
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Διαμαρτυρίες από τους ακτοπλόους
Τις τρεις προηγούμενες ημέρες, η Π.Ν.Ο. πραγματοποίησε σειρά καταλήψεων στους καταπέλτες πλοίων της ακτοπλοΐας, διεκδικώντας να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους ναυτικούς που εργάζονται πέντε ως επτά μήνες απλήρωτοι.
Τις τρεις προηγούμενες ημέρες, η Π.Ν.Ο. πραγματοποίησε σειρά καταλήψεων στους καταπέλτες πλοίων της ακτοπλοΐας, διεκδικώντας να καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους ναυτικούς που εργάζονται πέντε ως επτά μήνες απλήρωτοι.
Η αρχή έγινε από τα πλοία «Βιτσέντζος Κορνάρος» και «Άγιος Γεώργιος», που βρίσκονταν στο λιμάνι του Πειραιά. Στη συνέχεια οι κινητοποιήσεις επεκτάθηκαν και στα πλοία που ελλιμενίζονται στο Λαύριο και τη Ραφήνα.
Προβλήματα από τις κινητοποιήσεις αντιμετώπισαν και τα πλοία τής ΝΕΛ, αλλά τελικά οι διαβεβαιώσεις της διοίκησης της εταιρείας πως θα προχωρήσει σε πληρωμές, έγιναν δεκτές και τα πλοία αναχώρησαν για τα δρομολόγιά τους.
Οι κινητοποιήσεις τής Π.Ν.Ο. είναι αποτέλεσμα της δεινής οικονομικής κατάστασης στην οποία έχουν περιέλθει οι ναυτικοί και οι οικογένειές τους.
Οι κινητοποιήσεις αυτές δείχνουν την τραγική κατάσταση που βρίσκεται ένας κλάδος στρατηγικής σημασίας για την οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών.
«Θαύμα…»
Την ημέρα που ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις τής Π.Ν.Ο., ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλης Σακέλλης, περιέγραφε με δραματικούς τόνους την κατάσταση του κλάδου στο 2ο Ναυτιλιακό Συνέδριο του «Maritime Economies», που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Χαρακτηριστικά ο κ. Σακέλλης είπε: «Το γεγονός ότι τα χειμερινά δρομολόγια 2012 - 2013 εκτελέστηκαν κανονικά, είναι ένα θαύμα. Οι εξαιρετικές ακτοπλοϊκές υπηρεσίες που απολαμβάνουμε μέχρι σήμερα, προσφέρονται κατά λάθος, αφού δεν έχουμε κάνει τίποτα για να τις διασφαλίσουμε.»
Αναφερόμενος στον προσφάτως ψηφισμένο νόμο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, είπε πως διαπραγματεύεται ένα πολύ μικρό μέρος του συνολικού προβλήματος. Πολύ σοβαρά θέματα όπως η μείωση του Φ.Π.Α. και ο έλεγχος των επιβαρύνσεων που επιβάλλονται στα καύσιμα, δεν αφορούν το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, αλλά άλλα υπουργεία, τα οποία δε δείχνουν το ανάλογο ενδιαφέρον.
Σε ό,τι αφορά τις υποχρεωτικές εκπτώσεις, ανέφερε ότι αυτές επιβαρύνουν τους επιβάτες που πληρώνουν κανονικό εισιτήριο. Λόγω των εκπτώσεων που κατά μέσο όρο ανέρχονται στο 50%, οι επιβάτες καταβάλλουν αυξημένο ναύλο κατά 11,55%.
Μεγάλο μέρος της ομιλίας του κ. Σακέλλη αναλώθηκε στα ζητήματα των άγονων γραμμών. Ανέφερε πως τα πράγματα στον τομέα αυτό γίνονται ανάποδα. Αντί να προσδιορίζονται οι ανάγκες και με βάση αυτές να προσδιορίζονται οι δαπάνες, γίνεται το αντίστροφο. Προσδιορίζεται το ποσό που θα δοθεί και στη συνέχεια γίνεται προσαρμογή των αναγκών με βάση τους διαθέσιμους πόρους. Γι’ αυτό προανήγγειλε πως θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των μικρών νησιών. «Οι διαγωνισμοί Δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας είναι διεθνείς και γνωρίζουμε το μηδενικό ενδιαφέρον για τη συμμετοχή ευρωπαϊκών εταιρειών και το περιορισμένο να συμμετάσχουν ελληνικές. Ήδη προκηρύσσονται γραμμές στις οποίες δε συμμετέχει κανένα πλοίο», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ.
Ακόμη ανέφερε ότι ο Σύνδεσμος εγκαίρως είχε ενημερώσει την κυβέρνηση για την αδυναμία των περισσότερων εταιρειών να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, κυρίως αυτές που αφορούν στα πληρώματα. Τέλος, υπογράμμισε πως επί μία τριετία οι ναυτιλιακές εταιρείες σήκωσαν το βάρος των συνεπειών της ελληνικής και της διεθνούς κρίσης χωρίς να υποβαθμιστούν οι προσφερόμενες υπηρεσίες και χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός. Θεωρεί όμως πως τώρα είναι η ώρα το κράτος να δείξει το κοινωνικό του πρόσωπο, εννοώντας να αναλάβει να καλύψει το πραγματικό κόστος των άγονων γραμμών.