Παράπονα για μια σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Σχολείο των παιδιών τους και επηρεάζουν την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων, αλλά και θέτουν σε κίνδυνο τα παιδιά τους, εκφράζουν οι γονείς του 6ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης.
Οι γονείς του 6ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης καταγγέλλουν άλυτα προβλήματα στο Σχολείο των παιδιών τους
Παράπονα για μια σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζει, όπως λένε, το Σχολείο των παιδιών τους, εκφράζουν οι γονείς του 6ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης. Παρ’ όλο που τα σοβαρά κτηριακά ζητήματα που είχαν παρουσιαστεί, προσφάτως επιδιορθώθηκαν με κονδύλια της αρμόδιας Σχολικής Επιτροπής, υπάρχουν όπως οι ίδιοι υποστηρίζουν χρόνια θέματα που παραμένουν άλυτα και επηρεάζουν την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων, αλλά και θέτουν σε κίνδυνο τα παιδιά τους.
Από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, μετά και τις συνενώσεις που αποφασίστηκαν την περασμένη άνοιξη, το 6ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης έχει ενσωματώσει πλέον τους μαθητές του πρώην 14ου Δημοτικού Σχολείου κι έχει ενταχθεί σε πιλοτικό πρόγραμμα. Δίπλα ακριβώς στις τάξεις που κάνουν μάθημα οι μαθητές του, στεγάζονται και τα νήπια του 4ου Νηπιαγωγείου.
Μέχρι και πριν από λίγες εβδομάδες, λόγω επισκευών που πραγματοποιούνταν στον όροφο του κτηρίου του Σχολείου από τη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι 225 μαθητές του 6ου Δημοτικού έκαναν μάθημα στο κτήριο του παλιού 14ου. Τα όποια προβλήματα είχαν προκύψει από αυτήν τη μεταφορά, αποκαταστάθηκαν και οι μαθητές επέστρεψαν στις κανονικές τους τάξεις, ωστόσο όπως επιμένουν οι γονείς υπάρχουν κι άλλα θέματα, που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Το βάφουν μόνοι τους
Όπως εξήγησε στο «Ε» ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, Παναγιώτης Θεοδοσίου, μπορεί μεν το κτήριο να επισκευάστηκε, αλλά παραδόθηκε άβαφτο από την αρμόδια επιτροπή του Δήμου. Έτσι, όπως λέει ο ίδιος, οι όποιες εργασίες βαψίματός του γίνονται τώρα με έξοδα και προσωπική εργασία των μελών του Συλλόγου, αλλά και τη διήμερη βοήθεια που τους παρείχε υπάλληλος του Δήμου.
Ο κ. Θεοδοσίου κάνει λόγο και για το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργούσε η μέχρι τώρα έλλειψη βιβλίων, μια και σ’ αυτήν ερχόταν να προστεθεί το ότι δε λειτουργούν τα φωτοτυπικά μηχανήματα του Σχολείου, για τις τουαλέτες με συρόμενη πόρτα που προορίζονται για τους μαθητές του συστεγαζόμενου Νηπιαγωγείου, οι οποίες ωστόσο βρίσκονται μέσα στο χώρο του Δημοτικού, αλλά και για τους σχολικούς τροχονόμους, που παραμένουν απλήρωτοι εδώ και πολύ καιρό.
Ζήτημα ασφάλειας για τους μαθητές τίθεται, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, από ορισμένα δέντρα της αυλής του Σχολείου, τα οποία έχουν κριθεί επικίνδυνα από τη δασική υπηρεσία. Όπως εξηγεί, πέρυσι είχε σπάσει ένα κλαδί ενός από τους ευκαλύπτους της αυλής, ενώ τα παιδιά εμφανίζουν συχνά αλλεργία από τις κάμπιες των πεύκων. Ωστόσο για την κοπή τους χρειάζεται άδεια και αυτό είναι κάτι πολυέξοδο για το Σύλλογο.
«Έχουμε ενημερώσει το Δήμο, και εγγράφως και με προσωπικές επαφές, για το ζήτημα των δέντρων, αλλά δε γίνεται τίποτα», αναφέρει ο κ. Θεοδοσίου. «Γνωρίζουμε πως υπάρχει μια εκκρεμής μελέτη για τη διαμόρφωση του αύλειου χώρου του Σχολείου και κατά τη γνώμη μας το να εντάξεις το έργο σε κάποιο πρόγραμμα δεν είναι θέμα χρημάτων, αλλά ικανότητας.»
Το εξωτερικό και το εσωτερικό του παλιού Νηπιαγωγείου, που σταδιακά καταρρέει
Πρόβλημα η συστέγαση με τα νήπια
Αυτό όμως που αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για μαθητές και γονείς είναι, όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου, η συνύπαρξη των μαθητών του 6ου Δημοτικού Σχολείου με αυτούς του 4ου Νηπιαγωγείου. Όπως εξηγεί, υπάρχουν τάξεις που λειτουργούν δίπλα-δίπλα, με αποτέλεσμα οι μεγαλύτεροι μαθητές να ενοχλούνται από τη φασαρία που προκαλούν τα νήπια, ειδικά κατά το διάλειμμά τους. Λόγω αυτού, εξ άλλου, η διευθύντρια του Σχολείου, Αικατερίνη Στρατάκη, έκανε αίτημα στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να τελειώνουν την ίδια ώρα τα δύο Σχολεία. Το αίτημα μπορεί να έγινε δεκτό, για τους γονείς όμως τίθεται και θέμα επάρκειας αιθουσών για τα μαθήματα του Δημοτικού, που από φέτος λειτουργεί ως Πρότυπο και με επιπλέον μαθήματα, όπως Εικαστικά, Πληροφορική κ.ά.. Αίθουσα Πληροφορικής υπάρχει, αλλά οι γονείς υποστηρίζουν πως χρειάζεται άλλη μία, αφού οι μαθητές είναι πλέον πολλοί.
«Το Νηπιαγωγείο χωροταξικά έχει δημιουργήσει πρόβλημα στην επάρκεια των αιθουσών και κατά τη γνώμη μας δεν είναι σωστό να συγχρωτίζονται μωρά δημοτικού με νήπια», αναφέρει ο ίδιος.
Ως λύση στο παραπάνω πρόβλημα, ο κ. Θεοδοσίου προτείνει την επισκευή των παλιών αιθουσών του Νηπιαγωγείου, που παραμένουν αναξιοποίητες και σε πολύ άσχημη κατάσταση, αφού οι σοβάδες της οροφής έχουν φύγει από διάφορα σημεία.
«Μηχανικός της Πολεοδομίας έχει βγάλει ακατάλληλο το παλιό κτήριο του Νηπιαγωγείου, μηχανικός του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων το είχε κρίνει επισκευάσιμο. Εκκρεμεί τώρα γνωμοδότηση από μηχανικό του Δήμου που ζητήσαμε εμείς. Κανένας δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά με τα θέμα. Αν θέλουν να έχουν τόσο μεγάλα σχολεία, θα πρέπει και να τα φροντίζουν και όχι ο Σύλλογος να υποκαθιστά την Πολιτεία.»
Μπορεί τα περισσότερα δομικά προβλήματα να έχουν αποκατασταθεί, εξακολουθούν όμως να παραμένουν ορισμένες «ατέλειες» στο εσωτερικό του κτηρίου
«Δεν υπάρχουν χρήματα»
«Το Νηπιαγωγείο απαντά στις ανάγκες της περιοχής, θα πρέπει να βλέπουμε τη συνολική εικόνα και όχι την εφήμερη», απαντά η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Τασούλα Τσολερίδου. «Οι αίθουσες επαρκούν και το Νηπιαγωγείο θα παραμείνει εκεί μέχρι να επισκευαστεί το διπλανό κτήριο.»
Το ότι δεν μπορούν να διατεθούν άλλα χρήματα για επισκευές ή λειτουργικά έξοδα του 6ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης τονίζει, από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Λέσβου, Κώστας Φραγκόπουλος, που υποστηρίζει παράλληλα πως το παλιό κτήριο του Νηπιαγωγείου είναι αυθαίρετο και δεν μπορούν να γίνουν επεμβάσεις.
«Η λύση που πρότεινα εγώ στο θέμα της συνύπαρξης με το Νηπιαγωγείο, παρ’ όλο που δεν είναι αρμοδιότητά μου, ήταν να μεταφερθούν τα παιδιά του Δημοτικού στο βάθος και να έρθουν μπροστά τα νήπια», αναφέρει ο ίδιος. «Όσον αφορά στην αυλή, δεν είναι θέμα της δικής μου Επιτροπής, που μπορεί να υλοποιεί έργα μέχρι ένα συγκεκριμένο ποσό για κάθε σχολική μονάδα. Επισκευάσαμε και μονώσαμε την οροφή και ό,τι γίνεται τώρα, γίνεται μετά από συνεννόηση με το Σύλλογο Γονέων. Από τη στιγμή που δεν έχουμε άλλα χρήματα, τι να κάνουμε; Θα κοιτάξουμε ένα μόνο σχολείο, από τα 40 που έχει η Λέσβος; Θα έχουμε σχολεία… δύο ταχυτήτων;»