Το παιδί και το παιχνίδι (ηλικία δύο έως πέντε ετών) (β΄ μέρος)

01/07/2012 - 05:56
Το παιδί των πέντε χρόνων πρέπει ήδη να έχει ΜΑΘΕΙ ότι το παιχνίδι ακολουθεί κανόνες από όλους τους συμπαίκτες. Αυτό έχει σημασία από το ξεκίνημα του παιχνιδιού μέχρι τότε που τελειώνει. Μεθοδεύει τη συμπεριφορά του και μόνο έτσι νιώθει ασφαλές το παιδί.
ΕΞΥΠΝΟ ΠΑΙΔΙ

Αγαπητοί μου αναγνώστες,
Το παιδί των πέντε χρόνων πρέπει ήδη να έχει ΜΑΘΕΙ ότι το παιχνίδι ακολουθεί κανόνες από όλους τους συμπαίκτες. Αυτό έχει σημασία από το ξεκίνημα του παιχνιδιού μέχρι τότε που τελειώνει. Μεθοδεύει τη συμπεριφορά του και μόνο έτσι νιώθει ασφαλές το παιδί.
Στα πέντε του χρόνια, το παιδί κοινωνικοποιείται: δραστηριοποιείται στην ομάδα, θέλει να έχει φιλικές σχέσεις με τα παιδιά και ζητά επιβεβαίωση από τους ενήλικες. Μόλις αρχίσει να κοιτάει στα μάτια αυτόν που του μιλάει, τότε πια έχει επαρκή αυτοπεποίθηση.
Έτσι είναι έτοιμο για τη σχολική ζωή. Είναι έτοιμο να περιεργαστεί, να δοκιμάσει, να αλλάξει τη χρήση όχι μόνο των παιχνιδιών του, αλλά και των εργαλείων των ενηλίκων, όπως π.χ. το χειρόφρενο. Γι’ αυτό προσοχή: ΠΟΤΕ δεν πρέπει να μένει μόνο του στο αυτοκίνητο.
Παρατηρεί τη φωτιά και πειραματίζεται, πόσο επικίνδυνη είναι. Σίγουρα πολλοί θα θυμούνται τότε που π.χ. ένα παιδί προκάλεσε πυρκαγιά στις κουρτίνες του σαλονιού ή στις κούτες της αποθήκης του σχολείου του. Οι γονείς οφείλουν να βάζουν όρια στη συμπεριφορά του παιδιού, να είναι ψύχραιμοι και να είναι πάντα δίπλα του. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα παιδιά πέντε ετών εξετάζουν το κορμάκι τους και χαίρονται αυτό το παιχνίδι. Αλίμονο στη μαμά που όταν πληροφορηθεί αυτό το γεγονός, αντί να εξηγήσει στο παιδί κάποιες λεπτομέρειες, του δώσει χαστούκι. Τότε καμμία επικοινωνία, ούτε διαπαιδαγώγηση υπάρχει.

Η ολοκλήρωση της ωριμότητας του παιδιού εκφράζεται μόλις αρχίσει να δοκιμάζει διαφορετική αντίδραση για την ίδια πράξη του γονιού. Τότε, αρχίζει να διαπιστώνει αυτό που ταιριάζει περισσότερο στο χαρακτήρα του. Αποκτά προσωπικότητα.
Η μάθηση από το νήπιο των εκπαιδευτικών παιχνιδιών με σωστά οργανωμένο τρόπο και με συγκεκριμένη μέθοδο, έχει καθοριστική σημασία στη μάθηση της ύλης του δημοτικού σχολείου. Είναι απαραίτητο το πέρασμα από όλα τα στάδια ικανοτήτων, στην κάθε ηλικία. Εάν, για παράδειγμα, ένας τρίχρονος γιος αποκτήσει υπερβολικό άγχος για να έχει συνεχή επιτυχία στα παιχνίδια - επειδή ο πατέρας του έδειξε ότι μόνο έτσι θα τον αγαπάει -, τότε είναι σίγουρο ότι θα προκληθεί ανασφάλεια, συναισθηματικές δυσκολίες και αποτυχία στην Α΄ δημοτικού.
Συμπερασματικά λοιπόν, η χαρά, η ευτυχία και η επιτυχία του παιδιού στο σχολείο και στην καθημερινότητα εξαρτώνται από πολλούς και ποικίλους παράγοντες. Στα τρία προηγούμενα δημοσιεύματα, στα φύλλα τού «Ε» της Τετάρτης, δόθηκε θεωρητικά η εξέλιξη της ψυχολογικής ωριμότητας έως τα έξι χρόνια. Από την επόμενη εβδομάδα, θα εξετάζουμε πρακτικά κάθε έναν από τους παράγοντες επιρροής στην ανάπτυξη του παιδιού -αγάπη, αδέλφια, διαζύγιο, οικονομικά- και τα συμπτώματά τους -ψυχολογική ισορροπία, υπερκινητικότητα, φτωχό λεξιλόγιο, δυσλεξία. Εσείς μπορείτε να στέλνετε τις απορίες και τα σχόλια στο mail που αναφέρεται παρακάτω.
Η ευχή μου είναι να βρούμε λύσεις για τα παιδιά μας - γιατί και τα αγαπάμε, και έχουμε υποχρέωση για την ευτυχία τους.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey