Ενδιαφέρουν...

01/07/2012 - 05:56
Με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ, εορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Σεπτεμβρίου η Παγκόσμια Ημέρα της Δημοκρατίας.
Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Δημοκρατίας στα σχολεία
Με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ, εορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Σεπτεμβρίου η Παγκόσμια Ημέρα της Δημοκρατίας.
Στις 16 Σεπτεμβρίου 1997 το Συμβούλιο της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης, στην οποία συμμετέχουν 150 εθνικά κοινοβούλια και επιπλέον οκτώ συνδεδεμένα μέλη, υιοθέτησε την «Οικουμενική Διακήρυξη για τη Δημοκρατία».
Το Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με τη Βουλή των Ελλήνων, συμμετέχοντας στον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας της Δημοκρατίας, διοργανώνει το Μάρτιο διαγωνισμό έκθεσης ή/και ζωγραφικής για τους μαθητές των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, για δύο διδακτικές ώρες, θα γράψουν έκθεση με θέμα «Λέξεις και σκέψεις για τη Δημοκρατία».
Οι μαθητές της Ε΄ τάξης, για δύο διδακτικές ώρες, θα ζωγραφίσουν σε χαρτί διαστάσεων 25X35 με θέμα: «Η Δημοκρατία σε μια ζωγραφιά».
Οι μαθητές της Γ΄ γυμνασίου και Β΄ λυκείου για δύο διδακτικές ώρες θα γράψουν έκθεση με θέμα: «Το Κοινοβούλιο εκλέγεται από τους πολίτες για να εκφράζει τη δημοκρατική τους βούληση, να προασπίζεται και να προωθεί το δημόσιο και εθνικό συμφέρον. Αφού λάβετε υπόψη σας τα παραπάνω, να γράψετε ένα άρθρο στο οποίο θα εκφράζετε τη γνώμη σας για το Ελληνικό Κοινοβούλιο και θα προτείνετε τρόπους βελτίωσης του ρόλου του, αν κρίνετε πως αυτό είναι αναγκαίο» (400 - 500 λέξεις περίπου).
Η βράβευση όλων των μαθητών, δημοτικών σχολείων, γυμνασίων και λυκείων, των οποίων τα έργα θα επιλεγούν από κάθε περιφερειακή διεύθυνση, θα γίνει από κοινού από τον πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων και την υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σε ημερομηνία η οποία θα ανακοινωθεί. Τα βραβεία αθλοθετούνται από τη Βουλή των Ελλήνων.

Αναντικατάστατος ο ρόλος του βιβλίου
Όσοι γράφουν στο χέρι και διαβάζουν από βιβλίο αντί για οθόνη, μαθαίνουν καλύτερα. Στη διαπίστωση αυτή κατέληξαν Νορβηγοί ερευνητές, μετά από πειράματα με δύο ομάδες εθελοντών, οι οποίοι κλήθηκαν να μάθουν να γράφουν σε μία γλώσσα με άγνωστο αλφάβητο, η οποία περιλάμβανε 20 γράμματα. Η μία ομάδα μάθαινε διαβάζοντας από βιβλίο και γράφοντας με το χέρι και η άλλη με πληκτρολόγιο υπολογιστή, διαβάζοντας από οθόνη. Μετά από ενάμιση μήνα, διαπιστώθηκε ότι η πρώτη ομάδα πήγε καλύτερα. Οι ερευνητές σημειώνουν ότι η παραδοσιακή γραφή και ανάγνωση ενεργοποιούν περισσότερο τις αισθήσεις και δίνουν εντονότερα σήματα ανάδρασης από τους μύες και τις άκρες των δακτύλων, με συνέπεια να ενισχύεται πιο αποτελεσματικά ο εγκεφαλικός μηχανισμός μάθησης. Μια δεύτερη έρευνα που έγινε στις ΗΠΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας στην τάξη είναι καλύτερες στο να αποτυπώνουν τις γνώσεις στο νου των μαθητών, σε σχέση με σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους.
(Από το διαδίκτυο)

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey