Η ώρα των αποφάσεων για την ακτοπλοΐα

01/07/2012 - 05:56
Κρίσιμη εβδομάδα για το μέλλον της ακτοπλοΐας και την τουριστική κίνηση στα νησιά μας. Την Τετάρτη 20 Ιουλίου λήγει η προθεσμία που έδωσε η ΠΝΟ (Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία) στον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης και Ναυτιλίας Χάρη Παμπούκη.
Τετάρτη ανοίγει τα χαρτιά της η ΠΝΟ, Πέμπτη το ΣΑΣ

Κρίσιμη εβδομάδα για το μέλλον της ακτοπλοΐας και την τουριστική κίνηση στα νησιά μας. Την Τετάρτη 20 Ιουλίου λήγει η προθεσμία που έδωσε η ΠΝΟ (Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία) στον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης και Ναυτιλίας Χάρη Παμπούκη, για να λύσει το πρόβλημα της χρηματοδότησης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου, ώστε να μη μειωθούν οι συντάξεις των ασφαλισμένων του. Η ΠΝΟ πιέζεται να προχωρήσει σε απεργία από ναυτεργατικά σωματεία που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ.

Την επόμενη μέρα, την Πέμπτη 21 Ιουλίου, πρόκειται να συνεδριάσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών στον Πειραιά υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη. Η συνεδρίαση αναμένεται να είναι θυελλώδης. Η ΝΕΛ κατηγορεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ναυτιλίας ότι δεν της επιτρέπει να αυξήσει τα δρομολόγιά της για να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό. Η Hellenic Seaways, απ’ την άλλη, θεωρεί ότι η είσοδος της ΝΕΛ στη γραμμή Ικαρία - Σάμος αποτελεί αθέμιτο ανταγωνισμό και έχει καταστήσει σαφές ότι θα εγκαταλείψει τη γραμμή εάν το ΣΑΣ εγκρίνει την δρομολόγηση των πλοίων τής ΝΕΛ.
Η αντιπαράθεση των ακτοπλοϊκών εταιρειών έρχεται σε μια εποχή που η επιβατική και η μεταφορική κίνηση στις γραμμές του Αιγαίου παρουσιάζει μεγάλη πτώση.
Ήδη τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου 2011 δείχνουν ότι οι μεταφορές Ι.Χ. στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη καταγράφουν πτώση 14%. Οι μεταφορές φορτηγών καταγράφουν πτώση 17%, σύμφωνα με το χθεσινό φύλλο της «Ναυτεμπορικής». Η επιβατική κίνηση παρουσιάζει οριακή αύξηση 1,5%. Στις περισσότερες γραμμές του Αιγαίου, όμως, παρατηρείται μείωση και της επιβατικής κίνησης.
Το στοιχείο που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι η πτώση της μεταφοράς φορτηγών, καθώς είναι βασικό έσοδο για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Επίσης η μείωση στις μεταφορές φορτηγών δείχνει και την πτώση της εμπορικής κίνησης στα νησιά μας.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey