Παιδικό βιβλίο και φιλαναγνωσία

01/07/2012 - 05:56
Από τους βασικούς στόχους του βιβλίου είναι να συνδράμει στις προσπάθειες που κάνουν οι εκπαιδευτικοί ώστε να εμφυσήσουν στους μαθητές τους την αγάπη για το βιβλίο.
Γιάννης Σ. Παπαδάτος
Παιδικό βιβλίο και φιλαναγνωσία
Θεωρητικές αναφορές και προσεγγίσεις - Δραστηριότητες
Εκδόσεις Πατάκη
Αθήνα 2009, σελ. 300


Από τους βασικούς στόχους του βιβλίου είναι να συνδράμει στις προσπάθειες που κάνουν οι εκπαιδευτικοί ώστε να εμφυσήσουν στους μαθητές τους την αγάπη για το βιβλίο. Αν θέλει κανείς να προωθήσει στο παιδί την ουσιαστική φιλαναγνωσία, τούτο θα είναι αποτέλεσμα του συντονισμού διάφορων παραγόντων που εμπλέκονται στη γενικότερη παιδευτική πραγματικότητα. Έτσι οι επιμέρους διαδικασίες που περιγράφονται στο βιβλίο, όπου περιλαμβάνονται και στοιχεία θεωριών, εντάσσονται σε μια ενιαία φιλοσοφία η οποία αναφέρεται στη συνεργασία και τη «συνομιλία» παραγόντων μέσα και έξω από το σχολείο (π.χ. σχολείο, οικογένεια, πολιτεία, σχέσεις μεταξύ τους κ.τ.λ.). Κεντρική θέση στο βιβλίο κατέχουν οι διαδικασίες-δραστηριότητες που αναφέρονται σε τρία μάλλον συζευγνυόμενα σχέδια, το οικολογικό πρόβλημα, τη γνωριμία των τόπων και κατ’ επέκταση το επικοινωνιακό πλαίσιο της εποχής μας και τη διαπολιτισμική ανάγκη των κοινωνιών για συνεργασία και αλληλοκατανόηση.
Χωρίζεται σε τέσσερα μέρη με τους παρακάτω τίτλους: Βιβλίο και φιλαναγνωσία, Η εικόνα του παιδικού βιβλίου στην Ελλάδα, Τρία σχέδια - Τρεις διαδρομές φιλαναγνωσίας: Όψεις του κριτικού αναγνώστη, Αναγνωστικές και συγγραφικές δραστηριότητες φιλαναγνωσίας, Η σχολική τάξη, Οι βιβλιοθήκες, Η Οικογένεια, Η επιλογή των βιβλίων και οι αναγνώστες προηγείται εισαγωγή με τίτλο: Ο μαθητής, ο Εκπαιδευτικός και η Ανάγνωση.
Προλογίζει η Άντα Κατσίκη - Γκίβαλου, καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey