Γιατί είναι περιζήτητα τα παιδαγωγικά τμήματα

01/07/2012 - 05:56
Το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων πραγματοποίησε έρευνα με δείγμα 457 φοιτητές δεύτερου, τρίτου και τέταρτου έτους για να ανιχνεύσει τους λόγους που προτιμούν οι υποψήφιοι τα τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων πραγματοποίησε έρευνα με δείγμα 457 φοιτητές δεύτερου, τρίτου και τέταρτου έτους για να ανιχνεύσει τους λόγους που προτιμούν οι υποψήφιοι τα τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης, καθώς και τους παράγοντες που διαμόρφωσαν αυτή την αντίληψη που επικρατεί σήμερα (επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας ήταν ο καθηγητής Χαρ. Κωνσταντίνου με συνεργάτη τον υποψήφιο διδάκτορα Ν. Μίχο).
Μέρος των αποτελεσμάτων παρουσίασε η Ολυμπία Λιάτσου στην «Ελευθεροτυπία».
1) Οι υποψήφιοι, σε ποσοστό 93,2%, επιλέγουν συνειδητά - και καθόλου τυχαία - να σπουδάσουν σε παιδαγωγικά τμήματα.
2) Μια αιτία που τους οδηγεί σ’ αυτή την επιλογή είναι η ανάγκη για γρήγορη επαγγελματική αποκατάσταση, σε ποσοστό 81%.
3) Ένας εξίσου σημαντικός λόγος, πλην του οικονομικού, είναι η επιθυμία να σπουδάσουν στα γνωστικά αντικείμενα των επιστημών της αγωγής, σε ποσοστό 58%, και να ασκήσουν το επάγγελμα του δασκάλου, σε ποσοστό 62,9%.
4) Η προτίμηση για τα παιδαγωγικά τμήματα αποτελεί προσωπική επιλογή των ίδιων των υποψηφίων (ποσοστό 84,5%). Συναρτάται σε μεγάλο βαθμό με την αξιολόγηση της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά εργασίας (ποσοστό 66,4%) και τη δεδομένη ανεργία που πλήττει το μεγαλύτερο ποσοστό των πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
5) Οι υποψήφιοι που φοιτούν ήδη στα παιδαγωγικά τμήματα αξιολογούν πολύ θετικά την επιλογή τους, σε ποσοστό 84,3%, θεωρώντας ότι με την εισαγωγή τους υλοποιούνται σε μεγάλο βαθμό οι αρχικοί τους στόχοι (87,4%).

Άλλαξαν τα δεδομένα…

Τα δεδομένα σε σχέση με την επαγγελματική αποκατάσταση των δασκάλων ανατράπηκαν άρδην κατά την τελευταία δεκαετία. Το επάγγελμα του δασκάλου, που μέχρι το 2000 ήταν απαξιωμένο, τόσο στην αγορά εργασίας, όσο και στη συνείδηση των υποψηφίων, αφού έπρεπε να περιμένουν πολλά χρόνια ωσότου διοριστούν, είναι τώρα μια αξιόπιστη λύση μπροστά στο φάσμα της ανεργίας που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πτυχιούχοι των ΑΕΙ.
Είναι τέτοια η ζήτηση των δασκάλων, που οι απόφοιτοι έ­φτασαν να διορίζονται σήμερα ως αναπληρωτές πριν ακόμη πάρουν το πτυχίο τους. Μεγα­λύτερο πρόβλημα εξεύρεσης δασκάλων έχουν τα ιδιωτικά σχολεία, που αναζητούν λύσεις ακόμη και με εκπαιδευτικούς που προορίζονται για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η έλλει­ψη δασκάλων έχει οδηγήσει το υπουργείο Παιδείας να περιο­ρίσει δραστικά τις αποσπάσεις τους σε διοικητικές υπηρεσίες.
Η έρευνα κατέδειξε ακόμη:
Κάθε χρόνο, την τελευταία τριετία, αποφοιτούν κατά μέ­σον όρο 1.400 φοιτητές από τα εννέα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας. Στο αντίστοιχο διάστη­μα διορίζονται ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκ­παίδευσης, κατά μέσον όρο, 2.150 κατ’ έτος. Ο αριθμός αυτός συμπληρώνεται ετησίως με περίπου 3.500 έως 5.000 ανα­πληρωτές προκειμένου να κα­λυφθούν τα κενά.
- Όλα τα παιδαγωγικά τμήμα­τα της χώρας από το 2002 και μετά δέχονται υπερδιπλάσιο αριθμό πρώτων προτιμήσεων από τους υποψηφίους.
- Παρόμοια μεγάλη ζήτηση εμφανίζουν τα παιδαγωγικά τμήματα και από ήδη πτυχιού­χους άλλων τμημάτων, οι οποί­οι στρέφονται προς αυτά μέσω κατατακτήριων εξετάσεων για να πάρουν δεύτερο πτυχίο.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey