και να φθάσει μέχρι την εξέταση του αιτήματος της στο Εφετείο.