Η συγγραφέας, λέκτορας Γλωσσολογίας και Ελληνικής Γλώσσας στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, υποστηρίζει με θέρμη την έννοια και την εφαρμογή της επικοινωνιακής εκπαίδευσης στο ελληνικό σχολείο.
ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ
Νικολέττα Τσιτσανούδη - Μαλλίδη
Μια γλωσσολογική προσέγγιση για την (προ)σχολική εκπαιδευτική διαδικασία
Εκδόσεις Λιβάνη
Αθήνα 2011, σελ.235
Επανειλημμένα ομολογείται ότι η γλώσσα των νηπίων και των παιδιών του δημοτικού σχολείου επηρεάζεται από τα κυριαρχικά μέσα μαζικής επικοινωνίας.
Εφόσον είναι έτσι, υπάρχει δυνατότητα αντιστροφής;
Η συγγραφέας, λέκτορας Γλωσσολογίας και Ελληνικής Γλώσσας στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, υποστηρίζει με θέρμη την έννοια και την εφαρμογή της επικοινωνιακής εκπαίδευσης στο ελληνικό σχολείο, με στόχο την καλλιέργεια της κριτικής ανάγνωσης της πολυτροπικής γλώσσας των Μ.Μ.Ε. και την ευρύτερη ενσωμάτωση του πολυμεσικού επικοινωνιακού γραμματισμού στη γλωσσική διδασκαλία.
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων στα παιδιά, οι οποίες θα τους επιτρέπουν στο μέλλον να υπερβαίνουν το ρόλο του ηθικού και συμμορφωμένου αποδέκτη του λόγου και της εικόνας των Μ.Μ.Ε. και να εξελίσσονται σε κριτικούς ή και ενεργούς αναγνώστες, μπορεί να επιτύχει αυτό που φαντάζει σήμερα ουτοπικό:
Τα σημερινά παιδιά - και ως αυριανοί ενήλικοι - αντί να επηρεάζονται από τα Μ.Μ.Ε. θα μπορούν να επηρεάζουν τα ίδια τα Μ.Μ.Ε..
Το βιβλίο χωρίζεται σε οκτώ κεφάλαια και το προλογίζει ο καθηγητής Αθανάσιος Νάκας.