«Στηριζόμαστε στις αξίες μας και όχι σε δανεικά…»

01/07/2012 - 05:56
«Θα τα καταφέρουμε αν πιστέψουμε όλοι στις δυνάμεις μας», είπε χθες το πρωί απ’ τη Μύρινα ο κ. Παπανδρέου, που λίγο αργότερα παρέστη στην παρουσίαση της καινοτόμου δράσης «Ψηφιακό Σχολείο».
Δέκα μήνες μετά την επίσκεψή του στη Λέσβο, τα Θεοφάνεια, ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου επέλεξε τη Λήμνο για να στείλει ακόμη ένα μήνυμα αισιοδοξίας σε όλη τη χώρα. «Θα τα καταφέρουμε αν πιστέψουμε όλοι στις δυνάμεις μας και έχουμε αυτοπεποίθηση για την πατρίδα μας», είπε χθες το πρωί απ’ τη Μύρινα ο κ. Παπανδρέου, που λίγο αργότερα παρέστη στην παρουσίαση της καινοτόμου δράσης «Ψηφιακό Σχολείο».

Ο πρωθυπουργός, εκφράζοντας τη χαρά του που γιόρτασε μαζί με τους κατοίκους της Λήμνου την 98η επέτειο απελευθέρωσης του νησιού, τόνισε ότι «ο κάθε τόπος στη χώρα μας έχει και τις ομορφιές του, αλλά κι ένα τεράστιο παραγωγικό και ανθρώπινο δυναμικό που δεν έχει αξιοποιηθεί και αναδειχθεί».
«Αρκεί να απελευθερώσουμε αυτό το δυναμικό από κακώς κείμενα και να στηριχθούμε σε διαχρονικές αξίες και παραδόσεις που υπάρχουν στην κοινωνία μας, για την ανάπτυξη του τόπου, στηριζόμενοι στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και όχι σε δάνειες δυνάμεις», υπογράμμισε αμέσως μετά, για να σημειώσει με έμφαση ότι «αυτό κάνουμε, κι αν πιστέψουμε όλοι στις δυνάμεις μας, εάν έχουμε αυτή την αυτοπεποίθηση για την πατρίδα μας, θα τα καταφέρουμε».

Θέμα συγκοινωνιών
Ο κ. Παπανδρέου, που έφτασε νωρίς το πρωί στο νησί, παρακολούθησε τη δοξολογία στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδας και στη συνέχεια κατέθεσε στεφάνι στο Μνημείο των πεσόντων κατά την απελευθέρωση της Λήμνου. Παρακολούθησε ακολούθως τη μαθητική και στρατιωτική παρέλαση, ενώ στη συνέχεια συμμετείχε στην επίσημη παρουσίαση της ψηφιακής διάστασης του Νέου Σχολείου, από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Τον πρωθυπουργό συνόδευαν ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και βουλευτής του νομού Λέσβου, Νίκος Σηφουνάκης, η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, και η υφυπουργός Εύη Χριστοφιλοπούλου, η γενική γραμματέας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, Σοφία Θεολογίτου, η περιφερειακή διευθύντρια Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, Ματούλα Κοντέλλη, καθώς επίσης και ο υποψήφιος περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Νάσος Γιακαλής, ο οποίος είχε και συνάντηση μαζί του. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Γιακαλής ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για θέματα που απασχολούν την περιοχή, δίνοντας έμφαση κυρίως στο ζήτημα των συγκοινωνιών, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα συγκριτικά πλεονεκτήματα όλων των νησιών.
Ο πρωθυπουργός κατά την ολιγόωρη παραμονή του είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους δημάρχους και τους φορείς της Λήμνου και να ακούσει τα αιτήματα των επαγγελματιών που του έθεσαν η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μύρινας κι εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Φωτεινή Στεφανιδάκη, ο πρόεδρος της Ένωσης Συνεταιρισμών Λήμνου, Σάββας Βαρελτζής, καθώς και εκπρόσωποι των αλιέων του νησιού, που έθεσαν το θέμα της διακοπής της αλιείας με τράτες που πλήττει καίρια το εισόδημά τους.


Παρουσιάστηκε στη Λήμνο η ψηφιακή διάσταση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης για το Νέο Σχολείο
Τα πάντα με ένα… κλικ


Το εγκαινιασμένο σχολικό συγκρότημα του Μούδρου φιλοξένησε την παρουσίαση ενός μεγάλου εγχειρήματος που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, του «ψηφιακού» σχολείου, το οποίο και θα αποτελέσει το κύριο «έρεισμα» του Νέου Σχολείου. Για την ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου μίλησαν η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Βασίλης Κουλαϊδής, οι οποίοι και ανακοίνωσαν την ψηφιακή πλατφόρμα που τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://digitalschool.ypaideias.gr/
Η παρουσίαση έγινε χθες το μεσημέρι στο ΓΕΛ - ΕΠΑΛ Μούδρου, παρουσία του πρωθυπουργού, της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ μεταδόθηκε απ’ ευθείας σε ζωντανή σύνδεση μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
Η υπουργός συνεχάρη τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τού ΓΕΛ - ΕΠΑΛ Μούδρου για το Σχολείο τους, το οποίο χαρακτήρισε φωτεινό παράδειγμα, ενώ παρουσιάζοντας την ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου ανέφερε ότι «σήμερα η Τεχνολογία στο σχολείο είναι όπως το μολύβι, το χαρτί, το βιβλίο».
«Το στοίχημα για το υπουργείο Παιδείας δεν είναι να έχουν κομπιούτερ τα σχολεία, ούτε να γίνεται το μάθημα της Πληροφορικής. Είναι κάτι πολύ πιο σημαντικό: Η πληροφορική και το διαδίκτυο να αποτελούν εργαλείο για όλα τα μαθήματα και σε όλους τους τρόπους διδασκαλίας», είπε η υπουργός, δίνοντας το στίγμα της προωθούμενης μεταρρύθμισης.
Δίνοντας μια σαφή εικόνα των δυσκολιών που προκύπτουν στην πορεία για το «ψηφιακό» σχολείο, η κ. Διαμαντοπούλου ανέφερε πως υπάρχει σήμερα ένα 32% των εκπαιδευτικών που έχουν εκπαιδευτεί, ένα 30% που δε γνωρίζουν - κατά δήλωσή τους - και ένα ποσοστό 30% που είναι πολύ εξελιγμένοι στη χρήση των νέων τεχνολογιών. Περίπου το 40% των σχολείων έχει ιστοσελίδα, αλλά όχι πάντα ενεργή. Υπάρχει, δε, ένα μικρό ποσοστό εκπαιδευτικών που έχει και προσωπική σελίδα.



Σε μία τριετία…
«Ξέροντας ποια είναι η σημερινή κατάσταση, έχουμε κάνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Σε τρία χρόνια, με την ειδική εκπαίδευση και ειδική επιμόρφωση που θα κάνουμε, όλοι οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα εργαλεία του διαδικτύου, ώστε η χώρα να μπει στη νέα εποχή», είπε η υπουργός, παραχωρώντας το λόγο στον κ. Κουλαϊδή, που παρουσίασε την ψηφιακή πλατφόρμα και τη χρηστικότητά της, τόσο στη μελέτη των μαθημάτων όσο και στην ανεύρεση επιπρόσθετου υλικού για την κατανόηση των διδακτικών αντικειμένων. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην ηλεκτρονική υποστήριξη που θα έχουν από φέτος οι μαθητές της Γ΄ λυκείου σε βασικά μαθήματα κατά την προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές, ενώ τόνισε πως «χρησιμοποιούμε τους υπολογιστές ως εργαλείο για να μαθαίνουμε περισσότερα και πιο ευχάριστα· μετατρέπουμε το σχολείο σε ένα χώρο χαράς και δημιουργίας».

Υπέρ του μαθητή
H χρήση των νέων τεχνολογιών παρουσιάστηκε ως ο καταλύτης για το σύνολο των αλλαγών που θα φέρει η μεταρρύθμιση του Νέου Σχολείου στην εκπαίδευση, αφού σε αυτές θα στηριχθεί το περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών και της σχολικής γνώσης, η διδασκαλία, αλλά και οι σχέσεις εκπαιδευτικών και μαθητών, όπως και των γονιών με το σχολείο.
Από το υπουργείο, η ουσιαστική ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία όλων των μαθημάτων, αλλά και στη σχολική ζωή ευρύτερα, χαρακτηρίστηκε ως η βασική πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα το Ψηφιακό Σχολείο, ενώ δόθηκαν παραδείγματα για την υστέρηση της χώρας μας σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Όπως τονίστηκε, άλλωστε, «το “ψηφιακό” σχολείο αποτελεί μια ολιστική προσέγγιση για την ανάπτυξη όλων των παραμέτρων, που η διεθνής εμπειρία αναδεικνύει ως κρίσιμες για την επιτυχή εισαγωγή των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στο σχολείο προς όφελος του μαθητή».

Βασικοί άξονες

Σύμφωνα με την παρουσίαση που έγινε στη Λήμνο, το «ψηφιακό» σχολείο υλοποιείται με σειρά δράσεων που οργανώνονται σε πέντε βασικούς άξονες και είναι:
- Ενίσχυση των υποδομών δικτύου και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σχολείων, με στόχο τη δημιουργία της «ψηφιακής» τάξης. Η «ψηφιακή» τάξη έχει γρήγορη σύνδεση με το διαδίκτυο, είναι εξοπλισμένη με διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας (π.χ. διαδραστικοί πίνακες), ενώ ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές αλληλεπιδρούν με δυναμικό τρόπο με τη χρήση όλων των σύγχρονων εργαλείων των Τ.Π.Ε..
- Πλούσιο, διαδραστικό και αντιστοιχημένο με τα προγράμματα σπουδών ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο (e-books) για όλες τις τάξεις και τα μαθήματα.
- Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.
- Ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής διοίκησης της εκπαίδευσης και διαχείρισης εκπαιδευτικών δεδομένων.
- Οριζόντιες υποστηρικτικές δράσεις.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey