Μια μίνι συνέντευξη έδωσε στο «Ε» ο γενικός διευθυντής των Lesvoshop, Ιωάννης Τσαγγαράς, ο οποίος τα δύο τελευταία χρόνια έχει αναλάβει τη διοίκηση των καταστημάτων. Η άποψή του είναι καθαρά τεχνοκρατική και επιμελώς αποφεύγει να πάρει θέση σε πολιτικά ζητήματα.
Μια μίνι συνέντευξη έδωσε στο «Ε» ο γενικός διευθυντής των Lesvoshop, Ιωάννης Τσαγγαράς, ο οποίος τα δύο τελευταία χρόνια έχει αναλάβει τη διοίκηση των καταστημάτων. Η άποψή του είναι καθαρά τεχνοκρατική και επιμελώς αποφεύγει να πάρει θέση σε πολιτικά ζητήματα. Αίσθηση προκαλεί ότι ο κ. Τσαγκαράς δηλώνει πως δε γνωρίζει ποια είναι η ακριβής οικονομική κατάσταση της επιχείρησης. Φαίνεται ότι η απουσία μιας διοίκησης που θα ασχολείται καθημερινά και συστηματικά με την πορεία της επιχείρησης, έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην πορεία της μετά την απομάκρυνση του κ. Διακορώνα από τη θέση του προέδρου. Φυσικά, τα βάρη που είχαν συσσωρευθεί στην επιχείρηση, το διάστημα που ο κ. Διακορώνας ήταν πρόεδρος, ήταν αυτά που δρομολόγησαν την φθίνουσα πορεία της.
Κύριε Τσαγγαρά, από τη θέση του διευθυντή των Lesvoshop τα δύο τελευταία χρόνια, έχετε γνωρίσει τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους. Πιστεύεται ότι μια εμπορική επιχείρηση με τη συγκεκριμένη στόχευση έχει μέλλον στη σημερινή δύσκολη συγκυρία;
«Ειλικρινά πιστεύω ότι μια επιχείρηση εμπορίας παραδοσιακών προϊόντων και κυρίως βιολογικών προϊόντων είχε, έχει και θα έχει συνεχή ανάπτυξη, λαμβανομένου υπ’ όψιν του γεγονότος ότι απευθύνεται σε συγκεκριμένη αγορά (target group), συνήθως υψηλού οικονομικού εισοδήματος και τρόπου ζωής (lifestyle). Η συγκεκριμένη αγορά συνήθως ελάχιστα επηρεάζεται από οικονομικές κρίσεις και δυσκολίες.»
Ποια είναι, κατά την άποψή σας, η στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθηθεί το επόμενο διάστημα για την αναδιοργάνωση και επαναλειτουργία της επιχείρησης;
«Μη γνωρίζοντας την ακριβή οικονομική κατάσταση των Lesvoshop, αυτό το οποίο μπορώ να πω είναι ότι η απαιτούμενη κατά την άποψή μου στρατηγική είναι η μείωση του κόστους λειτουργίας της επιχείρησης:
- Όχι απολύσεις προσωπικού, αλλά μείωση των ωρών εργασίας.
- Συνεχής εποπτεία του προσωπικού.
- Περιγραφή εργασίας - καθηκόντων του προσωπικού (ποιος κάνει τι και πότε).
- Μείωση του λειτουργικού κόστους.
- Μείωση ωρών λειτουργίας του καταστήματος Μυτιλήνης.
- Κατάργηση συντονίστριας Αθηνών και αντικατάσταση συντονίστριας Μυτιλήνης.
- Ανά 15νθήμερο, έλεγχος του γενικού διευθυντή και των δύο καταστημάτων.
- Ενημέρωση του ταμία στο διευθυντή και του διευθυντή στον πρόεδρο.
- Ανυπακοή του προσωπικού έναντι των προϊσταμένων να σημαίνει άμεση απόλυση.
- Πληρότητα προϊόντων στο κατάστημα Αθηνών και Μυτιλήνης.
- Εβδομαδιαίος οικονομικός έλεγχος από τον αρμόδιο λογιστή.
- Άμεσα να δοθούν δεκαήμερες άδειες σε όλο το προσωπικό.»
Αν και είστε εργαζόμενος της ΑΕΝΑΛ και σίγουρα σας είναι δύσκολο να απαντήσετε, πώς κρίνετε την απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου για κλείσιμο των καταστημάτων;
«Δε μου είναι δύσκολο να σας απαντήσω. Άρχεσθαι μαθών αρχείν επιστήσει. Εάν το Νομαρχιακό Συμβούλιο θεωρεί ότι το κλείσιμο των καταστημάτων και γενικότερα της επιχειρήσεως είναι προς όφελος της νομαρχίας, αλλά κυρίως προς το οικονομικό όφελος του λεσβιακού λαού, θα ήμουν ο τελευταίος που θα έκανα κριτική στους αιρετούς εκπροσώπους του λεσβιακού λαού.»
Ποιος ήταν ο λόγος που η προσπάθεια που έγινε για ανάταξη των Lesvoshop από το 2007 έως σήμερα, δεν είχε ευτυχή κατάληξη;
«Αυτό είναι ένα ζήτημα που δεν μπορώ να σας απαντήσω, διότι ως διευθυντής της ΑΕΝΑΛ ανέλαβα από 1ης Νοεμβρίου 2008 και επομένως είναι φύσει και θέσει αδύνατον να κάνω κριτική σε προϋπάρξαντες. Αν δεν έχεις όλη την εικόνα του παζλ, αδικείς τους προϋπήρξαντες. Υπάρχουν αρμοδιότεροι να κρίνουν.»