Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Από τον Ποδηλατικό Σύλλογο Λέσβου
Την δική του παρέμβαση για το νέο Master Plan του υφιστάμενου λιμένα Μυτιλήνης κάνει ο Ποδηλατικός Σύλλογος Λέσβου σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι λύση αποτελεί η μεταφορά των εγκαταστάσεων του επιβατικού λιμένα, του εμπορικού, της φορτοεκφόρτωσης των καυσίμων, της ιχθυόσκαλας και άλλων δραστηριοτήτων στον όρμο Καρά Τεπέ στην Παναγιούδα.
Αναλυτικότερα αναφέρουν:
Ο Ποδηλατικός Σύλλογος Λέσβου (Πο.Συ. Λέσβου) με βάση τη θέληση των μελών του, αλλά και το καταστατικό του συμμετέχει και βοηθά στην καθημερινή, αστική ποδηλασία ώστε να διαδοθεί και να γίνει ασφαλέστερη.
Οι δράσεις και οι δραστηριότητες του Πο.Συ. Λέσβου προάγουν τον πολιτισμό, την ποδηλατική κουλτούρα, την χρήση του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης και αναψυχής εντός και εκτός του αστικού περιβάλλοντος, έχοντας βαθιά περιβαλλοντικές και κοινωνικές ευαισθησίες. Δεν διεκδικεί μόνο τα κοινωνικά δικαιώματα των ανθρώπων που αγαπούν το ποδήλατο, αλλά και όλων των ευάλωτων χρηστών του Δημόσιου χώρου, πεζών, ΑμεΑ, γονέων με παιδικά αμαξίδια. Μια βασική αρχή μας είναι ότι οι πολίτες, έχουν δικαίωμα στον ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ δηλαδή, εντός του αστικού δομημένου περιβάλλοντος, ώστε να αναπτύσσουν τις επαγγελματικές, αθλητικές, κοινωνικές, πολιτιστικές και άλλες δραστηριότητες.
Με ιδιαίτερη λύπη και προβληματισμό αντιληφθήκαμε την προηγούμενη εβδομάδα, ότι κατά την παρουσίαση του νέου Master Plan για τον υφιστάμενο λιμένα της Μυτιλήνης, ο Πο.Συ. Λέσβου δεν προσκλήθηκε για να εκφράσει τις απόψεις του, αλλά και των πολιτών της Μυτιλήνης και της Λέσβου που εκπροσωπούμε. Θεωρούμε ότι σε μία δημόσια παρουσίαση - διαβούλευση είναι βαθιά δημοκρατικό να εκπροσωπούνται όλοι οι φορείς και ένας από αυτούς θεωρούμε ότι πρέπει να είναι και ο ποδηλατικός σύλλογος του νησιού, ο οποίος έχει ιδιαίτερη δράση τόσο σε αθλητικές δραστηριότητες, όσο και σε πολιτιστικές, κοινωνικές εκδηλώσεις.
Για τους παραπάνω λόγους, και με αφορμή την δημόσια συζήτηση, θα θέλαμε να κάνουμε την ακόλουθη παρέμβαση, της οποίας η ρεαλιστική βάση εδράζεται κατά κύριο λόγο στην διεκδίκηση και βιώσιμη αξιοποίηση του Δημόσιου Χώρου, την βιώσιμη ανάπτυξη και κινητικότητα εντός τους αστικού ιστού της πόλης της Μυτιλήνης.
Πιστεύουμε ότι το αποτέλεσμα από την κατασκευή και λειτουργία ενός τόσο μεγάλου έργου θα είναι η ουσιαστική μείωση του Δημόσιου χώρου στην προκυμαία και το ιστορικό κέντρο και κατ επέκταση η στέρηση του χώρου αυτού, κυρίως από τους πεζούς. Παρατηρούμε ότι δεν αποφορτίζεται το φορτίο των οδικών αξόνων του παραλιακού μετώπου της πόλης μας και η επιθυμητή από όλους μας αύξηση της κινητικότητας του λιμανιού, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες θα επιφέρει κατάληψη του Δημόσιου χώρου από επιπλέον οχήματα. Αυτό δεν αποτελεί Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη, πόσο δε μάλλον Βιώσιμη Κινητικότητα. Τα έργα εντός λιμένος θα επηρεάσουν την συνολική ανάπλαση της Προκυμαίας και Πλατείας Σαπφούς; Όσο περισσότερες δραστηριότητες σχεδιαστούν και αναπτυχθούν στον υφιστάμενο λιμένα, τόσο περισσότερο θα επιδεινωθεί το υφιστάμενο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη και συγκεκριμένα το εμπορικό - ιστορικό κέντρο και η προκυμαία.
Η χωροθέτηση δραστηριότητας ελλιμενισμού πλοίων κρουαζιέρας στην εξωτερική ανατολική προβλήτα, προϋποθέτει τις εργασίες εκβάθυνσης της θαλάσσιας περιοχής πλησίον των χώρων “Μπλόκια”, της δημοτικής πλαζ Τσαμάκια, καθώς και του “Απελή”. Θα επιβαρύνει το θαλάσσιο περιβάλλον από τις εργασίες και τη χρήση του χώρου από τα κρουαζιερόπλοια. Αυτό θα μειώσει την επισκεψιμότητα των παραπάνω χώρων για κολύμπι, θα τους καταστήσει επικίνδυνους για οικογένειες, μικρά παιδιά και ηλικιωμένους, οι οποίοι τους χρησιμοποιούν για το καλοκαιρινό καθημερινό τους μπάνιο.
Διαφωνούμε στη αξιοποίηση του εσωτερικού λιμένα για σκάφη αναψυχής, τουρισμού, και αλιευτικών που θα καλύπτουν την ανοιχτή ορατότητα της θέας από τη μια πλευρά του λιμανιού στην άλλη, κάτι που θα επιφέρει δραματική αλλαγή στην αιώνια “εικόνα” της πόλης που φωτογραφίζει ο τουρίστας και αποτελεί την “εικόνα” της πόλης στο μυαλό κάθε τουρίστα. Τέτοιες αποφάσεις φέρουν αλλαγές στον τόπο μας που μετά δεν γυρίζουν πίσω!
Η εν λόγω αξιοποίηση και ανάπτυξη των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων εντός του εσωτερικού λιμένα θα ταιριάζει απόλυτα με τα σχέδια ανάπλασης της προκυμαίας; Με την ενσωμάτωση ποδηλατοδρόμου μιας λωρίδας, πλάτους για δύο κατευθύνσεις και η ανάπλαση του πεζοδρομίου είναι ένα παράδειγμα ήπιας βιώσιμης ανάπτυξης, που το υποστηρίζουμε.
Η λύση κατά την ταπεινή μας άποψη είναι, η μεταφορά κατά το δυνατόν συντομότερο, των εγκαταστάσεων του επιβατικού λιμένα, του εμπορικού, της φορτοεκφόρτωσης των καυσίμων, της ιχθυόσκαλας και άλλων δραστηριοτήτων στον όρμο Καρά Τεπέ στην Παναγιούδα, σύμφωνα με το master plan. Στον υφιστάμενο λιμένα πρέπει να γίνουν οι το δυνατόν λιγότερες επεμβάσεις.
Αυτά για να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής στην πόλη μας, να την κάνουμε πιο ελκυστική και επισκέψιμη.